• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Danne12345 skrev:
Denna kåk tycker jag var helt fantastisk. Kanske inte så praktisk alltid, men vackert var det. Kanske nåt när man blir pensionär och ungarna flyttar :)
[länk]
Tänkte précis detsamma, när ungarna flyttar ut köper vi det där :)
 
kioskdavid skrev:
Det var ett härligt hus. Ioförsig några lösningar som inte föll mig i smaken men helheten är ju underbar.
Bara jag slipper skura duschen, det ser inte helt enkelt ut att få bort avlagringar mm med sån mosaik...
Och lite fånigt att kaminen i uterummet inte ens är inkopplad med något skorstensrör!
 
Andreas Blomkvist skrev:
För att vara här hemma i Eskilstuna

[länk]
5,8 mille, svinbilligt!

Och vårdträdet var nästan större än mitt. Small is beautiful :)
 
Kul med kranar som ser ut som stiliserade renar!
 
Andreas Blomkvist skrev:
För att vara här hemma i Eskilstuna

[länk]
Det där resultatet borde man egentligen debattera under "Byggnadsvård". Värre har man ju sett, men innan man river ut originalsnickerierna ur en sådan här kåk ska man inse att alltihop var platsbyggt och in i minsta detalj designat av arkitekterna. Så är inte längre fallet.
 
billy_baver skrev:
Det där resultatet borde man egentligen debattera under "Byggnadsvård". Värre har man ju sett, men innan man river ut originalsnickerierna ur en sådan här kåk ska man inse att alltihop var platsbyggt och in i minsta detalj designat av arkitekterna. Så är inte längre fallet.
Nej det var ett extremt personlighetslöst hus faktiskt. Möjligheten att vara så coolt, men resultatet blev så tråkigt.
 
bittle skrev:
Nej det var ett extremt personlighetslöst hus faktiskt. Möjligheten att vara så coolt, men resultatet blev så tråkigt.
Brukar bli så när det görs modernt nu för tiden.
 
:thumbdown:
 
Haha, det var -originellt-! Jag gillart. Även om jag inte förstår ett dugg av vad alla krommanicklar faktiskt är för något. Vissa är lampor, någon någon slags stereo, resten..?
 
Verkar som gräsklipparen gått sönder för ett tag sen.....
 
Nog för att jag gillar rostfritt som material men det där var lite i överkant, lite häftigt att komma in och se en grej och fundera lite 'Vad sjutton är det där och fyller den någon funktion?' Men att bo i det hela tiden blir nog snabbt för mycket.
 
Stefan N skrev:
Verkar som gräsklipparen gått sönder för ett tag sen.....

Eller någon som dött. På golvet är det något skumt i bilden på stenväggen med stentrappan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.