Mikael_L Mikael_L skrev:
Här hittar du lite mitt i avsnittet för den tidsperioden:
[länk]

Och här påstås det att det var exakt den 27/5 1933
"Den 27 maj 1933 gick order ut från Asea:s direktion att hakkors-loggan skulle sluta användas, med motiveringen att den "kommit att förknippas med vissa politiska partier"
[länk]
Ja, var också tvungen att googla det tidigare. Efter wiki trodde jag att det nog ändå var en efterhandskonstruktion, men järnvägsfolket kändes trovärdiga. :geek:
 
ullberg
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja, jag vet, dags att banta ... :rofl: :crysmile:
Ehm, ja det var ju inte det bästa sättet att uttrycka sig :) - finns ingen som med en sund inställning till livet kan tycka du behöver det. Men kanske var det ändå en form av 'freudian slip' i att jag alltid tänkt att någon med din positiva inställning och oändliga tålamod här på BH borde vara lite rund om magen (vilket, för att vara övertydlig, du alltså inte visade dig vara) - så inte heller mina förutfattade meningar om andra forumister var korrekta

Mikael_L Mikael_L skrev:
Kul att träffa dig också. Du var yngre än jag trodde. Inte för att jag vet varför, beter dig ganska vuxet här, kanske ... :)
Tack, och jag tror det är utseendet som bedrar, trots att jag har ca dubbla åldern mot vad man behöver för alkoholinköp på det statliga bolaget åker jag titt som tätt på att styrka min ålder... ...på insidan är jag nog ung min riktiga ålder och det är väl det som syns här på BH :)

/U
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
ullberg ullberg skrev:
Ehm, ja det var ju inte det bästa sättet att uttrycka sig
Hehe, jag tog bara chansen att skriva något lustigt tillbaka på, när du la upp bollen så fint. Inget vi behöver ta allvarligt på något vis. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.