Mottrafikanter...
 
cust3000 skrev:
Mottrafikanter...
bra ord... och beskriver bättre vad det handlar om... min känsla är nog att 90% är mot- och 10% medtrafikanter.
 
  • Gilla
Schwene
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
bra ord... och beskriver bättre vad det handlar om... min känsla är nog att 90% är mot- och 10% medtrafikanter.
Jo man undrar ju hur en del är funtade.
På 100-väg 2+1 så håller en del 90 när det är enfiligt men ökar till 110 när det blir tvåfiligt och man ska ta sig förbi.
Så man får ju larma på i 130-140 för att komma förbi innan nästa 1-väg.
Ser så jävla bra ut då jag bara får köra med grön Övningskörningsskylt på bilen :p

Sen har folk och fä mellan Uppsala och Stockholm gjort sin tvåfiliga motorväg till nån form av tvåfilig "ska va bilar i bägge filer alltid väg".
Ligger och mesar i 120 i vänsterfilen så man aldrig kommer vidare.
 
  • Gilla
Schwene
  • Laddar…
Får man kära fortare än 120 där?
 
vojma skrev:
Får man kära fortare än 120 där?
Minns lite dåligt men förmodligen inte ens det.
Det jag menade var att vänsterfilen är ju tänkt som omkörningsfil och inte en permanent fil.

Skulle ju till Norrland från Skåne så det fick hända lite tyckte jag :p
 
Mitt svar hamnade i fel forum!???!
 
Redigerat:
Lyllo du!
Som pensionär får man noll semester....
 
Blindnit skrev:
Det jag menade var att vänsterfilen är ju tänkt som omkörningsfil och inte en permanent fil.
Det stora problemet är alla som kör i mittenfilen på den 3-filiga sträckan mellan Upplands Väsby och Norrtull. Man håller sig i högerfilen. Alltid.
 
  • Gilla
tio_Pepe och 1 till
  • Laddar…
Blindnit skrev:
Jo man undrar ju hur en del är funtade.
På 100-väg 2+1 så håller en del 90 när det är enfiligt men ökar till 110 när det blir tvåfiligt och man ska ta sig förbi.
Så man får ju larma på i 130-140 för att komma förbi innan nästa 1-väg.
Mellan Jönköping och Ulricehamn verkar det vara vanligt att man håller 80(!) när det är enfiligt för att sedan öka till 110 när det blir tvåfiligt. Själv kör jag med farthållare och håller 100 så det blir väldigt uppenbart för mig när andra trafikanter gör såhär. Vägen är bred nog för samma hastighet oavsett.

I övrigt tycker jag man kör mycket bättre på RV40 och E4'an än vad många gör när man kommer söder om Halmstad. Folk verkar köra som om de har en strut framför ögonen och kan bara se sin egna fil (om ens det). :)

Men det är inte det värsta jag vet... ;)
 
Melodifestivaler är numera det värsta jag vet.
 
  • Gilla
gockemannen och 2 till
  • Laddar…
Fördelen med att köra Audi, BMW, MB eller Porche är att bilarna man kommer ifatt i vänsterfilen flyttar på sig. Det upplever man inte på samma sätt om man kör i en Volvo, SAAB, Ford, Japan, Fransos eller Korean.
 
Nimajneb skrev:
Fördelen med att köra Audi, BMW, MB eller Porche är att bilarna man kommer ifatt i vänsterfilen flyttar på sig. Det upplever man inte på samma sätt om man kör i en Volvo, SAAB, Ford, Japan, Fransos eller Korean.
Hur många märken har du haft?
 
dengroth skrev:
Hur många märken har du haft?
Jag har haft 21 bilmärken vad jag kan minnas.

Tycker det är tveeggat med mottrafikanterna gällande att flytta sig. En del flyttar sig snabbt när man kommer med "sportbil" i högre fart medan andra ser som livsuppgift att blockera och statuera exempel vilket kanske är något av det värsta jag vet...;)
 
De kanske gör en välgärning ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.