klaskarlsson skrev:
Kan ju varit klumpigt byggt i vårt grannskap då bara ...
Är rätt viktigt att man
-inte har för skarpa böjar
-att böjarna är åt "rätt" håll vid ev. Y-grenar

Sen gör ju en "lego-fälla" i uttagsdosan att alltför stora saker inte kan sugas in.
 
lat skrev:
Är rätt viktigt att man
-inte har för skarpa böjar
-att böjarna är åt "rätt" håll vid ev. Y-grenar

Sen gör ju en "lego-fälla" i uttagsdosan att alltför stora saker inte kan sugas in.
"lego-fälla" ?
 
lat skrev:
Titta på bilden till höger så ser du att det sticker in som ett kors där man ansluter slangen, det är en Leg-fälla.
[länk]
Någon lego-fälla har jag inte i mitt system.
 
lat skrev:
Titta på bilden till höger så ser du att det sticker in som ett kors där man ansluter slangen, det är en Leg-fälla.
[länk]
Min mor dammsög upp en nagelacksflaska och den flög rakt igenom korset😀
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Någon lego-fälla har jag inte i mitt system.
Hade ingen sån i mitt system heller.
Det som hade fastnat var ofta bollar med hår/damm och typ papper/tejp samt ngn tandpetare/tops eller liknande som tillsammans blockade effektivt :/

/K
 
Finns det någon som kan hjälpa till med en marknadsöversikt? Efter vad jag kan förstå har Canvac köpts upp av Elon, som sedan köpts upp av / bildat Cenva. Det sistnämnda säljer industriella system medan man marknadsför både Canvac och Beam till konsument. Tittar man på deras respektive hemsidor säljs Canvac under eget namn medan Cenva som ju äger hela rasket gör reklam för Beam(!) vilka i sin tur är märkta Electrolux??

Är det egentligen så att det bara finns en ägare bakom alltihop men att man skapat flera olika varumärken bara för att ge sken av konkurrens? Kan iofs bara ringa dem och fråga också, men antar att det är fler än jag som skulle uppskatta ett klargörande.

Centraldammsugare från olika varumärken: Allaway, Beam, Canvac, Electrolux, Husky, Nilfisk, och professionella system.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Canvac är väl Elons eget märke ? Allaway är väl ett finskt märke ? Osv...Hur kopplar du alla märken till "Cenva"
Undrande funderingar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.