Jag ska inte göra nåt alls då jag inte kan detta. Så länge jag kan använda mina 20x10-plattor utan att knäcka dem och det ser bra ut, så är jag nöjd.
Pratade med en annan kille som erbjöd sig göra jobbet för enbart reseersättning men då han såg bilder på hur det såg ut så tyckte han inte att jag skulle slösa pengar på att betala hans resa.
Bilder finns förresten på www.jolie.nu om du har lust att kolla. Det värsta spacklandet är just bredvid de nedre vattenrören på dörrsidan, där badkaret ska stå, där det är rätt långt till brunnen. I duschen är det inte alls lika farligt.
 
Han tyckte alltså inte att det var så farligt att det skulle åtgärdas? Har du något nummer på eller direktlänk till bilden du avser, det var ju en del bilder på sidan?

Förresten, skickligt att hitta hantverkare som jobbar gratis.. :)
 
Ledsen, jag kan inte bedöma någonting utifrån bilderna.
 
Snackade med svärfar igen. Hans plan om att slipa ner gäller bara de högsta kullarna längst in vid väggen, främst på två ställen. Om vi behåller dem kommer antagligen hela golvet behöva spacklas om.
Sätter maskeringstejp över tätskiktet längst ner på väggen först för att skydda och försöker sen slipa försiktigt för att inte skada remsan under. Kommer få plocka bort två kakelplattor eftersom de är skurna specifikt för de små extra höga kullarna. Kommer täta hejdlöst för att inte riskera att få något läckage där vi håller på.
 
Hur mycket överlapp kommer ni lyckas få till då? Och är remsan ren från fix? Hur hanterar ni den kulle som blir kvar under remsan?
 
Kan inte svara på detta nu då det kommer göras först nästa helg. I värsta fall får vi ha sönder remsan och sen lappa på nåt sätt.
 
Har kollat ordentligt nu och vi kör på som det är och planar ut kullarna med fix. Det bör funka även att det är högre än vi skulle vilja.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.