Martin Granqvist skrev:
Min bil är en Golf som kan köras på bensin/fordonsgas. Kör oftast på gas för det blir billigast. MEN för att kunna använda bensinvärmaren så måste jag se till att bensinen är över röda markeringen på bränslemätaren, även om jag har full tank med gas. Jag blev altså tvungen att åka till macken och tanka bensin bara för att kunna sätta mig i en varm bil på morgonen.
Så värst blir det om din partner kör slut bensinen så att du får en kall bil?😀
 
Igår flög jag hem från Berlin, ....

- Folk som envisas med att släpa ombord hela sitt förban.. bagage så att jag tvingas pressa in min jacka i facket ovanför... ( det är okej att ta med allt bagage, om man har en anledning. att slippa vänta på bandet köper jag inte.)

Folk som vid ombordstigning envisas med att stå i gången och pyssla med sitt bagage och sina kläder och sina tidningar och sina datorer och telefoner och... medan kön in växer. -Ta ett förb.. steg in framför stolen och låt oss andra gå förbi!

Folk som vid avstigning då gången är full med folk som redan är klara, som har jackan på sig och väskan i handen , reser sig framför kön och utan brådska börjar plocka ner sitt jox från hyllan och därmed blockerar dem som är bakom. - Låt de som är klara gå av innan ni blockerar gången !

Igår var det en kvinna och hennes dotter som var så upptagna med att käbbla över att de minsann inte hade fått nån chipspåse att de inte fattade att flygvärdinnan som delade ut chipspåsar inte hade kommit till vår bänkrad ännu....
- kan man dra en tehuv över såna människor?
 
  • Gilla
mattiasp och 5 till
  • Laddar…
Hade det bara varit på flyget som folk betedde sig som att de var ensamma i universum hade det varit väldigt bra.... :)
 
MissAnpassad skrev:
Jag stör mig enormt på att merparten av alla bilister tror att vi cyklister inte blir bländade av helljus. Förut störde jag mig även enormt på bilister som körde om för snabbt och för nära, men det har jag nu lärt mig att råda bo på genom att cykla längre ut i vägbanan samt börja vingla på cykeln när jag hör att det kommer en bil bakifrån.
Hade det varit jag som kom baki dig hade du kanske suttit fast i grillen på bilen, folk som cyklar mitt på vägen anser jag inte vara rädd om sitt liv så då har jag som sport att köra så nära som möjligt.

Visar cyklisten/gångtrafikanten hänsyn genom att pallra dödköttet åt sidan så visar jag hänsyn och passerar med god marginal
 
Nummer ett på listan av i-landsproblem måste med god marginal vara:

HANTVERKARE
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Jag förstår dig delvis. Så länge folk har godkänt stora väskor (vilket de flesta inte har, då de överfyller dem) tycker jag det är ok. Och så tycker jag man får räkna med att de som sitter framför, även får kliva av innan, det blir en sorts turordning. Men det där med påstigning känner man igen sig i, det är samma visa på tåget ..

hyggabus skrev:
Igår flög jag hem från Berlin, ....

- Folk som envisas med att släpa ombord hela sitt förban.. bagage så att jag tvingas pressa in min jacka i facket ovanför... ( det är okej att ta med allt bagage, om man har en anledning. att slippa vänta på bandet köper jag inte.)

Folk som vid ombordstigning envisas med att stå i gången och pyssla med sitt bagage och sina kläder och sina tidningar och sina datorer och telefoner och... medan kön in växer. -Ta ett förb.. steg in framför stolen och låt oss andra gå förbi!

Folk som vid avstigning då gången är full med folk som redan är klara, som har jackan på sig och väskan i handen , reser sig framför kön och utan brådska börjar plocka ner sitt jox från hyllan och därmed blockerar dem som är bakom. - Låt de som är klara gå av innan ni blockerar gången !

Igår var det en kvinna och hennes dotter som var så upptagna med att käbbla över att de minsann inte hade fått nån chipspåse att de inte fattade att flygvärdinnan som delade ut chipspåsar inte hade kommit till vår bänkrad ännu....
- kan man dra en tehuv över såna människor?
 
Lutte skrev:
Hade det varit jag som kom baki dig hade du kanske suttit fast i grillen på bilen, folk som cyklar mitt på vägen anser jag inte vara rädd om sitt liv så då har jag som sport att köra så nära som möjligt.

Visar cyklisten/gångtrafikanten hänsyn genom att pallra dödköttet åt sidan så visar jag hänsyn och passerar med god marginal
Du läser ju som du själv vill. Intressant dock att du öppet skriver på ett forum om att du riskerar andra trafikanters liv och vill att de ska riskera att vurpa (eller sov du på fysiken?). Gillar du inte ditt körkort?
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
MissAnpassad skrev:
Du läser ju som du själv vill. Intressant dock att du öppet skriver på ett forum om att du riskerar andra trafikanters liv och vill att de ska riskera att vurpa (eller sov du på fysiken?). Gillar du inte ditt körkort?
Är det verkligen så intressant? Ptja så som jag ser det så är inte dom int rädd om sig själva om dom nu ska vara mitt på vägen vinglades omkring!
Så då behöver jag inte visa hänsyn utan kan passera så som jag finner det lämpligt.
 
Lutte skrev:
Är det verkligen så intressant? Ptja så som jag ser det så är inte dom int rädd om sig själva om dom nu ska vara mitt på vägen vinglades omkring!
Så då behöver jag inte visa hänsyn utan kan passera så som jag finner det lämpligt.
Kom igen Lutte. Nu är det här på väg ordentligt OT, men det är väl klart att man alltid måste visa hänsyn, även mot puckade trafikanter. Att passera så nära som möjligt är ju som att bädda för en riktigt farlig trafikolycka.

Kan vi lämna detta nu, och vid behov lyfta det i en separat tråd?
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Lutte skrev:
Är det verkligen så intressant? Ptja så som jag ser det så är inte dom int rädd om sig själva om dom nu ska vara mitt på vägen vinglades omkring!
Så då behöver jag inte visa hänsyn utan kan passera så som jag finner det lämpligt.
Försök tänka lite. Kan det finnas anledningar till att de ligger längre ut som, tja, att en väg inte är helt plan (högre lutning i vägkanten) och att det är halt samt att cykeldäck har en mindre yta mot vägbanan? Och har du funderat på att vi cyklister inte lånar vägen från er bilister, utan vägen är till för alla?
Och ja det är även intressant att någon vågar skriva sånt online, tänk på hur lätt det egentligen är att meddela polisen om din "sport". Jag gillar inte folk som leker med andras liv bara för att de själva sätter sig bakom en motor, sådana ska i min mening inte framför motorfordon alls.
 
  • Gilla
godeha och 4 till
  • Laddar…
Lutte är nog bara avundsjuk för att han/hon aldrig lärde sig cykla :).
 
Real7 skrev:
Jag är så jä..a trött på att jag kör iväg med motorvärmarkabeln varje gång fläkten inte går när jag ska åka. Har tappat räkningen på hur många överprisade kablar jag köpt
Real7: second that - är nog uppe i minst 3st dyra nya kablar (typ 300kr/st) bara det senaste året, och det värsta är inte att köpa nya kablar utan hur dum man känner sig när man åker runt med en grön sladd hängande under bilen... :)
 
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Men det I-landsproblemet måste ju öka med alla elbilar? :D
 
En del tror de har företräde i parkerad bil, och slänger upp dörren och ger sig ut. tuuuuut......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.