26 648 läst · 204 svar
27k läst
204 svar
Det sista spånsugssystemet...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tappmaskin inkopplad! Som synes borde grenarna börjat lite längre till höger (de svänger onödigt tillbaka), men där har vi en arbetsbänk och jag ville inte ta av det området i onödan.
Blev 300 rör fram o sen 3x150 (varav en grenar ner till 80mm). Sen ett 250 spjäll som öppnar för de två sista 150mm rören.
Den andra förgreningen från höger pekar neråt vilket inte är optimalt, men det var svårt att få plats m spjällen på annat sätt, så börjar med att testa såhär så får vi se hur det går.
Du är välkommen, vi har kakor!phl skrev:
....för tillfället pågår faktiskt ett bakningschallenge.....började m att ena praktikanten hade med sig egenbakad sockerkaka m blåbär....sen en av de anställda kontrade med en kladdkaka o nu har jag råkat lova att jag ska baka något till nästa vecka.....
Puts inkopplad. Utsuget ombyggt från 80 till 130mm (större var svårt att lösa med rimliga medel) som sen konar ut till 160. Utsuget blev utmärkt.
Bonusfråga: Vad heter denna maskintyp? Jag trodde jag visste, men google håller inte med mig.
Visa bilaga 292264
Bonusfråga: Vad heter denna maskintyp? Jag trodde jag visste, men google håller inte med mig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Haha nädu. Den du körde 60 mil är mycket lättare (men ganska tung den med). Den du körde tror jag är en profilputs. Denna trodde jag hette vertikalputs (med tanke på att bandet går vertikalt....men så verkar det inte vara.mattiasp skrev:
Det man kallar vertikalputs borde väl egentligen kallas horisontalputs...? Skulle vilja kalla din mackapär "stående bandputs", men det finns kanske någon mer sofistikerad benämning?Daniel_N skrev: