B Bopåzoo skrev:
Mmm men nyss hänvisade du ju till att de va kaos och att det va därför jag skulle ta vaccinet.. dags att inse att du har fel :)
Det var kaos under tidigare toppar. Det hade varit kaos nu om det inte var för att så många tagit vaccinet. Jag förstår om det är svårt för dig att räkna ut men du kan ju prova. 75 procent av de som vårdas är ovaccinerade och över 100 vårdas på iva med covid.

Risken är att det blir kaos igen om spridningen ökar.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Det var kaos under tidigare toppar. Det hade varit kaos nu om det inte var för att så många tagit vaccinet. Jag förstår om det är svårt för dig att räkna ut men du kan ju prova. 75 procent av de som vårdas är ovaccinerade och över 100 vårdas på iva med covid.

Risken är att det blir kaos igen om spridningen ökar.
Stanna hemma då :crysmile:(y) vi kan argumentera vidare när du gett mig en bra andledning varför du har rätt och nej du får inte andvända argument från din kära vän tvn.
 
  • Gilla
Uwe H
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Tänkte mer på dom som jobbar i vården. Men sen skulle vi ju antagligen slippa restriktioner om antalet som behöver vård var en fjärdedel av idag.
"antagligen" du antar att vi skulle slippa restriktioner, antaganden är ingen garanti.
 
N nybyggarn3 skrev:
Det var kaos under tidigare toppar. Det hade varit kaos nu om det inte var för att så många tagit vaccinet. Jag förstår om det är svårt för dig att räkna ut men du kan ju prova. 75 procent av de som vårdas är ovaccinerade och över 100 vårdas på iva med covid.

Risken är att det blir kaos igen om spridningen ökar.
nybyggarn3 lyft huvudet ditt från massmedia cirkusen för ett ögonblick, och kolla runt dig själv, var finns all den kaos och död i din egen krets med människor som du har runt dig?
Nä exakt nu blev det svårare att få MSMs hysteriska narrativ att passa in, stannar vi till och tittar runt omkring oss själva så är död och kaos två ord som inte stämmer in.
 
International Craftsman International Craftsman skrev:
nybyggarn3 lyft huvudet ditt från massmedia cirkusen för ett ögonblick, och kolla runt dig själv, var finns all den kaos och död i din egen krets med människor som du har runt dig?
Nä exakt nu blev det svårare att få MSMs hysteriska narrativ att passa in, stannar vi till och tittar runt omkring oss själva så är död och kaos två ord som inte stämmer in.
Har en nära vän som jobbat på iva hela pandemin så jag behöver inte vända mig till media för att få en inblick i hur dom som jobbar där har haft det. Ledtråd: inte kul. Däremot har du helt rätt i att det är rätt lite covidpatienter på iva nu jämfört med tidigare. Det kan vi kan tacka vaccinet för.
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
jag pratar inte om IVA, jag pratar om personer runt dig i din krets som dör som flugor i denna pestens tid....... var ser du dom?
 
International Craftsman International Craftsman skrev:
…och kolla runt dig själv, var finns all den kaos och död i din egen krets med människor som du har runt dig?
Nä exakt nu blev det svårare att få MSMs hysteriska narrativ att passa in, stannar vi till och tittar runt omkring oss själva så är död och kaos två ord som inte stämmer in.
Hur många i din stora bekantskapskrets har dött eller blivit svårt sjuka av vaccinet?
Har du räknat på hur sannolikt det är att du ska känna någon av dem som faktiskt har dött i covid under pandemin?
Du kan välja om du vill räkna på de som dött med covid eller bara någon motsvarande överdödligheten.

Du kände antagligen ingen som fick blodpropp med/av AstraZ/Oxford-vaccinet innan Sverige stoppade det.

Vi är nog bara lite känsliga för att folk dör i sjukdomar i onödan i det här landet.
Hur många kan dö utan att man behöver bry sig?

Kan du länka någon hysterisk MSM artikel om ”död och kaos” som exempel på vad du menar.

(FYI. Jag har ”naturliga” antikroppar).
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
International Craftsman International Craftsman skrev:
jag pratar inte om IVA, jag pratar om personer runt dig i din krets som dör som flugor i denna pestens tid....... var ser du dom?
Jag känner ingen vilket inte är så konstigt med tanke på att dödligheten inte är speciellt hög, framförallt inte för yngre friska.
 
N nybyggarn3 skrev:
Jag känner ingen vilket inte är så konstigt med tanke på att dödligheten inte är speciellt hög, framförallt inte för yngre friska.
Varför ska då unga friska vaccinera sig om dom klarar coronan så bra och vaccinet enbart skyddar individen som tar det om knappt äns det.. men bra att du kom ut din grotta där du gömde dig, nu kan du ge mig en andledning att ta vaccinet eller så går du och gömmer dig igen
 
blackarrow blackarrow skrev:
Hur många i din stora bekantskapskrets har dött eller blivit svårt sjuka av vaccinet?
Har du räknat på hur sannolikt det är att du ska känna någon av dem som faktiskt har dött i covid under pandemin?
Du kan välja om du vill räkna på de som dött med covid eller bara någon motsvarande överdödligheten.

Du kände antagligen ingen som fick blodpropp med/av AstraZ/Oxford-vaccinet innan Sverige stoppade det.

