R
Säg bara rakt ut istället vilket ditt företag är vars produkter du försöker promota. Så vad heter ”din” blandning som du vill att alla ska börja använda istället för Aspen:crysmile:
 
A
Hva 252rx E85 syntetisk 2 taktsolja - YouTube

Botten upp:rofl:
 
A
R RalleB skrev:
Säg bara rakt ut istället vilket ditt företag är vars produkter du försöker promota. Så vad heter ”din” blandning som du vill att alla ska börja använda istället för Aspen:crysmile:
Det företaget heter " ta dig i brasan".
Jag säljer inget bränsle.. Eller blandning.
Jag skruvar och renoverar bilar, traktorer, sågar, vissa säljer jag.
Röjer i skogen, säljer ved mm.
Men jag har ingen som helst inkomst av just detta bränslet...

Varför skulle jag vilja sälja in detta?
Jag är ingen sådan person.. Jag är bara en mekaniker som tycker om att diskutera och visa att man visst kan leva och köra på och med annorlunda grejer..
Är det så fel?
 
Redigerat:
  • Gilla
reez
  • Laddar…
R
Haha LOL, du promotar din youtube kanal, snackar om hur nöjda dina kunder är....

frågan är vem som ska ta sig i brasan och cut the bullshit. Oooops träffade jag en öm tå nu.....
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
R RalleB skrev:
Haha LOL, du promotar din youtube kanal, snackar om hur nöjda dina kunder är....

frågan är vem som ska ta sig i brasan och cut the bullshit. Oooops träffade jag en öm tå nu.....
snacka skit går tydligen bra i de flesta trådar
 
  • Gilla
reez och 1 till
  • Laddar…
A
R RalleB skrev:
Haha LOL, du promotar din youtube kanal, snackar om hur nöjda dina kunder är....

frågan är vem som ska ta sig i brasan och cut the bullshit. Oooops träffade jag en öm tå nu.....
Nej jag promotar inte ett skit här, ursäkta att jag inte hittar någon annan som kör på E85..
Och visar hur man ställer in förgasaren och kör med detta...
Hittar någon en sådan så säg till så jag slipper att promota min kanal...
Den där ömma tån.. Sitter mer hos dig..
 
R
Maskintok skrev:
Man får 50 l E85 med inblandad olja för samma pris som 25 l aspen 2 takt..
Jag körde upp ca 600 l förr med aspen om året.. Så för min del så är E85 min framtid.
Har många kunder som gått över till min blandning och är mer än nöjda..
Jag slipper slaskiga motorer och renare motorer inuti..

Inga problem eller negativa effekter.
Enda som skiljer är färgen på bränslet och att jag får tanka lite oftare..
Gör mig inget.

Har många nöjda kunder som gått över till min blandning... som sagt: cut the bullshit
 
Det kan ju bero på att de som testat kom fram till att det inte har fördelar. Aldehyder i avgaserna mår man inte bättre av. Akrylatbensin är ett bra bränsle för dessa maskiner.
 
  • Gilla
RalleB
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Detta måste väl ändå vara en sammanblandning? Bly i bensinen smörjer ventilsäten. Så för att få acceptabel livslängd på en motor som skall gå med blyfritt bränsle krävs hårdare ventiler och ventilsäten. Men vid de temperaturer som ventilerna når i motorn hjälper inte vare sig bensin eller etanol till att smörja. Det förångas.
Tror mig, när man gick ifrån blyat fick man stärka upp sätena för att klara dåtidens krav.
Oljan smörjer inte sätena över huvud taget, har man dålig smörjning av bränslet får man kompensera med bättre material.
Etanol är korrosivt och ihop med hög temp äter på belastade material.
Std säten för bensin får inte samma höga livslängd med E85 som med bensin.
Hur mycket det slår på livslängden i realiteten beror på hur bilen används.

Jag har jobbat i många år med utveckling av förbränningsmotorer och känner folk som har jobbat med detta både på Volvo, Saab, Volvo LV, Scania, BMW mfl
 
  • Gilla
RalleB
  • Laddar…
A
R RalleB skrev:
Har många nöjda kunder som gått över till min blandning... som sagt: cut the bullshit
Ja jag lagar sågar och ger kunderna min blandning om de vill ha den.
Många vill inte blanda själv så de kommer med en dunk och jag blandar.
Jag säljer inte bränslet.
Finns ju även folk här på forumet som köpt såg och även beställt renoveringsjobb.
Trimjobb.
Jag fick ett sms för en vecka sen tror jag det var att man hade funderat över alkoholbaserat bränsle i såg..
Jag skapade ett konto för att kunna förklara för personen hur man gjorde..
Tråden heter brist på svensk trävaror..
Bara att läsa..
Jag kan fota min pm mapp om du vill, finns inga meddelande där om E85 alls..
Knappt några överhuvudtaget...
 
R
skoge skoge skrev:
snacka skit går tydligen bra i de flesta trådar
Och dina belägg för detta är?!

i denna tråden snacka han om sina kunder och om sina ”blandning”. Var är skitsnack enligt dig?!
Bääääähhhhääää.... får som följer vad andra säger.....
 
A
D Daniel 109 skrev:
Det kan ju bero på att de som testat kom fram till att det inte har fördelar. Aldehyder i avgaserna mår man inte bättre av. Akrylatbensin är ett bra bränsle för dessa maskiner.
Har ni läst på etanol.nu?
Det är inte riktigt som ni försöker hävda..
Men så lever ni inte i denna verkligheten heller, utan det närmaste ni kommer är skitsnack om bränsle på ett papper..
Andra lever i skogen och känner direkt vad som funkar eller ej.. Alkylat är fossilt.
 
A
R RalleB skrev:
Och dina belägg för detta är?!

i denna tråden snacka han om sina kunder och om sina ”blandning”. Var är skitsnack enligt dig?!
Bääääähhhhääää.... får som följer vad andra säger.....
Har du inget att tillägga till tråden än detta tycker jag att du kan hitta annan tråd..
 
R RalleB skrev:
Och dina belägg för detta är?!

i denna tråden snacka han om sina kunder och om sina ”blandning”. Var är skitsnack enligt dig?!
Bääääähhhhääää.... får som följer vad andra säger.....
det du håller på med är skitsnack och inget annat
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det kan ju bero på att de som testat kom fram till att det inte har fördelar. Aldehyder i avgaserna mår man inte bättre av. Akrylatbensin är ett bra bränsle för dessa maskiner.
behöver inte säga nåt om bränslet...innan Aspen bytte olja i sin 2-taktbensin fick jag en helvetes huvudvärk av aspen
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.