BirgitS
En del badrum fungerar ju väldigt länge men ett badrum som ser ut så där och är gammalt ska nog inte lappas och lagas egentligen, tycker jag. Försäkringsbolagen brukar räkna med 20-25 års teknisk livslängd för ett badrum med kakel och klinker.

När ska stambytet ske?
 
BirgitS BirgitS skrev:
En del badrum fungerar ju väldigt länge men ett badrum som ser ut så där och är gammalt ska nog inte lappas och lagas egentligen, tycker jag. Försäkringsbolagen brukar räkna med 20-25 års teknisk livslängd för ett badrum med kakel och klinker.

När ska stambytet ske?
BRFn gick på relining linjeb. Så räknar inte med nåt stambyte närmaste 5 åren.
 
Om badrummet fungerar bra är det inget akut att renovera. Det går ju att göra en stor uppfräshning och foga om och sätta finare inredning.

Men badrum brukar man säga har en teknisk livslängd på 25 år. Efter det får man räkna med att saker kan börja behöva åtgärdas.

Så har ni råd att renovera kanske det börjar bli dags nu ändå :)
 
BirgitS
A Albin_H skrev:
BRFn gick på relining linjeb. Så räknar inte med nåt stambyte närmaste 5 åren.
När relineades stammarna?
Vet du vilken med vilken metod?
För strumpmetoder lär hålla flera årtionden.
 
Appendix Appendix skrev:
Om badrummet fungerar bra är det inget akut att renovera. Det går ju att göra en stor uppfräshning och foga om och sätta finare inredning.

Men badrum brukar man säga har en teknisk livslängd på 25 år. Efter det får man räkna med att saker kan börja behöva åtgärdas.

Så har ni råd att renovera kanske det börjar bli dags nu ändå :)
Ja, är nog inne på den här linjen.

Renovera känns mycket tidskrävande också. Vill ju lägga ner tid och få det sjysst. Så en touch up hade passat bäst så får man skjuta på det till vårkanten.
 
BirgitS BirgitS skrev:
När relineades stammarna?
Vet du vilken med vilken metod?
För strumpmetoder lär hålla flera årtionden.
Ja, det kan nog vara den metoden. Det lät som att stambytet var uppskjutet länge.
 
Jag sökte efter kakelfog och alternativen verkar vara i större mängder. Känner ni till nåt bra märke som säljs i mindre volym för en liten lagning? Finns det färdigblandat?
 
Tack för hjälpen. Fixade det med kakelfog, blev jättebra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.