S
T Toye_ skrev:
Sitter en kapslad kolborstmotor i CXS:en och en borstlös i T18. Väldigt stor skillnad ljudmässigt.
CXS 12 är borstlös. EC-Tec motor.

Du kanske tänker på den äldre CXS 2,6 😉
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Så kan det vara 🙃
 
boschkenta
FredrikR FredrikR skrev:
Är dom bättre än vad dom än en gång var, för då var dom inte speciellt roliga?
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Finns två versioner, det där är den billigare/klenare... Vet inte vad de kostade den här rea-svängen, men för halva ordinarie pris går det väl att hitta användningsområden....
69 kr styck tror jag, och för det priset är de kanon. Trots "klenhet" har jag använt dem till många projekt och ett altanbygge utan problem :)
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Är dom bättre än vad dom än en gång var, för då var dom inte speciellt roliga?
Så länge man betraktar dem som en hjälpande hand är de rätt bra. 👍 Vill man använda dem som rejäla tvingar med hårt presstryck… 👎
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Äger själv ett gäng av de där Bacho tvingarna och jag förstår vad @FredrikR menar. Problemet är inte att dom saknar ett "rejält presstryck". Snarare att deras förmåga att ha något presstryck alls försvinner efter ett tag. 😅

Men de verkar variera i kvalitet så det är inte säkert du blir lika missnöjd som jag @boschkenta 😎
 
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
B Bomba skrev:
Äger själv ett gäng av de där Bacho tvingarna och jag förstår vad @FredrikR menar. Problemet är inte att dom saknar ett "rejält presstryck". Snarare att deras förmåga att ha något presstryck alls försvinner efter ett tag. 😅

Men de verkar variera i kvalitet så det är inte säkert du blir lika missnöjd som jag @boschkenta 😎
Då måste jag fått fatt i ett par bra exemplar, har haft dom satta i spänn i över ett år där dom är i princip vågräta och hålls uppe av sin egen spännkraft.

Köpta på någon black friday hos jula för 50kr styck
 
  • Gilla
Bomba och 1 till
  • Laddar…
Har ett par Bahcotvingar. Är helt ok. Är kanske tio når nu. Alla Bahco är inte sopor faktiskt.
 
  • Gilla
Bomba
  • Laddar…
Fyndade en slagborr på Hornbach... Och en redan monterad eld-korg....
Makita verktyg i låda ovanpå svart ställ, rea-etiketter, prissänkning, borrhammare, trägolv i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Köpte mig en beg kapsåg Dewalt dw717 i fint skicka, verkar inte vara så mycket använd
Kapar upp till 89mm
Maskinen från år 2017, betalade 1100kr
 
  • Gul svart DeWalt gersåg, snickarverktyg, snedställd, kolvstångsmekanism, metall, arbetsbänk, elsladdar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gul och svart borr med varningsetikett och teknisk information, delvis skymd, upp och ned.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Momentnyckel och två tvingar anlände.

Familjen var varken lyrisk eller imponerad när jag visade upp inköpen.
 
  • En momentnyckel och tre klämmor på ett trägolv, varav två är förpackade, yrkesverktyg för precision och fastsättning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Sthlm1891 och 17 till
  • Laddar…
F fabian2000 skrev:
Familjen var varken lyrisk eller imponerad när jag visade upp inköpen.
Du måste uppenbarligen träna på din presentationsförmåga! 😉
 
  • Gilla
  • Haha
Norrtull och 6 till
  • Laddar…
Incitament Henkeb20 skrev:
Du kan få köpa en ny borrsats av mig, Dormer. Den kommer inte till användning då jag har 2st.
Fel tråd?
 
Har inte postat så mkt på sistone, ändå har det handlats mer än på länge. Hittat väldigt mkt grejer från "villhöver-listan" till rätt priser sista tiden. Det här är tack och lov inte bara dagens inköp, snarare månadens ansamling. Dyker det upp till rätt pris MÅSTE man väl handla eller?

Verktyg och utrustning för byggarbete, inklusive borr, sågar och nivelleringsinstrument, på betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Skjutit på det ett tag nu, men nu krävs det en omorganisation i garaget för att allt ska få plats, och inte bara ligga huller om buller, för tillfället ligger det bara på arbetsbänken med ungefär samma organisation som på bilden på golvet...

(EDIT, vet inte om det är ok att promota här, moderator får hojta i så fall/ta bort det. Fogsprutan kom jag över flera st, de andra la jag ut i säljes-avdelningen här på BH, tänkte blåbitna byggahusare kunde får förtur innan det åker ut på blocket.)
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Q
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Har inte postat så mkt på sistone, ändå har det handlats mer än på länge. Hittat väldigt mkt grejer från "villhöver-listan" till rätt priser sista tiden. Det här är tack och lov inte bara dagens inköp, snarare månadens ansamling. Dyker det upp till rätt pris MÅSTE man väl handla eller?

[bild]


Skjutit på det ett tag nu, men nu krävs det en omorganisation i garaget för att allt ska få plats, och inte bara ligga huller om buller, för tillfället ligger det bara på arbetsbänken med ungefär samma organisation som på bilden på golvet...

(EDIT, vet inte om det är ok att promota här, moderator får hojta i så fall/ta bort det. Fogsprutan kom jag över flera st, de andra la jag ut i säljes-avdelningen här på BH, tänkte blåbitna byggahusare kunde får förtur innan det åker ut på blocket.)
Nu vet vi vem som är ansvarig för att inflationen inte går ner... 😂
 
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Efter lite span så tröck ja på köpeknappen,
blev en beg Dewalt DWS 774 för 1200 kr..
Klingan är no-name så den skall bytas, men annars knappt använd..

Tips på 216x30 60t mottages, kikat på bla Saxton ..
 
  • DeWalt kap- och geringssåg på kartong inomhus, arbetsverktyg, träarbete, gula och svarta färger, hemmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.