Jaså, jag trodde Jula hade en billigare variant av G-force. Jag upplever att Meec-roboten sågats i sin tråd och Clipper 1200 hyllats i denna.
 
hakaninorr skrev:
Jaså, jag trodde Jula hade en billigare variant av G-force. Jag upplever att Meec-roboten sågats i sin tråd och Clipper 1200 hyllats i denna.
För att folk som inte har maskinen
Sågar den hade varit mer intressant med info från folk son har en
 
  • Gilla
Tim G
  • Laddar…
Måste instämma med Thorstensson. Har precis jämfört manualen till min Clipper 1200 med manualen till Julas modell som verkar heta "Robotklippare 1200" av märket Meec. De är identiska, och har till och med samma bilder mm.

Så denna klipparen verkar vara här för att stanna. Tillbehören som Jula har är exakt samma som kom med min Clipper (och som kommer med Husqvarnas modeller, konstigt nog...)

Jag är fortfarande störtnöjd med min.Går som en klocka.

Funderar lite på Julas tak till robotklippare. Det är ju i sak ett sånt som man sätter som regnskydd på en ytterdörr. Om det har en genomskinlig yta så borde det väl inte bespara roboten värmande solstrålar? Över 40 grader slutar roboten ladda...

Nu när jag var inne och tittade på bilderna på taket så visar det sig att roboten som taket skyddar är en Gforce 1800, dvs grundvarianten på klipparen ifråga. Rätt kul!:D
 
uploadfromtaptalk1403641243690.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är jäkligt nöjd. ...
 
  • Gilla
erik_n och 1 till
  • Laddar…
Har två gräsytor som jag inte kan förbinda med gång, den ena lite mindre så om klipparn är fullladdad så klarar den den biten utan att behöva ladda i mellan.
Min fundering är om man på den mindre ytan kan skapa en egen sluten slinga utan laddare och helt enklet lyfta över Clipper 1200 till den gräsytan, eller krävs det att det sitter en laddare på slingan?
 
Ja, laddstation krävs. Kabeln ska ju ha likström i sig som klipparen kan orientera sig efter. Men du kan kanske lägga slingan över till och runt det lilla området obruten, och sen lyfta dit klipparen under körtid?
 
hakaninorr skrev:
Jaså, jag trodde Jula hade en billigare variant av G-force. Jag upplever att Meec-roboten sågats i sin tråd och Clipper 1200 hyllats i denna.
Visst är det lustigt! Hursomhelst så ringde jag till Rustas clipperservice och frågade. Han svarade ärligt att ja det är exakt samma maskin, det är bara färg och form på skalet som skiljer.
 
  • Gilla
Tim G och 1 till
  • Laddar…
Det är oftast billigare att köpa tråd, mällor och skavdon hos en HQ återförsäljare, både rusta och jula är onödigt dyra på tillbehören. Men de ska väl ta igen pengarna någonstans antar jag.
 
grymmeoffe skrev:
För att folk som inte har maskinen
Sågar den hade varit mer intressant med info från folk son har en
Nja, jag tror snarare det handlar om att alla inte postar i alla trådar och att man själv alltid läser lite som fan läser bibeln. Att bli klok handlar om att läsa på mängder och hitta sin egna röda tråd. Inte lyssna på vad folk säger helt enkelt utan att läsa på tills man själv greppar läget. Det spelar ingen roll vilket märke det gäller.

Det jobbigaste är ofta inte pajkastning, för det är generellt korrekt info som bollas utan det är när folk börjar gissa hej vilt i saker de inte kan och skriver det som påståenden istället för frågor och gärna avslutar med "rätta mig om jag har fel"
 
Jag ringde också till supporten och han jag pratade med bekräftade också att det var samma komponenter i Julas och Rustas så snart är dom väl slut på Jula också :).
Vilken Meec är det som sågats i andra trådar är det verkligen samma maskin som den som säljs nu på Jula?
Den som är identisk med Clippern och säljs på Jula hade säljstart i veckan.
 
Henke2 skrev:
Nja, jag tror snarare det handlar om att alla inte postar i alla trådar och att man själv alltid läser lite som fan läser bibeln. Att bli klok handlar om att läsa på mängder och hitta sin egna röda tråd. Inte lyssna på vad folk säger helt enkelt utan att läsa på tills man själv greppar läget. Det spelar ingen roll vilket märke det gäller.

Det jobbigaste är ofta inte pajkastning, för det är generellt korrekt info som bollas utan det är när folk börjar gissa hej vilt i saker de inte kan och skriver det som påståenden istället för frågor och gärna avslutar med "rätta mig om jag har fel"
Håller med dig är det jag menar spekulationer
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
tuxer skrev:
Jag ringde också till supporten och han jag pratade med bekräftade också att det var samma komponenter i Julas och Rustas så snart är dom väl slut på Jula också :).
Vilken Meec är det som sågats i andra trådar är det verkligen samma maskin som den som säljs nu på Jula?
Den som är identisk med Clippern och säljs på Jula hade säljstart i veckan.
Det finns en tråd om Julas Meec maskin och läser man i den är det inte mycket av sågning, särskilt inte från de fåtal som redan hunnit skaffa den. Någon tycker den är stor, någon annan tycker den är billigt plastig, en tredje tycker att prisgarantier taktiskt åsidosätts pga olika skal på samma maskin men annars är det inte mycket till sågning tycker jag utan maskinen är med all säkerhet lika kompetent som Clipper 1200 och om den kan vi ju läsa här att ägarna verkar mycket nöjda med så långt.
Reflekterade också över kundtjänsten, som enligt någon inte är Rustas egen utan Gforce egen, därmed inte så konstigt att de så öppet berättar om sina alternativa versioner. Ringer man Julas robotkundtjänst om det nu finns någon än kommer man troligen till samma ställe :eek:
 
  • Gilla
tuxer och 2 till
  • Laddar…
Tim G skrev:
Ja, laddstation krävs. Kabeln ska ju ha likström i sig som klipparen kan orientera sig efter. Men du kan kanske lägga slingan över till och runt det lilla området obruten, och sen lyfta dit klipparen under körtid?
Laddade ner manualen nu och kollade runt lite. Där står hur man kan skapa två klippområden genom att skapa två slingor och installera en strömbrytare för att slå om mellan de två slingorna. Dock fattade jag inte riktigt hur det funkar. Lite knapphändigt info för en glad amatör som jag :)
 
tuxer skrev:
Laddade ner manualen nu och kollade runt lite. Där står hur man kan skapa två klippområden genom att skapa två slingor och installera en strömbrytare för att slå om mellan de två slingorna. Dock fattade jag inte riktigt hur det funkar. Lite knapphändigt info för en glad amatör som jag :)

Tänk ett relä med en veckodagstimer som slår om så att bara en slinga är igång. På så sätt kan du ha olika områden. Strömbrytare blir ju samma sak bara att du själv måste trycka på resp knapp
 
Vad jag inte riktigt blir klok på är hur de två slingorna kopplas mot laddstationen. Drar man en "tåt" från vänster stiftet på laddstationen sätter relät/omkopplaren på den, sedan drar man från omkopplaren två slingor.
Sedan ansluter man båda slingorna på höger stiften på laddstationen. Om det är så blir inte båda slingorna strömförande när de möts på högerstiftet?
Eller går både "tåten" från vänster och högerstiftet till till omkopplaren och båda slingorna går sedan in i omkopplaren.
Ni får ursäkta kanske en självklar fråga men jag är fullkomligt novis på detta (å det kanske märks :) )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.