Här står det 2st bulltv¨s, med 2 vred och inget annat. Ett pling när det är klart, och superfinessen snurrtalrik :) . Lite dålig precision på tiden kanske, Ovan i-landsproblem ligger över min buget :) ...
 
För mycket godis.

Frun anmälde oss till nått som hette godisvärd, ett företagsjippo som innebar att man huserade en massa godis och som barn via nätet skulle gissa var det fanns nån stans, som tur är var det några klyftiga ungar som hittade vårt hus och hämtade godiset, men vi fick en massa godis för besväret.
 
sysmali
När fjärrkontrollen ligger för långt bort, så man måste välja mellan;

a) Hämta fjärrkontrollen
b) Byta kanal framme på TVn, manuellt!
c) Ropa på någon i familjen som hjälper till
d) Somna
 
Datorn fattar inte att man vill logga in, fast man precis matat in koden. Utan man får klicka en gång till.
 
pmm skrev:
Datorn fattar inte att man vill logga in, fast man precis matat in koden. Utan man får klicka en gång till.
Bara för att vi vet att det nu kan gå hur fort som helst, så avbryter vi nedladdningar på tex youtube som inte kommer igång på 3,5 sekunder .. teknikstressad?
 
Jag var nyss ( idag Lördag) på Bilia Haganorra, en av Stockholms största bilhallar. ( för er icke som inte varit där, så säljer de flera märken än vad normala människor vet existerar... stället är mao stort.)
Nåväl, det är November. Mina vinterdäck är inlåsta hos Bilias däcksförvaring.
Tror ni deras däckverkstad har öppet på helgerna ? - I november ?
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
sysmali skrev:
1. Cyklister med blinkade framlampa.

2. Cyklister med (felriktad) stark framlampa som bländar.

3. Cyklister som vid rödlysen ställer sig längst fram i cykelkön, vid grönt kör de så långsamt så hela kön kör om. Vid nästa rödljus så kommer samma cyklist och ställer sig längst fram igen.

4. Cyklister som inte är tydliga med armpekningar var de ska.
5. Cyklister!
 
Moderna mobiltelefoner som reagerar bara man petar på dem. Det krävs lite gripkraft för att inte tappa dem, och genast har man tryckt något grr.
 
sysmali
sir_daniel skrev:
5. Cyklister!
Är cyklister generellt ett i-landsproblem? Möjligtvis cyklister som gnäller, likt undertecknad :surprised:
 
Redigerat:
Cyklister som stannar vid rött, haha vilka amatörer
 
AndersMalmgren skrev:
Cyklister som stannar vid rött, haha vilka amatörer
Skulle kunna säga en hel del om detta men väljer att avstå ;)
 
AndersMalmgren skrev:
Cyklister som stannar vid rött, haha vilka amatörer
Hint: de är de som blir överkörda av högersvängande lastbilar vid grönt ljus
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Trafiken igen...För att anknyta lite till bl.a. net-nuts 2-1 vägproblem.

1. Senariot Varje gång, enfiligt på 100-väg och snigeln i tätet ligger i 80, 2 filigt och snigeln har hittat gaspedalen till 110. När vägen sedan smalnar av igen så är snigeln nere i 80 igen *GRRRRRRRRRRRRR* Jag trodde när jag flyttade ner hit att det var undantag men icke, varje jä.... dag.

2. För att inte tala om vanlig landsvägskörning (oftast 70-väg) och snigeln är framme igen, i 55-60 i bästa fall...Kan det vara så att alla sörlänningar går på valium eller vad tusan försiggår egentligen? Enda skillnaden är om man ska göra en omkörning, då hittar man minsann gasen igen.

3. Jag sympatiserar totalt med Oktaviaägaren, det finns ett snobberi om vem man kan "tillåtas" bli omkörd av. Kör själv en mindre bil men med en stor dieselmotor och har som original riktigt mycket krut i sig för modellen, gissa om det stör vissa storbilsägare :)

4. Cyklister som tror att de har förkörsrätt cyklande över ett övergångställe...Endera dan smäller det om oturen är framme, man måste verkligen ha ögon överallt och runt om.
 
På 1 och 2 känner jag inte alls igen mig, men är kanske annorlunda här i norra Skåne? :) Eller så är det jag som ligger längst fram i kön.
3 har jag ingen aning om?
Och 4 älskar jag dig för (trodde jag var den enda) :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.