Jonas Persson
putte22 putte22 skrev:
Tack för utförlig förklaring igen:D men jag undrade om den klarar att hålla fast skruven på bitsen när bitsadaptern sitter på lika som när man har en helt vanlig bitshållarr eller lika när man kör bitsen rakt i maskinen då sitter skruven på bitsen med magnet.
Aha, nu blev jag nyfiken. Blev tvungen att springa ut till verkstaden och det är -19 ute.:geek:

Bitsadaptern har ingen magnet. Axeln från den går inte ner i botten på borrmaskinen så den ligger inte an mot den inbyggda magneten. Därmed överförs ingen magnetism till adaptern eller bitsen.

Mao så är bitsen helt omagnetisk och håller inte fast några skruvar.:(

Ännu ett skäl till att jag inte använder den även om jag inte visste detta...
 
  • Gilla
frhar
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Aha, nu blev jag nyfiken. Blev tvungen att springa ut till verkstaden och det är -19 ute.:geek:

Bitsadaptern har ingen magnet. Axeln från den inte går ner i botten på borrmaskinen så att den ligger an mot den inbyggda magneten. Därmed överförs ingen magnetism till adaptern eller bitsen.

Mao så är bitsen helt omagnetisk och håller inte fast några skruvar.:(
aha (y) supertack för svaret. Då får jag nog fundera lite. Gillar när skruven sitter ”fast” på bitsen. Funkar ju perfekt som nu med bits direkt in i maskinen. Men hade ju sett lite ballare ut med en monterad svart ”front”.undrar om det är något Bosch missat eller genomtänkt. Blir ju långt om man ska stoppa en hederlig gammal bitshållare i bitsadaptern oxå för att få magnetism på själva bitsen.
Hoppas du inte blir förkyld nu efter sprungit i kylan:rofl: du e värd ett värmande glas med valfritt innehåll.
 
  • Gilla
Smoothie
  • Laddar…
Jonas Persson
putte22 putte22 skrev:
aha (y) supertack för svaret. Då får jag nog fundera lite. Gillar när skruven sitter ”fast” på bitsen. Funkar ju perfekt som nu med bits direkt in i maskinen. Men hade ju sett lite ballare ut med en monterad svart ”front”.undrar om det är något Bosch missat eller genomtänkt. Blir ju långt om man ska stoppa en hederlig gammal bitshållare i bitsadaptern oxå för att få magnetism på själva bitsen.
Hoppas du inte blir förkyld nu efter sprungit i kylan:rofl: du e värd ett värmande glas med valfritt innehåll.
Ja, det är en klar miss från Bosch.

På en tisdag? Nä, det får bli att hoppa ner i en varm säng istället:sleep:
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Ja, det är en klar miss från Bosch.

På en tisdag? Nä, det får bli att hoppa ner i en varm säng istället:sleep:
tack iaf.
:crysmile:Lill lördag imorgon.
någon som vet om det finns bits Ph2 50mm som är magnetiska i sig själva
 
TeroM TeroM skrev:
Jag använder Weras skruvhållare, [länk].
Wera sviker sällan, genomtänkta produkter! :ok:
 
MultiMan
  • Gilla
Jiji och 4 till
  • Laddar…
P
MultiMan MultiMan skrev:
Tröttnade på krånglet med att få apparatlådor (särskilt då med dolda skruvar på baksidan) på väggar raka och sätta skruvhålen på rätt ställe så jag råkade hitta ett Wiha elektrikervattenpass för 250kr på svenska Amazon. Fanns på svenska lagret och skickades samma dag. Vilken kanonuppfinning!

[bild]

[länk]
Genialt
Återkom gärna med rapport när du fått provat den.

Edit.
Du har tyvärr missförstått funktionen.
Det här verktyget mäter spritnivån i elektrikern. Mycket praktiskt så man inte råkar koppla på fyllan.
https://www.amazon.se/WIHA-SB24691-elektriker-spritnivå-svart/dp/B076DVH618/ref=mp_s_a_1_1?dchild=1&keywords=Wiha+level&qid=1612940763&sr=8-1
 
Redigerat:
  • Haha
Jiji och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
MultiMan MultiMan skrev:
Tröttnade på krånglet med att få apparatlådor (särskilt då med dolda skruvar på baksidan) på väggar raka och sätta skruvhålen på rätt ställe så jag råkade hitta ett Wiha elektrikervattenpass för 250kr på svenska Amazon. Fanns på svenska lagret och skickades samma dag. Vilken kanonuppfinning!

[bild]

[länk]
Nu kostar den 275:- på Amazon.se. Det säljs lite överallt om man söker, hittar priser mellan 299:- och 685:-

Återkom med en utvärdering.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Tröttnade på krånglet med att få apparatlådor (särskilt då med dolda skruvar på baksidan) på väggar raka och sätta skruvhålen på rätt ställe så jag råkade hitta ett Wiha elektrikervattenpass för 250kr på svenska Amazon. Fanns på svenska lagret och skickades samma dag. Vilken kanonuppfinning!

[bild]

[länk]
Det här forumet är inte bra för den personliga ekonomin:crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
mojjen och 4 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Det här forumet är inte bra för den personliga ekonomin:crysmile:
Nej, men för den globala ekonomin är vi bra ;)
Sista siffran jag såg visade på att vår del av forumet står för 30% av svensk import.. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Ja, det är en klar miss från Bosch.

På en tisdag? Nä, det får bli att hoppa ner i en varm säng istället:sleep:
Vad tror du!!som har en bitsadapter skulle det gå att få dit en magnet mellan flexifästet och sexkantsfästet i maskinen om man gjorde något hack? Eller om det går att få dit en magnet i bitsadaptern på något sätt. (Utan att sätta på en vanlig magnetisk bitshållare)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Sista siffran jag såg visade på att vår del av forumet står för 30% av svensk import..
Brexit gör det enklare för mig att bidra. *
Har tidigare under ett enskilt år köpt tre (3) procent av den totala försäljningen av Laphroaig 10årig standardtappning i landet... **
Svårigheten att få ut varor från GB kan kanske medföra att min storhetstid har möjlighet att återkomma.

Mvh Findus

* Exempel på misstolkad statistik.

** Endast ca 100 liter hade tagits in det året. Källa: Tidnibgen Gourmets stora Whiskynr året efter. Startskottet på whiskyboomen som fortfarande pågår. Jag var i den åldern då jag dekorerade mitt hem med lik***. 4 tomglas a 70cl stod på hyllan.

***Lik i denna kontext är forntida uttryck för cylindrisk behållare i glas där det alkoholhaltiga innehållet konsumerats.
 
Redigerat:
  • Gilla
Peter_Bromma och 2 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Jag var fortfarande i den åldern då jag dekorerade mitt hem med lik.
:surprised: WTF!?! Detta kom som en blixt från klar himmel! På tal om misstolkad statistik? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.