Status
Inte öppen för fler kommentarer.
T
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Nu kanske dom kastar ut dr whistleblower från youtube :(

Vi får se hur det blir?

Videon handlar om ett TV4 reportage.

Här pratar han svenska och visar på att han långt innan detta TV4 reportage gjordes har gapat om att man vid vissa tillfällen har satt in palliativ vård på felaktiga grunder hos gamla och svaga covid19 patienter.

På hans sida finns det flera videos om detta som är postade långt innan TV4 gjorde detta reportage.
[media]
Det kanske inte är jag som är ”bortom all räddning” och ”cyklar i blå pyjamas”?
Jag har tittat på klippet, och om de kastar ut honom är det enbart hans eget fel. Det är ju ganska typiskt för rättshaverister att de saknar fingertoppskänsla helt och hållet, även om de har rätt.

Det är ju också rätt intressant att läsa kommentarerna och se vilka som följer honom. Går nog åt en hel del aluminiumfolie i de kretsarna.
 
Intressant att journalister och resebolagsanställda skulle ha mindre risk att sprida smitta än vanliga turister? Hur tänker man då?
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
J
B b8q skrev:
Intressant att journalister och resebolagsanställda skulle ha mindre risk att sprida smitta än vanliga turister? Hur tänker man då?
Nja det tänker man nog inte, men de skriver troligen mer i media. Rhodos stad är ganska tom just nu.
 
T tanaris skrev:
Jag har tittat på klippet, och om de kastar ut honom är det enbart hans eget fel. Det är ju ganska typiskt för rättshaverister att de saknar fingertoppskänsla helt och hållet, även om de har rätt.

Det är ju också rätt intressant att läsa kommentarerna och se vilka som följer honom. Går nog åt en hel del aluminiumfolie i de kretsarna.
Hur får du det till att han är rättshaverist?

Att kräva att människor ska få den vård de har rätt till är inte för mycket begärt.
 
optimum
T tanaris skrev:
Jag antar att du vet exakt vad som sagts mellan TUI och grekiska regeringen, eftersom du uttalar dig så tvärsäkert. Själv vet jag inte det, så du kan väl berätta?
Jag uttalar mig enligt den källa jag angav.
Dock kallade TV4 det inte för en bluff utan är min slutledning när man uppger en sak och inte följer den utan ett sätt att genomföra en resa med massa turister.

Tycker du det var rätt gjort?
Tror du det påverkar hur vi uppfattas som land?
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
T
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Hur får du det till att han är rättshaverist?

Att kräva att människor ska få den vård de har rätt till är inte för mycket begärt.
Att vara rättshaverist handlar inte så mycket om vad man kräver som hur man gör det.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J
optimum optimum skrev:
Jag uttalar mig enligt den källa jag angav.
Dock kallade TV4 det inte för en bluff utan är min slutledning när man uppger en sak och inte följer den utan ett sätt att genomföra en resa med massa turister.

Tycker du det var rätt gjort?
Tror du det påverkar hur vi uppfattas som land?
En resa med en massa turister? Ja ett flygplan innehåller det. Åter igen tolkar du in din egen skräck för vad omgivningen tycker om något som inte hänt. Det är ju svevande tyckanden bara. As usual. Du vet väl hur journalistik fungerar? Man tar ett sammanhang och problematiserar det i en rubrik. Eller i ett inslag i tv. För att få läsare och tittare och annonsörer. Precis som tui också gör men med resenärer. Lite samma som att Marlen låter denna tråden fortgå. Gissa varför?
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
T
optimum optimum skrev:
Jag uttalar mig enligt den källa jag angav.
Dock kallade TV4 det inte för en bluff utan är min slutledning när man uppger en sak och inte följer den utan ett sätt att genomföra en resa med massa turister.

Tycker du det var rätt gjort?
Tror du det påverkar hur vi uppfattas som land?
Du har ju gastat om bluff med versaler och fetstil tidigare när det i själva verket var du som inte kunde googla ordentligt, så det är väl inte så underligt att jag ifrågasätter när du gör det igen?

