Martin_B
John Pohlman skrev:
Detta objekt får väl räknas som coolt:

[länk]

Begärt pris är $250 miljoner. Då ingår konsten och inredningen. Frågan är hur det är med innehållet i garaget?
Nu har jag faktiskt inte gett tillstånd till att länka till min sommarstuga här va!?... suck
 
  • Gilla
John Pohlman
  • Laddar…
Martin_B
John Pohlman skrev:
[länk]
Hur häftigt som helst. Mot slutet av videon började jag dock nästan känna lite obehag. Det är både sorgligt och äckligt att medan en person kan köpa och äga ett sådant här hus, så svälter miljoner åter miljoner människor i världen. Det är så otroligt snevridet om man tänker efter.
Naturligtvis skall man få bli framgångsrik och tjäna pengar därefter, men lite mer utjämning mellan de som har mest pengar, och de som har minst, vore ju önskvärt när man tittar ner på jorden utifrån sett - dvs. i det stora hela är det liv människan skapat här på jorden lite väl orättvist och obalanserat olika sorters människor emellan, även fast det hade kunnat se betydligt bättre ut.
 
  • Gilla
tompaah7503 och 4 till
  • Laddar…
Iskallt, hur tänkte man med områdesnamnet?


Vit villa vid Hultvägen under vinter med delvis snötäckt mark och bart träd i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Noseone skrev:
Iskallt, hur tänkte man med områdesnamnet?


[bild]
Det finns många orter som heter samma saker som dessa områden. Jag tror inte det är något egentligt problem. Folk vet vilket som är Husby miljonprogram eller nåt annat av alla Husby. För övrigt så tycker inte jag Husby är så gräsligt, placeringen och husen som ligger där är OK, sen finns säkert som i många förorter sociala problem. Jag har faktiskt för mig att det ligger en hel del ganska trevliga radhus i Husby (eller är det vid Akalla).

http://www.sprakochfolkminnen.se/sp...mnfragor/2015-08-18-vad-betyder--husby--.html
 
John Pohlman skrev:
Detta objekt får väl räknas som coolt:

[länk]

Begärt pris är $250 miljoner. Då ingår konsten och inredningen. Frågan är hur det är med innehållet i garaget?
Helt galet!

Fler är jag som direkt kom att tänka på den gamla serien Airwolf när man såg helikoptern? :)
 
Noseone skrev:
Iskallt, hur tänkte man med områdesnamnet?
Huru ett namn födas:

- Så vad ska vi kalla det nya området för, det blir ju som en ny liten by av hus?
- Husby!
 
tompaah7503 skrev:
Huru ett namn födas:

- Så vad ska vi kalla det nya området för, det blir ju som en ny liten by av hus?
- Husby!
I det här fallet är som sagt "Husby" med all säkerhet ett gammalt namn på trakten. Hade man tagit fram ett nytt namn idag hade det sannolikt hetat något med "-strand", "-park" eller "-trädgårdsstad"...
 
Lite OffT, men kan inte hålla mig.

Nere på sydkusten så valde man att döpa en ny villamatta till Gislövs Strandby, området heter egentligen Svartesjö.
Så nu finns det Gislöv by, Gislövs läge, Gislövs Strandmark och Gislövs Strandby.

Gislöv by ligger 4km inåt landet, Gislövs Läge är hamnläget nere vid havet, Gislövs Strandmark ligger bredvid Gislövs Läge och är ett sommarstugeområde som påbörjades på 40-talet. Gislövs Strandby ligger inte i direkt anslutning till något av de tidigare, utan man måste passera ett område kallat "Dalköpinge" innan man kommer dit från Gislövs Läge.

Men det är väl roligare att bo i "Strandbyn" än Svartesjö ;)
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Suhagg skrev:
Schysst kåk i usat
[länk]
Den ligger bara några inlägg innan ditt......
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
John Pohlman skrev:
Detta objekt får väl räknas som coolt:

[länk]

Begärt pris är $250 miljoner. Då ingår konsten och inredningen. Frågan är hur det är med innehållet i garaget?
Det är en svindlande tanke att bara ha råd med handpenningen när man har en kvarts miljard sek på banken....
 
MathiasS skrev:
Det är en svindlande tanke att bara ha råd med handpenningen när man har en kvarts miljard sek på banken....
Än mer svindlar tanken på de sista två allra mest desperata spekulanterna. Vem ska dräpa den andre med ett bud på en dollar mer än den andra klarar av?
 
Martin_B
billy_baver skrev:
Än mer svindlar tanken på de sista två allra mest desperata spekulanterna. Vem ska dräpa den andre med ett bud på en dollar mer än den andra klarar av?
Det är nog inte pengarna som begränsar de köparna ;)
 
John Pohlman skrev:
Detta objekt får väl räknas som coolt:

[länk]

Begärt pris är $250 miljoner. Då ingår konsten och inredningen. Frågan är hur det är med innehållet i garaget?
Innehållet i garaget ingår, även sju anställda ingår tydligen.. :)
 
Fallfärdigt skjul är nog en mer rättvisande beskrivning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.