G gustavxyz skrev:
Såg det här på siten familjeliv.se
Min äldsta har också sagt att det är flera i hans klass om inte duschar utan byter om vill vanliga kläder direkt efter gympan. Känns som det är ganska äckligt och respektlöst mot övriga klasskamrater. Känns som det stämmer att de som har en vana att byta om med andra också kan duscha i skolan.

Vad tror panelen?

"Det är många barn som inte vill vara med på idrotten i skolan eftersom man behöver duscha efter lektionen.

Något som har fungerat för mina barn är att tränarna på deras fritidsaktiveter har bestämt man ska duscha och byta om tillsammans efter varje träning.

Det gör att tjejerna i laget kan prata och umgås i omklädningsrummet och lära känna varandra. Detta är viktigt eftersom barnen kom från flera olika skolor.

Det gör även att det inte är en stor sak att byta om och duscha med andra när man gör det på 2-3 träningar i veckan, en match och två gånger på skolidrotten.

Mina tjejer och deras kompisar från fotbollen eller innebandyn har aldrig haft något problem med att duscha efter skolidrotten, de som tycker det är jobbigt är de som aldrig varit med i något lag på fritiden."
inte direkt nyt så var det när jag gick i skolan på 90 talet med samma världen över när jag pratar med bekanta visa länder har löst det med omklädningsbås med dusch
 
RoTe
Kan ju säga att redan på min tid, alltså före smartphone så hände det att digitalkameror användes i omklädningsrum och dusch... Nu när varenda en har en superultrahdkamera i sin telefon hade jag aldrig litat på att det inte togs nakenbilder... Iof är det väl snart överspelat att ens behöva ta kort då AI fixar det nu.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.