Jag har som sagt ingen aning om vad som sagts mellan resebolaget och greklands regering, så jag kan omöjligt avgöra om det var rätt eller inte. Att det ger negativ publicitet är ju uppenbart, men det behöver inte vara en bluff för det. Det kanske bara är klantigt?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
optimum
J Jocke Best skrev:
Jag är ledsen, har glömt att folk tittar på ångtv fortfarande. Jag läser oftast på respektive site. Återkommer med länk.
Det finns ett tiotal artiklar om detta men en här från gp.se
[länk]

– Greklands turistminister har gett okej för den här flighten och förutsättningen för det var att det inte bara var resegäster, utan också en del människor som jobbar med turism och journalistik och den kvoten har vi uppfyllt, säger Adam Györki, kommunikationschef på TUI, till TV4
Vi brukar ha på TV4 under frukost och intressant att få nyheter mm presenterade.

Tackar för texten via GP.:D

"Svenska charterturister väcker ilska i Grekland" från GP

Där står även
"Och svenskarnas närvaro väcker ilska både i grekiska medier och bland konkurrenter, rapporterar TV4."

och

"Nu anklagas TUI för att ha bluffat in de svenska turisterna."

Då är jag inte ensam om att kalla det för bluff.

Troligen kommer några skriva böcker om hela denna soppa med hanteringen av allt ihop med coronan.
Allt från vanligt folk, myndigheter, regering och företag.


Källa jag tacksamt fick; https://www.gp.se/ekonomi/svenska-charterturister-väcker-ilska-i-grekland-1.30849004
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
optimum
T tanaris skrev:
Du har ju gastat om bluff med versaler och fetstil tidigare när det i själva verket var du som inte kunde googla ordentligt, så det är väl inte så underligt att jag ifrågasätter när du gör det igen?

Jag har som sagt ingen aning om vad som sagts mellan resebolaget och greklands regering, så jag kan omöjligt avgöra om det var rätt eller inte. Att det ger negativ publicitet är ju uppenbart, men det behöver inte vara en bluff för det. Det kanske bara är klantigt?
Här får du läsa själv
Svenska charterturister väcker ilska i Grekland
https://www.gp.se/ekonomi/svenska-charterturister-väcker-ilska-i-grekland-1.30849004

De skriver också att det är en bluff.
Jobbigt när verkligheten inte stämmer med din bild av hur det går till.
 
BirgitS
optimum optimum skrev:
Här får du läsa själv
Svenska charterturister väcker ilska i Grekland
[länk]

De skriver också att det är en bluff.
Jobbigt när verkligheten inte stämmer med din bild av hur det går till.
Nej, de skriver inte att det är en bluff, de skriver att TUI anklagas för det. Det är två olika saker.

De skriver också:
"– Greklands turistminister har gett okej för den här flighten och förutsättningen för det var att det inte bara var resegäster, utan också en del människor som jobbar med turism och journalistik och den kvoten har vi uppfyllt, säger Adam Györki, kommunikationschef på TUI, till TV4."

Alltså ingen bluff.

Jobbigt när verkligheten inte stämmer med din bild av hur det gick till?
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Har du läst WHO texten från deras presskonferens än?
Varför skulle jag göra det?
 
optimum
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, de skriver inte att det är en bluff, de skriver att TUI anklagas för det. Det är två olika saker.

De skriver också:
"– Greklands turistminister har gett okej för den här flighten och förutsättningen för det var att det inte bara var resegäster, utan också en del människor som jobbar med turism och journalistik och den kvoten har vi uppfyllt, säger Adam Györki, kommunikationschef på TUI, till TV4."

Alltså ingen bluff.

Jobbigt när verkligheten inte stämmer med din bild av hur det gick till?
Du är duktig på att hitta småskit du slå ned på.

Jag anser att det är en bluff.
Fult gjort och förstör våra relationer med andra länder.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
T
optimum optimum skrev:
Här får du läsa själv
Svenska charterturister väcker ilska i Grekland
[länk]

De skriver också att det är en bluff.
Jobbigt när verkligheten inte stämmer med din bild av hur det går till.
Nej, nu ljuger du faktiskt. De skriver att de "anklagas för att ha bluffat". Det framgår inte ens vem som anklagar dem, eller om det över huvud taget stämmer. Men du skriver om det som att det vore ett faktum.

Jag tror ingen annan än bolaget och några i grekiska regeringen vet vad som faktiskt har sagts.
 
  • Gilla
Hellacopter och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.