Gå via vinden och sen ner i innerväggarna. Jag gjorde så, har också kottlingar i våra innerväggar. Sågade upp ett lagom hål, så man kunde få in en borrskruvdragare, låååångt borr. Borrade upp på vinden, och genom kottlingarna. Har inte brytt mig om att fixa hålen då vi håller på att renovera hallen. Men just nu hänger där tavlor över.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
C
JLyck JLyck skrev:
Men just nu hänger där tavlor över.
Klockrent(y)
Finns inget som inte går att fixa lätt med en snygg tavla!
 
Sen att tavlorna hänger på lite konstiga platser är en annan sak :crysmile:
 
  • Haha
Trrttsch och 1 till
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Gå via vinden och sen ner i innerväggarna. Jag gjorde så, har också kottlingar i våra innerväggar. Sågade upp ett lagom hål, så man kunde få in en borrskruvdragare, låååångt borr. Borrade upp på vinden, och genom kottlingarna. Har inte brytt mig om att fixa hålen då vi håller på att renovera hallen. Men just nu hänger där tavlor över.
Oj, hur långt borr egentligen? :) Var får man tag på sånt?

Och vad har du för vägg och hur ska du laga den?

Jag kom förresten på nåt fiffigt som nån med kontakter på TV-shop kan få ta patent på. :) Ett VP-rör med hålsåg i ena änden och koppling till borrmaskin i andra. bara att borra hela vägen och när man kommit fram dit man ska tar man av hålsågen och kapar röret till lämplig längd i andra änden.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
H håbbe1961 skrev:
måtte nog ha en med antenner på, går ju att förlänga ex. med
TP-Link RE200
Jag tror det var en sån jag hade först men det var bara besvär. Datorn/mobilen fick spatt och visste inte till vilket när den skulle koppla upp sig och oftast blev det det med sämst signal. Jag gjorde säkert fel. :)
 
Varför inte prova något enklare först?
Tex en bättre router (Jag täcker 200kvm lätt med min gamla router) och powerline till TVn?

Köp på kjell, de är generösa med att lämna tillbaka om det inte fungerar som tänkt.
 
Man hänger inte på detta forum om man vill ta genvägar. Här hänger man för att få anledning till att köpa många verktyg. Det är sen gammalt. Här är ett perfekt läge för ts att köpa en fin tigersåg, ny borrskruvdragare, lite fräna bort, kanske en gipsskruvdragare. :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
Sprawler och 3 till
  • Laddar…
Jag har redan allt det. Men vill köpa ny router :crysmile:
 
P polarsson skrev:
Varför inte prova något enklare först?
Tex en bättre router (Jag täcker 200kvm lätt med min gamla router) och powerline till TVn?
Har funderat på Powerline. Funkar det med IPTV alltså?
En annan grej är att jag har ett Telldus-system som behöver sitta mitt i huset och även en Arlo basstation och båda behöver tråd till routern.
 
T Trrttsch skrev:
Har funderat på Powerline. Funkar det med IPTV alltså?
En annan grej är att jag har ett Telldus-system som behöver sitta mitt i huset och även en Arlo basstation och båda behöver tråd till routern.
Powerline fungerar för iptv. Generellt så är powerline lite hit or miss, beror på hur elen är kopplad.
 
  • Gilla
Mats och 1 till
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Gipsväggar.
Ja, det var just det. :) Har inte tänkt att byta vägg helt och vet inte hur man fixar masonit-vägg utan att det syns. Klurat på om man tar en stor hålsåg bara genom masoniten och en mindre genom råsponten så att det finns nåt att spika fast masoniten i. Sovrummen ska tapetseras om nån gång så jag kan ju ta det från det hållet istället (även om uttagen ska vara på andra sidan.)
 
Du kan ju också dra nätverk i telerören. Vem har fast tele nuförtiden.
 
P polarsson skrev:
Du kan ju också dra nätverk i telerören. Vem har fast tele nuförtiden.
Om det hade funnits. Det fanns lite fult klamrade sladdar på golvlisterna, övermålade och skitiga. De rök fort när jag flyttade in. I mammas hus finns vp-rör för tv-antenn där det nu går internet istället men nåt sånt finns inte heller i mitt hus.
 
T Trrttsch skrev:
Ja, det var just det. :) Har inte tänkt att byta vägg helt och vet inte hur man fixar masonit-vägg utan att det syns. Klurat på om man tar en stor hålsåg bara genom masoniten och en mindre genom råsponten så att det finns nåt att spika fast masoniten i. Sovrummen ska tapetseras om nån gång så jag kan ju ta det från det hållet istället (även om uttagen ska vara på andra sidan.)
Tavlor löser som sagt det mesta. Men ska ni ändå tapetsera om och så, så kör på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.