Fredrikolsson skrev:
Min 93 ss -04 är så att du får slå på tändningen, hissa ner rutorna och hålla kvar knappen i nerläge tills man hör ett pip. Sedan hissa upp igen. (tror att det va så) sedan funkar det med fjärren. Ut och prova. :)
Jag har för mig att man ska ner, upp, ner och upp igen för att kalibrera fönsterhissarna. Efter det ska rutan gå upp hela vägen om man "duttar till" på "uppknappen". Även om detta fungerar tror jag att komfortöppning vi fjärren är ett tillval som inte alla bilar har.
 
dubbelpost
 
Redigerat:
MathiasS skrev:
Mina panasonic plasmor startade alltid på fel kanal tills jag googlade fram hotellmenyn där defaultkanal kan bestämmas......
Finns den menyn på gamla Sony-plattisar också....?!

Sent from my HTC Desire using Byggahus
 
Jag har nog en av de enklare versionerna av 9-3an, varken öppna/stänga med fjärr eller auto-upp funkar på min.

Aja, den fick lite rengöring på insidan nu iaf =)

EDIT: Det är en Linear jag har, och de är om jag inte missminner mig den enklaste versionen?
Jag har iaf 7-högtalarsystemet, även om det är lite tamt...
 
Redigerat:
13th Marine skrev:
varken öppna/stänga med fjärr eller auto-upp funkar på min.
Testa kalibrering. Jag har för mig att auto-upp funkar först efter kalibrering. Eller i värsta fall, om du är riktigt desperat, ta fram världens minst lästa bok ur handskfacket.;)

Och ja, Linear är den enklaste men jag skulle tro att man kan ha "kryddat" på den med diverse lull lull också om man så ville när den en gång beställdes.
 
Jag gjorde "kalibreringen" enligt din anvisning men det hjälpte inte, man skulle kunna läsa manualen, men det är ju fusk =)

*kilar ner och kikar*
 
Bara för att förtydliga, jag vet inte om auto-up finns på alla modeller. Jag tror mig veta att man måste kalibrera efter spänningsbortfall för att få det att fungera.
 
Har själv en -07 linear pro utan auto upp, har fått förklarat för mig att det kräver att man då även har avkänning för klämskydd och därför har man den funktionen på tillval. Vet inte om det är BS eller inte

Sent from my HTC One V using Byggahus
 
Nu har jag läst/bläddrat genom alla 175915 manualer som kom med bilen.
Auto-up och fjärröppning/stängning är tillval. Auto-up kräver som MMR var inne på Klämskydd, och det är detta man kalibrerar efter eventuellt spänningsbortfall.

Jag hade inget av detta =( Däremot har jag kopp-hållare! :wow:
 
13th Marine skrev:
Däremot har jag kopp-hållare! :wow:
Som faktiskt är f-n så mycket mer användbar än allt fönsterhisslullull... :p Enda gången jag öppnar fönstren är väl vid Max drive-in... :surprised:
 
Tja, öppna rutorna innan man kommer till bilen vore gött i denna hetta.
Min kopphållare används ofta i samband med ett depåstop på Max, och då även fönsterhissarna =)

En annan smidig feature är kylan i handskfacket!
 
På Skoda Superb så finns det som tillval solceller i takluckan så att luften i bilen cirkulerar när den står parkerad i solen. Underbart att komma ut till en inte fullt så varm bil sommartid, men inte att mötas av en iskall bil när man har varit inne och handlat vintertid. Jag vet inte ifall det är en bra funktion eller inte…
 
Donald-Duck skrev:
men inte att mötas av en iskall bil när man har varit inne och handlat vintertid.
Går det inte att stänga av?
 
Festoolskenor har skruvhål i ändarna, väldigt praktiskt då man kan skruva fast skenan ex vid kapning av fasad i nedkant.
Ingenjörerna har tänkt till ordentligt här.
 
Alfredo skrev:
Går det inte att stänga av?
Vet inte.
Jag har ingen Superb själv utan en Octavia, så jag har inte det problemet, men efter att ha skummat igenom en Superbs instruktionsbok på internet så verkar det som att funktionen inte går att stänga av, utan den fungerar helt automatiskt.

Men så idiotiskt kan de väl ändå inte ha byggt bilen. Rycka säkringen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.