Det blir ju lite anekdotiskt i såna här trådar, men vi har byggt med JB-villan och var helnöjda. Vi valde JB efter att två av våra vänner oberoende av varandra byggt med JB och också var helnöjda. Huset har nu stått i 4 år…

Känns viktigt att väga upp alla negativa omdömen, utan att på något sätt förringa andras erfarnehet….
 
Jag brukar säga att det är nåt nått skiter sig som företaget visar sin rätta sida.
 
  • Gilla
FredrikR och 11 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Gör man rätt får man inte såna här trådar på Byggahus ..... Det är inte mer att säga än så..
Ändå känner jag otroligt många som byggt JB villan med mycket goda resultat och dom samtliga är jätte nöjda. Kan det ibland vara så att vissa köpare som istället aldrig borde köpt ett hus?
 
H hablam skrev:
Ändå känner jag otroligt många som byggt JB villan med mycket goda resultat och dom samtliga är jätte nöjda. Kan det ibland vara så att vissa köpare som istället aldrig borde köpt ett hus?
De bygger väl runt 25 hus om året. Om du känner ”otroligt många” som byggt med dem så är antingen slumpen satt ur spel, eller så har du något annat märkligt samband med företaget. Intressant oavsett vilket det än är.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 9 till
  • Laddar…
De har byggt typ 1300 hus och nästan bara i Skaraborg … på en del villaområden har de hus på rätt många tomter - så omöjligt att känna ”många” är det nog ändå inte…
 
Hep Hep skrev:
De bygger väl runt 25 hus om året. Om du känner ”otroligt många” som byggt med dem så är antingen slumpen satt ur spel, eller så har du något annat märkligt samband med företaget. Intressant oavsett vilket det än är.
Nej, jag bor runt Falköpings håller där dom bygger många hus. Bor man även i ett område där det bygga mycket nya hus så har man ju många grannar som ev kan ha nyttjat dom till att bygga ens hus, inget konstigt med det egentligen (och om du nu vill ha en siffra, så har jag 6 st som jag känner som byggt med dom, men även några fler bekanta)
 
H hablam skrev:
Nej, jag bor runt Falköpings håller där dom bygger många hus. Bor man även i ett område där det bygga mycket nya hus så har man ju många grannar som ev kan ha nyttjat dom till att bygga ens hus, inget konstigt med det egentligen (och om du nu vill ha en siffra, så har jag 6 st som jag känner som byggt med dom, men även några fler bekanta)
Du råkar ha 6 bekanta som har byggt med ett specifikt företag som kritiseras i tråden men du själv har ingenting med företaget att göra utan kommer hit som ren konsumentupplysning........

🤔
 
  • Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Du råkar ha 6 bekanta som har byggt med ett specifikt företag som kritiseras i tråden men du själv har ingenting med företaget att göra utan kommer hit som ren konsumentupplysning........

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Du råkar ha 6 bekanta som har byggt med ett specifikt företag som kritiseras i tråden men du själv har ingenting med företaget att göra utan kommer hit som ren konsumentupplysning........

🤔
…. jag kan bara svara för egen del - som bara känner tre som byggt med JB…. Vårt bygge med JB gick relativt felfritt -lika så för båda kompisarna som byggde med samma firma. Det innebär att när folk funderar på husbygge så rekommenderar jag att prata med dom åtminstone… om man då springer på en tråd på sitt favoritforum som saxar ner firman fullständigt så känner åtminstone jag att skriva in en rad för att vara motvikt till sågningen är en ganska liten insats…. som ett svar av många i ett diskussionsforum….
 
  • Gilla
Drojn
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Du råkar ha 6 bekanta som har byggt med ett specifikt företag som kritiseras i tråden men du själv har ingenting med företaget att göra utan kommer hit som ren konsumentupplysning........

🤔
Inget konstigt tycker jag, om man bor i Falköping/Skara/Skövdeområdet. Själv känner jag tre och säkert fler om jag frågar runt lite mer
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Du råkar ha 6 bekanta som har byggt med ett specifikt företag som kritiseras i tråden men du själv har ingenting med företaget att göra utan kommer hit som ren konsumentupplysning........

🤔
Vad jag säger är att när man läser en som skriver något negativt om ett företag i en tråd på internet så har man bara en sida av historien. Jag har träffat företaget och tagit in offerter, suttit med den här som ni kallar hotfulla VDn ( som jag upplevde som mycket proffsig och bra).
 
H hablam skrev:
Nej, jag bor runt Falköpings håller där dom bygger många hus. Bor man även i ett område där det bygga mycket nya hus så har man ju många grannar som ev kan ha nyttjat dom till att bygga ens hus, inget konstigt med det egentligen (och om du nu vill ha en siffra, så har jag 6 st som jag känner som byggt med dom, men även några fler bekanta)
Det var ordvalet jag reagerade på. Själv känner jag inte ens ”otroligt många” människor och inte ens om jag tänker efter vet jag vad någon av de jag känner anlitat för företag för att bygga sina hus.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Det var ordvalet jag reagerade på. Själv känner jag inte ens ”otroligt många” människor och inte ens om jag tänker efter vet jag vad någon av de jag känner anlitat för företag för att bygga sina hus.
Bara som referens, jag har 3 grannar som byggt med dom som exempel, och sen några arbetskamrater. Och sen närstående vänner utöver det.
 
H hablam skrev:
Vad jag säger är att när man läser en som skriver något negativt om ett företag i en tråd på internet så har man bara en sida av historien. Jag har träffat företaget och tagit in offerter, suttit med den här som ni kallar hotfulla VDn ( som jag upplevde som mycket proffsig och bra).
Naturligtvis var han proffsig och bra när han försöker sälja ett hus till dig 😄

Jag tror den andra sidan inte syns vid försäljningen då hade det inte blivit så många hus sålda 🤔

Finns massor av folk som är så trevliga så länge alla håller med dem.
 
  • Gilla
P-KAR och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Naturligtvis var han proffsig och bra när han försöker sälja ett hus till dig 😄

Jag tror den andra sidan inte syns vid försäljningen då hade det inte blivit så många hus sålda 🤔

Finns massor av folk som är så trevliga så länge alla håller med dem.
Och beviset att han var trevlig efteråt med har jag ju via mina grannar, bekanta och vänner.
 
H hablam skrev:
Och beviset att han var trevlig efteråt med har jag ju via mina grannar, bekanta och vänner.
Det funkar inte att mobilisera folk för att skademinimera när det är så här uppenbart...🤔
 
  • Gilla
P-KAR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.