Mycket av vilken setup man väljer har ju att göra med vad man har för krav. Jag kör enbart dubbla för tillfället (2 st Asus MW201U 20.1" Wide TFT) men visst är det till viss del beroendeframkallande... I många fall är det ganska användbart att sprida ut allt man jobbar med och det är mycket billigare med många monitorer än en gigantisk.
För er som undrar lite mer vad man kan använda det till i praktiken, länken nedan visar hur man kan sprida ut allt man jobbar med i FL Studio på olika skärmar. Visst går det att jobba på en och samma, men om man har plats och pengar att investera i det, varför inte?
http://www.youtube.com/watch?v=9nd09pZ55nY
 
Fel
 
Redigerat:
prototypen skrev:
Fel
Nä, porrsiter finns det ju andra forum att välja för...
 
Använd Matrox kort. Så kan man plugga i 4 st skärmar rakt av.
 
Lyfter denna tråd igen.
Jag har en dator med möjligheten att sätta i 2 st PCIe x16, men då ställer moderkortet ner dem till x8. (felaktig info från datorbutiken.com, de skrev att det skulle vara 2 st x16)
Är det någon här som vet ifall det kommer att göra stor inverkan på prestanda om kortet inte jobabr i x16? Har ett 9600GT som jag använder till de två skärmarna jag har idag, men vill ha ett till kort för att mata fullscreen till min 42" i vardagsrummet via DVI, men samtidigt vill jag ju inte förlora prestanda från de vanliga skärmarna då jag trivs bra med grafiken i spelen idag.
Har ett 7600GT som räcker gott för att visa det jag vill på TVn, men som sagt, kommer man märka mycket skillnad i prestanda på det 9600 kortet jag har om det tvingas ner till x8?
 
Kanske lite OT...

På tal om många skärmar:

På det IT-företag jag jobbade på tidigare hade vi ett grafikkort med en spcialkabel som gav output till upp till nio (9) skärmar. Man kunde konfigurera om man ville ha 1 rad med 9 skärmar 2x4, 3x3, eller vad man nu ville. Vi hade dom i 2x4 läge och använde det som övervakningscentral i serverrummet. Under vissa tidpunkter (typ hockey-VM) tjänstgjorde det även som widescreen-TV.

Vi monterade ihop 8 st 20" Belinea-skärmar vi hade plockat ut ur "plasthöljet" och monterat i ett egentillverkat stativ. Till saken hörde att detta var omkr 1997 och alla skärmar hade en _väldigt_ bred "sorgkant".
 
Bjurran skrev:
Lyfter denna tråd igen.
Jag har en dator med möjligheten att sätta i 2 st PCIe x16, men då ställer moderkortet ner dem till x8. (felaktig info från datorbutiken.com, de skrev att det skulle vara 2 st x16)
Är det någon här som vet ifall det kommer att göra stor inverkan på prestanda om kortet inte jobabr i x16? Har ett 9600GT som jag använder till de två skärmarna jag har idag, men vill ha ett till kort för att mata fullscreen till min 42" i vardagsrummet via DVI, men samtidigt vill jag ju inte förlora prestanda från de vanliga skärmarna då jag trivs bra med grafiken i spelen idag.
Har ett 7600GT som räcker gott för att visa det jag vill på TVn, men som sagt, kommer man märka mycket skillnad i prestanda på det 9600 kortet jag har om det tvingas ner till x8?
Fick svar på denna fråga när jag kontaktade nvidias forum om någon mer sitter med samma funderingar. Där sägs det att i dagsläget använder deras grafikkort inte ens fulla x8 bandbredden, så det ska inte vara minsta problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.