Mikael_L Mikael_L skrev:
Samma om jag veta lite om något sprängämne jag kan tillverka hemma )
Jag är på! Kan bli en tråd med mycket sprängfyllt stoff!;)
Fast nu vart det OT i en tråd som är OT...
 
Staffans2000
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag svarade i en ren "bygg-tråd" (minns inte ens ämnet), men någon svarade nåt i stil med "Jag brukar använda rätt längd på skruven", varpå jag med mycket glimt i ögat svarade kort och gott med "Skrytmåns". Det blev raderat. Glömde dock att lägga till en ;), då kanske man hade förstått bättre. :rofl:
Själv blev jag sjukt besviken när tråden om grannfrun försvann häromdagen, okej att den var helt opassande och inte hörde hemma, men den var ju bra mycket roligare för en föräldraledig trebarnsmorsa än trådarna om takfotsplåtar...
Det blir lätt lite larvigt när man måste tala om att man skojar, eller ännu värre, är ironisk.

Även jag saknar den uppfriskande tråden om grannfrun. Troll eller inte, spelar ingen roll, för det är en trådrubrik som kan användas vid många tillfällen.
Varför raderades hela tråden? Vilka regler bröt den emot? Vid dessa tillfällen borde det tillhöra normal hyfs av moderatorn att motivera raderandet. Det är trots allt en del av våra begränsade liv, som i ett nafs försvinner.

Maria! Skall vi starta uppropet "#Vi vill ha grannfrun kvar!"?

Staffan (på barrikaderna)
 
  • Gilla
Uffe A och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det blir lätt lite larvigt när man måste tala om att man skojar, eller ännu värre, är ironisk.

Även jag saknar den uppfriskande tråden om grannfrun. Troll eller inte, spelar ingen roll, för det är en trådrubrik som kan användas vid många tillfällen.
Varför raderades hela tråden? Vilka regler bröt den emot? Vid dessa tillfällen borde det tillhöra normal hyfs av moderatorn att motivera raderandet. Det är trots allt en del av våra begränsade liv, som i ett nafs försvinner.

Maria! Skall vi starta uppropet "#Vi vill ha grannfrun kvar!"?

Staffan (på barrikaderna)
Nu kanske din fråga var riktad till moderatorerna men jag tänker att de insåg väl ganska snabbt att tråden höll på att "spiral out of control", i brist på ett bra svenskt uttryck. :thinking:
Nä du, Staffan, jag är i alldeles för stort behov av den samlade kunskapen här för att våga sätta mig emot bossen och riskera en livstids avstängning. Jag får bita mig i kinden och drömma om svunna tider.
 
  • Gilla
  • Haha
twoody och 2 till
  • Laddar…
G
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nja, det finns faktiskt oerhört gott om bra trådar också här ...


Lite som när man diskuterar flashback, att det skulle vara ett uselt forum.
Men nja, i alla undergrupper med ämnen som inte är så politiskt laddade så är ju flashback ofta riktigt OK.
Det finns ju alla dessa huvudkategorier.
  • Data
  • Droger
  • Ekonomi
  • Fordon
  • Hem
  • Kultur
  • Livsstil
  • Mat
  • Politik
  • Resor
  • Samhälle
  • Sex
  • Sport
  • Vetenskap
  • Övrigt
Så diskutera data, program, fildelning osv, funkar ju bra, och trådarna är lugna och informativa.
Samma om jag veta lite om något sprängämne jag kan tillverka hemma så finns det gott om info och nyttiga varningar. Köpråd om bil, eller något man ska meka - japp. Vill jag veta lite om droger eller bara diskutera det så går det bra.
Funkar nog bra i de flesta underforumen, Ekonomi, Fordon, Kultur osv.
Självklart finns det en och annan tråd som kapas av någon smygnasse som ska spy sin skit i en helt orelaterad kontext, men i de flesta underforumen är det rätt bra. (Nu har jag verkligen inte kollat alla ...)
Sedan så om någon blir bannad, oavsett längd, på FB, så går det att se anledningen till det, även som vanlig användare, vilket är rätt så öppet imo.
 
Staffans2000
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
"spiral out of control"
"Spåra ur totalt", brukar jag använda. Men grannfrutråden var, trots ämnet, inte ens i närheten av någon urspårning. Preventivt raderande?

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Nä du, Staffan, jag är i alldeles för stort behov av den samlade kunskapen här för att våga sätta mig emot bossen och riskera en livstids avstängning. Jag får bita mig i kinden och drömma om svunna tider.
Jag med. Men att vi, mer än väl vuxna människor, behöver tänka på att skriva som om vi diskuterar med små osäkra barn, är olyckligt eftersom det riskerar att göra trådarna tråkiga och därmed ointressanta. Nu får jag kanske tillägga att jag inte syftade på moderatorerna som personer, utan på den onödigt höga miniminivå de anser att diskussionerna skall föras på.

Staffan #Vi vill ha grannfrun kvar.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Grannfrutråden var riktigt rolig, skrattade så jag fick ont i magen... tänkte att här har vi en höjdartråd som kan bli hur lång som helst. Men även en tråd som kan kräva litet mer av bevakning från moderatorerna, mycket möjligt att jag inte sett hälften av alla inlägg där men de jag såg i trådens början var helt ok i mitt tycke för underhållningskategorin (moderatorer / admin kan tycka olika såklart).
 
Grannfrun missade jag helt :(
 
nino nino skrev:
Grannfrun missade jag helt :(
Synd, för hon var både snygg och flörtig!
 
  • Gilla
  • Haha
Hep och 7 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Grannfrun missade jag helt :(
Det kanske var din granne som startade tråden?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
optimum och 5 till
  • Laddar…
  • "Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det." ~ Evelyn Beatrice Hall
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Smart att lägga in Evelyn som en länk, annars hade du fått hundra svar om att det var Voltaire som sade/skrev det. :D
(Vilket för övrigt jag själv trodde tills nu... shh, säg inget till nån! :rofl:)
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Då "bumpar" jag för att den harmlösa, men ack så undehållande tråden om den pilska grannfrun plockas fram ur glömskans garderob, för att åter få glädja oss sysslolösa drönare (och arbetare/drottning).

Staffan
 
  • Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.