loftby skrev:
Ja, varför jag frågar samma fråga flera gånger är helt enkelt eftersom jag får olika svar varenda gång. Det verkar svårt att klargöra vad som är det bästa alternativet.
Och ju fler gånger du frågar desto fler olika men ändå korrekta svar får du.,

vad som är bäst för dig kan ju bara du själv bedöma.

Här får du ytterligare ett svar att fundera på:
Om du nu är så väldigt osäker på det elektriska så köp en adapter hos Classe.
 
Hehe too late :p Jag var på väg att köpa en vanlig jordad kontakt och klippte kabeln. Är det bäst med ett ojordat man får in i ett jordat uttag eller ska jag köpa ett jordat direkt?
 
Nu när du klippt kabeln är det ju bara att kolla om det är två eller tre tåtar. Kan inte tänka mig att laddaren är jordad så det finns troligen bara två tåtar. Skaffa då en ojordad stickkontakt som passar i ett jordat uttag.

Eller så gör du som phl föreslog och köper ett sladdställ hos Classe. Väljer du gummisladdstället får du dessutom 1,5 kvadratmillimeter i ledningsarea, om det nu är en issue.
 
billigast är bäst
 
Ja, det är två tåtar och sladden är absolut inte för kort. Europakontakt var alltså inte det bästa utan enl bild 4 ovan?
 
Då blir det en till sväng till classe då!
 
Du kan inte köpa skruvbara europakontakter. Dessa finns endast som hela sladdställ med gjutna kontakter. Därav min rekommendation att byta sladdställ och inte hålla på och klippa i sladden som sitter på laddaren.
 
Men att löda är absolut inte min grej. Har varken lödkolv eller någon vidare erfarenhet av att löda. Mina alternativ nu verkar vara en annan ojordad kontakt som går in i ett jordat uttag eller en jordad i värsta fall.
 
Men för allt i världen, sätt dit en vanlig dussin jordad stickpropp, men anslut INTE jordningsblecket. Är du nervös så peta bort jordblecket.

Protte
 
Det blir nog även bäst med en Svart kontakt.
 
Ja, några ojordade kontakter som gick in i jordade uttag hade de inte så det fick bli denna:http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=135940473 artnr 32-8652. Den borde fungera då hoppas jag!

Hehe nu börjar det bli riktigt roligt. Jag läste att man kan byta till europakontakt genom att bara öppna och skruva loss kontakten utan att löda? Måste jag löda är det inget alternativ för mig men annars är detta då att föredra? Den tredje kontakten på denna bild vore kanske bäst men den vet jag inte var den finns http://www.eio.se/ElIHemmet/handigmedel/PublishingImages/ojordade.bmp
 
Redigerat:
Nimajneb skrev:
Det blir nog även bäst med en Svart kontakt.
:Dd^_^b:p
 
Om jag inte sett fel är det en europakontakt på den svenska varianten. Då återstår det bara att fråga om någon vet om det bara är att skruva loss den befintliga kabeln eller om man måste löda? Annars blir det den kontakt jag köpt...
 
loftby skrev:
Ja, några ojordade kontakter som gick in i jordade uttag hade de inte så det fick bli denna:[länk] artnr 32-8652. Den borde fungera då hoppas jag!

Hehe nu börjar det bli riktigt roligt. Jag läste att man kan byta till europakontakt genom att bara öppna och skruva loss kontakten utan att löda? Måste jag löda är det inget alternativ för mig men annars är detta då att föredra? Den tredje kontakten på denna bild vore kanske bäst men den vet jag inte var den finns [länk]
den trtedje finns precis som europakontakten bara som färdiggjuten, makitaladdaren löder man om eftersom det inte finns skruvanslutning i dem, håll isär begreppen, bara för att sladdstället är skruvat i en trend-fräs betyder det inte att det är skruvat i en dewaltladdare. Och nog blir det snyggare med svart stickpropp:)
 
Nimajneb skrev:
Och ju fler gånger du frågar desto fler olika men ändå korrekta svar får du.,
"Kvantitet är också kvalitet" -Vladimir Iljitj Lenin 1870 - 1924. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.