Dags att ge den här väggen en omgång.
IMG_7531.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_7533.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_7553.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Flyttat lite el och slagit ihop den igen.
IMG_7561.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lite fler stommar uppe. Testar hällen också som faktiskt trots sina 80cm ryms i ett 60-hål Anders. :)
IMG_7566.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blir dock inte mycket luft mellan ugn och häll,men enligt vad jag läst/hört så räcker en knapp centimeter så att luften i alla fall kan cirkulera. Korrekt?
IMG_7572.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kopplade in fläkten också, så vi var endast utan matlagningsmöjlighet i 2 dagar.
IMG_7574.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ibland ska man ha tur!
Jag ville ha en mall för att sätta handtagen, det visade sig att ett spikbeslag har exakt 16cm mellan hålen, så det var bara att mäta ut mitten av luckan, kika i hålet och borra efter de nedre hålen...
IMG_7580.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ibland ska man ha tur #2!
Glömde kolla så att hörnskåpets handtag inte krockade med gångjärnet... det gick fint. :)
IMG_7581.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Handtag på plats!
Jag skulle behöva en halvmeter brandmatta till fläktröret som förlängts en bit, för jag antar att man inte bör fuska med vanlig isolering här?
IMG_7586.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny integrerad diskmaskin på plats och testkörd. Nu återstår att byta diskskåpet, sen kan stenfirman få komma och mäta. Andrews eller Diapol?
IMG_7584.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
krillek
  • Laddar…
Här går det undan (y)
 
Najs, ser fram emot samma utveckling hemma... :)
 
Tråden släpar lite, jag började egentligen 23 januari. Men nu är bilderna i fas, och visst, det går bättre än väntat. :)
 
Ugn o häll behöver avstånd som en skiva på 38 mm ger. Om din skiva är lägre kan du höja skivan runt hela köket med ett upphöjningskit som finns på Ikea. Alt modifiera ugnsskåpet med en tio-front upptill, flytta ned hyllplanet för ugnen och en fast tio-front öven nedtill, dvs du blir av med lådan. Läser du bruksanvisningen för hällen så ser du avståndskraven.
 
HA77EN skrev:
Lite fler stommar uppe. Testar hällen också som faktiskt trots sina 80cm ryms i ett 60-hål Anders. :)
Prisjakt.nu har ett filter som heter breddstandard eller liknande den rapporterar dock inte 60cm för min häll utan bredden på själva hällen. De borde införa ett filter som heter typ skåpstandard eller liknande
 
  • Gilla
HA77EN
  • Laddar…
Två bekanta har använt sig av Diapol och lika nöjda båda två - Riktigt snyggt tyckte jag att det var med skiva av Kompositkvarts, som dessutom är prismässigt attraktiv.
 
  • Gilla
HA77EN
  • Laddar…
Ja, på häll-instruxen står det minst 5mm om man har ugn under, så det känns safe.
Hittade nu även denna gällande ugnen, någon så tydlig instruktion fick jag dock inte med i leveransen.
distance.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
distance 2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(y)
 
Decisions... decisions...
Var helt inne på granit, borstad Absolute Black/Nero Assoluto (fast jag vet att det är känsligt och opraktiskt).
Nu snubblade jag över Diapol´s Ebony Black som är en rätt bra kompromiss, att kvarts inte är känsligt mot vätskor tilltalar mig, den är dessutom halvmatt och har en viss struktur.
 
Ska ni verkligen ha mörk skiva till det köket?
 
  • Gilla
VedbyMats
  • Laddar…
Lutar kraftigt åt det. Men alternativa idéer tas tacksamt emot!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.