Utan att ha läst tråden, tillförde svaret något eller hjälpte det till att lösa problemet? Troligen inte. Då är det helt rätt att det raderades, så vi slipper massa ”tramsinlägg”.
 
Mikael_L
danniee skrev:
Läs mitt inlägg igen:

Så där håller en sann rättshaverist och energitjuv på. Jisses, hur mycket grovsopor har du egentligen? Är det verkligen så svårt att ordna bortforsling själv typ 1-3 ggr per år man behöver det (om ens så frekvent i en bostad).

Vuxna människor klarar alltså inte att höra något sådant? Efter personens långa utlägg om vad denna anser sig ha rätt till i en BRF skrev jag exakt hur sådana människor uppfattas av många, inklusive mig själv. Det är min sanning, erfarenhet och uppfattning. Det är ett faktum, jag ansåg att det är sånt rättshaverister håller på med. Är bara trams att behöva linda in det.

Det är egentligen inte det jag reagerade på, utan hur moderatorerna här verkar bete sig överlag. Se bara vad som hände i tråden om personen som gnällde om att denne hade någon lekställning vid sin tomtgräns. Moderatorn som gick lös där var ju inte riktigt klok. Enda felet de som fick sina inlägg raderade hade gjort var att ifrågasätta TS. Jag undrar ju på riktigt vad moderatorerna här håller på med. Folk började ju fråga om moderatorn är bekant med TS. Så illa är det.
Hmm, jag är ledsen att jag inte var tydlig med att det var riktat mot dig, utan att det var hur det ordet används lite sådär i allmänhet.
Jag inser ju nu att det var rätt dumt av mig att skriva just detta i just denna tråd. Och jag borde åtminstone helt övertydligt påpekat att det inte hade det minsta med dig att göra. :oops:

Lite skämmigt nu, det är bara att jag i något års tid sugit på denna karamell, min åsikt om ordet "rättshaverist", men så kläcker jag ägget nu, i helt fel sammanhang !! :oops:
 
A
Jag tycker jag har sagt det jag vill få sagt. Om andra vill diskutera frågan vidare, varsågoda. Det är bara att inse, Bygga Hus är ett bra forum om man vill få hjälp med saker och ting, men kanske mindre bra för "debatter" (min uppfattning), vilket kanske inte är så konstigt egentligen antar jag. Moderatorerna må vara av ojämn kvalitet och i många fall överkänsliga, men medlemmarna håller oftast en mycket hög kvalitet tycker jag!

Önskar alla en fortsatt fin sommar.
 
  • Gilla
bonnier och 3 till
  • Laddar…
Det brukar stå i forumreglerna - antar att det gör det även på detta forum - att om man har synpunkter på modereringen så tar man dessa frågor med forumets ledning (admin, moderatorer).

Testa att diskutera dina frågor mot forumledningen är mitt råd.

Edit: Menade såklart *med* forumledningen... dialog!
 
A
H Harald Blåtumme skrev:
Det brukar stå i forumreglerna - antar att det gör det även på detta forum - att om man har synpunkter på modereringen så tar man dessa frågor med forumets ledning (admin, moderatorer).

Testa att diskutera dina frågor mot forumledningen är mitt råd.

Edit: Menade såklart *med* forumledningen... dialog!
Har redan försökt, flera gånger. Inget svar överhuvudtaget.
 
  • Ledsen
mikethebik
  • Laddar…
Staffans2000
H Harald Blåtumme skrev:
Testa att diskutera dina frågor mot forumledningen är mitt råd.
men det är svårt att få gehör för sin ståndpunkt i en rättsal, när endast åklagaren och domaren är närvarande. Försvaret gören sig icke besvär.

Ett briljant undantar var när moderatorn bad mig moderera mitt eget inlägg, efter det att klagomål om sexism inkommit.
Efter ett förtydligande från min sida om inläggets ursprung, lät moderatorn det förbli omodererat. Heder åt sådan lyhördhet!

Staffan
 
  • Gilla
katho75 och 2 till
  • Laddar…
danniee skrev:
Har redan försökt, flera gånger. Inget svar överhuvudtaget.
Ok, hoppas att du kan få igång en dialog med forumledningen om dina frågeställningar.

Generellt är det aldrig en bra idé att diskutera hur moderationen sker på forum - vilket är anledningen till att det brukar stå klart och tydligt i forumreglerna att detta undanbedes.
 
Staffans2000
H Harald Blåtumme skrev:
Generellt är det aldrig en bra idé att diskutera hur moderationen sker på forum -
Vanligtvis är det kanske så. Men definitivt inte generellt.
Själv tycker jag att en sansad diskussion likt denna, är till fromma för såväl skribenter som moderatorer, därför att det är ett ypperligt tillfälle för båda parter att förmedla sina tankar och motivera sina handlingar. Lära av varandra, helt enkelt. Hur fel kan det vara?

Staffan
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vanligtvis är det kanske så. Men definitivt inte generellt.
Själv tycker jag att en sansad diskussion likt denna, är till fromma för såväl skribenter som moderatorer, därför att det är ett ypperligt tillfälle för båda parter att förmedla sina tankar och motivera sina handlingar. Lära av varandra, helt enkelt. Hur fel kan det vara?