Vi är nog bara lite känsliga för att folk dör i sjukdomar i onödan i det här landet.
Hur många kan dö utan att man behöver bry sig?
99,8% som fått denna förkylning överlever denna förkyl
blackarrow blackarrow skrev:
Hur många i din stora bekantskapskrets har dött eller blivit svårt sjuka av vaccinet?
Har du räknat på hur sannolikt det är att du ska känna någon av dem som faktiskt har dött i covid under pandemin?
Du kan välja om du vill räkna på de som dött med covid eller bara någ

Du kände antagligen ingen som fick blodpropp med/av AstraZ/Oxford-vaccinet innan Sverige stoppade det.

Vi är nog bara lite känsliga för att folk dör i sjukdomar i onödan i det här landet.
Hur många kan dö utan att man behöver bry sig?

Kan du länka någon hysterisk MSM artikel om ”död och kaos” som exempel på vad du menar.

(FYI. Jag har ”naturliga” antikroppar).
blackarrow blackarrow skrev:
Hur många i din stora bekantskapskrets har dött eller blivit svårt sjuka av vaccinet?
Har du räknat på hur sannolikt det är att du ska känna någon av dem som faktiskt har dött i covid under pandemin?
Du kan välja om du vill räkna på de som dött med covid eller bara någon motsvarande överdödligheten.

Du kände antagligen ingen som fick blodpropp med/av AstraZ/Oxford-vaccinet innan Sverige stoppade det.

Vi är nog bara lite känsliga för att folk dör i sjukdomar i onödan i det här landet.
Hur många kan dö utan att man behöver bry sig?

Kan du länka någon hysterisk MSM artikel om ”död och kaos” som exempel på vad du m
(FYI. Jag har ”naturliga” antikroppar).
N nybyggarn3 skrev:
Jag känner ingen vilket inte är så konstigt med tanke på att dödligheten inte är speciellt hög, framförallt inte för yngre friska.
N nybyggarn3 skrev:
Jag känner ingen vilket inte är så konstigt med tanke på att dödligheten inte är speciellt hög, framförallt inte för yngre friska.
Exakt låg dödlighet 0,2% dör MED förkylningen worldwide till en snittålder av 82år, varför då denna panik och massvaccination o på många ställen nu tvångsvaccination?
Varför göra världen o livet miserabel för dom övriga 99,8% som kan ta en förkylning.
Varför ska dom förlora jobb och hem för att dom inte får gå och jobba och många tappar jobbet pga av att deras branch kraschar .
 
B Bopåzoo skrev:
Varför ska då unga friska vaccinera sig om dom klarar coronan så bra och vaccinet enbart skyddar individen som tar det om knappt äns det.. men bra att du kom ut din grotta där du gömde dig, nu kan du ge mig en andledning att ta vaccinet eller så går du och gömmer dig igen
Av samma anledning som vi har haft restriktioner under hela pandemin. För att inte vården ska bli överbelastad.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
International Craftsman International Craftsman skrev:
Exakt låg dödlighet 0,2% dör MED förkylningen worldwide till en snittålder av 82år, varför då denna panik och massvaccination o på många ställen nu tvångsvaccination?
Varför göra världen o livet miserabel för dom övriga 99,8% som kan ta en förkylning.
Varför ska dom förlora jobb och hem för att dom inte får gå och jobba och många tappar jobbet pga av att deras branch kraschar .
Jag tycker inte tvång är rimligt och knappast möjligt i Sverige. Att avsäga sätt rätten till vård för covid, framförallt intensivård, skulle jag kunna tänka mig att rösta för. Men det lär ju inte hända.
 
B Bopåzoo skrev:
Varför ska då unga friska vaccinera sig om dom klarar coronan så bra och vaccinet enbart skyddar individen som tar det om knappt äns det.. men bra att du kom ut din grotta där du gömde dig, nu kan du ge mig en andledning att ta vaccinet eller så går du och gömmer dig igen
Bopåzoo du kräver ett svar baserat på logik ,det kommer du aldrig att få,det finns ingen logik i denna pandemi eller dom som hypnotiseras av den, mass formation psychosis den hände under andra världskriget och det händer igen, mass formation psychosis.
 
  • Gilla
Uwe H
  • Laddar…
International Craftsman International Craftsman skrev:
Exakt låg dödlighet 0,2% dör MED förkylningen worldwide till en snittålder av 82år, varför då denna panik och massvaccination o på många ställen nu tvångsvaccination?
Varför göra världen o livet miserabel för dom övriga 99,8% som kan ta en förkylning.
Varför ska dom förlora jobb och hem för att dom inte får gå och jobba och många tappar jobbet pga av att deras branch kraschar .
Menar du Sveriges strategi eller länder som Nya Zeeland och Australien?
Har du någon svensk MSM artikel som beskriver hur folk dör som flugor som du pratade om.
 
International Craftsman International Craftsman skrev:
Bopåzoo du kräver ett svar baserat på logik ,det kommer du aldrig att få,det finns ingen logik i denna pandemi eller dom som hypnotiseras av den, mass formation psychosis den hände under andra världskriget och det händer igen, mass formation psychosis.
Logiken finns i siffrorna för den som inte blundar. Hur förklara du att 75% av de som vårdas med covid är ovaccinerade? Vad drar du för slutsatser av hur läget skulle se ut idag om inte så många faktiskt var vaccinerade?
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.