I Karlstad hade de rea på DeWalt och Bosch, men det var mest skruvdragare, borrmaskiner och möjligen någon sticksåg. Jag vågade inte titta för mycket...
 
Efter att Dewalt slutat tillverka 707an, som för övrigt är världens bästa kap/gir såg, så slutade de tillverka verkty med någon kvalitet. Efter att ha sett en nästintill ny 900€ kap/ger/bordscirkels anhåll kasta flera centimeter så har jag gett upp allt hopp om Dewalt. Verktyg skall vara byggda i Das Reich ,Lichtenstein eller Japan om man är lagd åt det hållet. Verktyg från Amerikat duger som bojsänken med undantag för vissa
av Milwakes gerjjor som är tillverkade av AEG.

Jag skänker tio(10) finska pennin av år 1999 valör till den som vet vilket märke som kommer från Lichtenstein.
 
diseelturbo skrev:
Efter att Dewalt slutat tillverka 707an, som för övrigt är världens bästa kap/gir såg, så slutade de tillverka verkty med någon kvalitet. Efter att ha sett en nästintill ny 900€ kap/ger/bordscirkels anhåll kasta flera centimeter så har jag gett upp allt hopp om Dewalt. Verktyg skall vara byggda i Das Reich ,Lichtenstein eller Japan om man är lagd åt det hållet. Verktyg från Amerikat duger som bojsänken med undantag för vissa
av Milwakes gerjjor som är tillverkade av AEG.

Jag skänker tio(10) finska pennin av år 1999 valör till den som vet vilket märke som kommer från Lichtenstein.
Hilti, va?

Elverktyg av kvalitet är även byggda av Scintilla i Schweiz. Gåtan är alltså vilket fabrikat och serie det gäller.
 
Johan Gunverth skrev:
Hilti, va?

Elverktyg av kvalitet är även byggda av Scintilla i Schweiz. Gåtan är alltså vilket fabrikat och serie det gäller.
Grattis du har vunnit tio penni, det är bara att komma och hämta. Jag trodde själv att Hilti hade något att göra med Finland tills jag kollade upp det.
 
Mikael_L
Johan Gunverth skrev:
Elverktyg av kvalitet är även byggda av Scintilla i Schweiz. Gåtan är alltså vilket fabrikat och serie det gäller.
Nåt blått kan man väl misstänka ... =)

Förövrigt, tror jag inte du läst slutet på denna tråd, så jag kan väl göra reklam för den här och nu. ;)
http://www.byggahus.se/forum/el/92639-jfb-i-garo-fasadmaetarskap.html
 
Gunverth, det är måhända t.ex. GST 135, men gör de inte också Boschs tigersågar?
 
Mr Handyman skrev:
Gunverth, det är måhända t.ex. GST 135, men gör de inte också Boschs tigersågar?
Det mesta blå Bosch görs ju av Scintilla AG. I alla fall de maskiner jag har. Det har varit lite diskussioner om detta och det visade sig att vissa personer hade Taiwan-blå-Bosch och andra identiska Scweizer- Bosch. :confused:
 
Ja, det där med branding och cross-branding är ju komplicerat. Äger Bosch Scintilla?
 
Mr Handyman skrev:
Äger Bosch Scintilla?
Till 100% visade det sig när jag läste på nu.
 
Ok, kul att veta. Jag har förstått att Bosch är något slags stiftelse, av vilket värde det nu kan vara att veta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.