• Gilla
hydrolift och 4 till
  • Laddar…
R
Ser jättefint ut! Skulle man kunna få fasadens färgkod? Ser väldigt bra ut i min gamla surfplatta som dock inte har den mest tillförlitliga färgåtergivningen.
 
Är nyfiken på planlösningen, är ju ett rätt nått hus som enligt vad jag kan läsa skulle kunna husera 4 boende :)
 
Nu har jag lagt till planlösningen också. :)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Jättefint, dörren till uteplatsen var höjdpunkten
 
P
Superfint! Stilrent med karaktär
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Bra att bygga själv, de flesta vågar inte försöka.

Fasaden går för nära marken, det kommer nog att skvätta upp vatten på den understa brädan som kommer att ruttna och behöva bytas efter ett tag. Fast det är ju en småsak då man byggt huset själv.
 
  • Gilla
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
Fint hus! Lagom stort. Gillar fönsterfärgen. 👍👍
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Bra att bygga själv, de flesta vågar inte försöka.

Fasaden går för nära marken, det kommer nog att skvätta upp vatten på den understa brädan som kommer att ruttna och behöva bytas efter ett tag. Fast det är ju en småsak då man byggt huset själv.
Så länge inte fasaden står länge i vatten så ruttnar ej trät av stänk.
 
  • Gilla
solidbase
  • Laddar…
Fint hus och färgerna är väldigt fina.
Själva huset är ett standard hus i många husfirmors bibliotek, har nog byggt detta hus ett 15-20 gånger.
Fint att dom sparat träden.
 
R rolflidvall skrev:
Ser jättefint ut! Skulle man kunna få fasadens färgkod? Ser väldigt bra ut i min gamla surfplatta som dock inte har den mest tillförlitliga färgåtergivningen.
Den heter S5010-G90Y
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Är nyfiken på planlösningen, är ju ett rätt nått hus som enligt vad jag kan läsa skulle kunna husera 4 boende :)
Du har planlösningen i artikeln. Extremt ändamålsenligt anpassat just precis för oss. Och 2-3 till om det skulle behövas. (dubbelsäng i ett gästrum och enkelsäng i mitt kontor)
 
Cajsa Lundin Cajsa Lundin skrev:
Du har planlösningen i artikeln. Extremt ändamålsenligt anpassat just precis för oss. Och 2-3 till om det skulle behövas. (dubbelsäng i ett gästrum och enkelsäng i mitt kontor)
Ja jag såg att Marlen la till den 😊

Jag personligen uppskattar att ni inte gjort ett hus som är slösaktigt stort (vilket känns som mer regel än undantag i många fall idag) utan fokuserat på att orientera utrymmena på ett yteffektivt sätt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Fint!
Finns säkert några arkitekter som borde ta detta som inspiration till hur ett hus kan se ut.
 
  • Gilla
SusoDus
  • Laddar…
Imponerande! Här har det jobbats på bra. 💪

Ett trevligt hus med mänskliga proportioner på framsidan. Det smälter in fantastiskt bra i naturen och ser ut som att det kunde ha funnits där länge. (Just nu syns det ju tydligt att det är sprillans nytt, men om bara några år kommer det att sjunka in finfint.) Fin och lugn färgsättning. Välgörande att fönsterytorna inte är större än nödvändigt. Fasaden binder nu ihop huset på ett harmoniskt sätt. (De flesta nya hus idag ger mer ett intryck av Picassos "Guernica".) Fasaden vinner också på att fönstren sitter långt ut i väggen.

Det märks att det här huset är av och för trädgårdsmänniskor. 🙂
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.