Staffan
Eftersom denna tråd inte låsts eller tagits bort så tolkar jag det som att forumledningen tycker att det är en konstruktiv diskussion som förs. Jag kan hålla med om att det kan vara bra att vädra litet funderingar kring moderering men alla måste förstå att det är ett mycket svårt jobb att hålla ett forum på ”rätt” balans, Viss sälta kan vara bra. Inte för mycket då blir det trist.

Ibland får man sig en däng, man kan tycka det är opåkallat eller orättvist. Min syn på det är att bara se det som att det kan bli så, man får gå vidare. Är det helt obegripligt så får man kontakta aktuell moderator så kanske man kan komma till en gemensam förståelse och insikt av olika perspektiv på vad som skrivits.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
optimum
Troligen så har forumledning semester och inte är så frekvent här inne.

Du har helt enkelt trampat på en öm tå och då blir det så här.
Håll dig till reglerna så brukar det gå bättre.
Uppfattas inläggen som otrevliga brukar mod plocka bort dem. Skriver man då samma igen så blir man avstängd.
Ger du någon annan medlem kritik så blir dit inlägg bortplockat.
Det är mod som har rätten att kritisera andra medlemmar på detta forum.
Se upp med "uppviglare" ja de vill man ska ge svar på tal så man blir bortplockad.
Effektivast till att bli avstängd är att skriva något politiskt inlägg.
Ja det är skillnad på forum och forum.
Gillar man dem inte så lämnar man dem bara.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
G
H Harald Blåtumme skrev:
Generellt är det aldrig en bra idé att diskutera hur moderationen sker på forum - vilket är anledningen till att det brukar stå klart och tydligt i forumreglerna att detta undanbedes.
Som jag ser på detta "hysh-hysh"-ande som oftast finns på forum, är i mitt tycke till för att "tysta folk" och där moderering inte tål att vädras ute på går'n, det gäller överallt där saker ska hysh-hyshas. Sedan att diskutera specifika fall kan det vara lite si och så med. Men som någon skrev ovan, blir det tyst från admin/moderatorers sida (i flera dagar?) så känns det som locket ska läggas och och döljas. Oavsett anledning till denna specifika tråds tillkomst.

-

Sedan får TS-mobbning vara kvar här på forumet utan att det modereras bort, så har folk på BH en tendes att direkt gå till attack mot en ny TS, oavsett som det är TS som är "den felande grannen" eller "offret" till osämjan.
Minsta lilla stavfel eller syftningsfel från en ny TS, bemöts med stenhård kritik och rena påhopp.

--

Killgissa, är ett ord som borde bemötas med moderering, för det används i en härskarteknik för att förminska någon (en man), "Höhö, har'u fakta eller killgissar du ba'?" Är inte så ovanligt att läsa här på BH.
Eller är det ok att börja köra med "Kör du med tjejfakta?"
 
  • Gilla
BengtH och 3 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Ger du någon annan medlem kritik så blir dit inlägg bortplockat.
Fast det där gäller väl inte?
Då blir det väl bara 10% kvar av alla inlägg;)
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Utan att ha läst tråden, tillförde svaret något eller hjälpte det till att lösa problemet? Troligen inte. Då är det helt rätt att det raderades, så vi slipper massa ”tramsinlägg”.
:crysmile::crysmile::crysmile: Då skulle 95 % raderas på detta forum
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Nu får man ju inte diskutera detta ämne på Byggahus.
Men det är väldigt lätt att få ett inlägg raderat om man inte håller med vissa moderatorer, har man en annan tanke än vissa människor som styr här inne så raderas det väldigt fort.
Och tyvärr kan vissa människor som har högre grad på detta forum få igenom inlägg som skulle raderas av om en ” vanlig” byggahusare skrev inlägget.
Så tyvärr så är det hålla med moderatorer/ Byggahus som gäller oftast på detta forum.
Så till ts det är absolut ingen censur på detta forum gäller bara att tycka som andra som styr här inne.
 
Redigerat:
  • Gilla
1
  • Laddar…
Mikael_L
T twoody skrev:
:crysmile::crysmile::crysmile: Då skulle 95 % raderas på detta forum
Nja, det finns faktiskt oerhört gott om bra trådar också här ...


Lite som när man diskuterar flashback, att det skulle vara ett uselt forum.
Men nja, i alla undergrupper med ämnen som inte är så politiskt laddade så är ju flashback ofta riktigt OK.
Det finns ju alla dessa huvudkategorier.
  • Data
  • Droger
  • Ekonomi
  • Fordon
  • Hem
  • Kultur
  • Livsstil
  • Mat
  • Politik
  • Resor
  • Samhälle
  • Sex
  • Sport
  • Vetenskap
  • Övrigt
Så diskutera data, program, fildelning osv, funkar ju bra, och trådarna är lugna och informativa.
Samma om jag veta lite om något sprängämne jag kan tillverka hemma så finns det gott om info och nyttiga varningar. Köpråd om bil, eller något man ska meka - japp. Vill jag veta lite om droger eller bara diskutera det så går det bra.
Funkar nog bra i de flesta underforumen, Ekonomi, Fordon, Kultur osv.
Självklart finns det en och annan tråd som kapas av någon smygnasse som ska spy sin skit i en helt orelaterad kontext, men i de flesta underforumen är det rätt bra. (Nu har jag verkligen inte kollat alla ...)
 
  • Gilla
GargamelSE och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.