Johan Gunverth skrev:
Längst upp i Långedrag för 30 miljoner.

[länk]

[bild]
Ja, det var stiligt! Till och med granitmuren utanför verkar ju riktigt välgjord, ingen simpel knäckstensmur där inte! Tyvärr ligger väl huset ca 27 miljoner över min budget och dessutom inte på pendlingsavstånd...
 
Personligt och mysigt som ett motell i Idaho.
 
Mikael_L
Johan Gunverth skrev:
Särö för 50 miljoner. Bra med lillistugorna till stora släkten.

[länk]

[bild]
Ja maken till hus att passa dåligt in till omgivningen ... q(;^;)p

5924768.jpg
5924722.jpg
5924760.jpg
 
Ja, med den där arkitekturen (tänker på interiörbilderna)... Går det att rädda, Billy?
 
Fast erkänn, nog är man lite sugen på ett kök som på bild 40 (hos Fastighetsbyråns beskrivning). :D
Skulle sitta fint att värma en Billys här om man nu hittar mikron dvs. ;)
 
Oerhört fin och stor tomt, med sjöbodar, brygga och generösa byggregler. Går väl att riva och göra något riktigt bra, för huvudbyggnaderna lär väl inte vara kulturminnesmärkta.
 
titanium skrev:
Fast erkänn, nog är man lite sugen på ett kök som på bild 40 (hos Fastighetsbyråns beskrivning). :D
Skulle sitta fint att värma en Billys här om man nu hittar mikron dvs. ;)

Är du ironisk? :D Jag hatar mikrovågsmat!
 
Ja Billy, jag är ironisk !

Faktiskt så är hela huset byggt på ironi. (Ja, detta var också ironi . . . Det verkar vara byggt direkt på urberget) :D

Inte många bävrar som kan bygga bo här ! :D:D:D
 
Kåken verkar iallafall vara förlåtande lättriven.
 
Att påstå att den "med fördel" kan byggas om till privatbostad känns extremt långsökt. Jag är verkligen ingen arkitekt, men att få ett sånt här konferensbygge att bli en privatbostad känns lika sexigt som att bygga om ett dagis från -86 till paradvilla...
 
Om man är pensionerad oljetankerkapten, kanske det vore något som privatbostad?
 
W
En lite kul grej ang Budskärs konferenscenter är att det ligger rätt över gatan från huset på sidan 54 för 39 miljoner. Säljs dessa för utgångspriserna så blir det nog en liten justering av tax värden för intilliggande hus nästa gång ;)
Hur som helst så e konferenscentret katastroffult och det kostar nog betydligt mer än tre mille att göra om det till en rimlig villa. Nu tillhör ju ett par till tomter som kan säljas av för att få in en par miljoner styck men man måste å andra sidan riva alla de "små" bostäderna på tomten om man ska ha det som villa och inte någon form av verksamhet.
Tror nog att det forsätter vara verksamhet eller kontorshotell eller liknande. Men priset lär gå ner. Hoppas att det kommer finnas kvar någon form av servering för det e alltid gött med en öl när man går förbi.
 
inte till salu men den här är fin fast ligger på fel ställe
ligger vid Spendrups Vårby/VårbyGård

1304350109.jpg

1304298886.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.