Problemlösning ang JFB = skaffa en Återställningsmodul
Problemlösning ang om det är mörk vid tex strömlöst/utlöst JFB så har jag tänkt använda en nödljusarmatur :)
 
Patrik_Hed skrev:
Vad har det med saken att göra?
Jo det det har med saken att göra är att om man som jag har en diazed-central så var det en baggis att sätta dit en jfb, men sektionering hade lett till en massa extra krångel till ingen direkt nytta eftersom jfbn ändå inte löser ut i tid och otid. (Mitt argument är alltså, varför ge en racerförare en fallskärm bara för att :)) Min jfb har fö *aldrig* löst ut på fem år till följd av ett jordfel jag inte själv varit orsak till. (Jag kan tydligen fortfarande inte lära mig att låta bli att klippa en EK(L)K som är spänningslös men där jord och nolla är anslutna. :D )

Om man redan *har* eller planerar två jfb:er, t ex en för utebelysning så kan man ju överväga att lägga en belysningsgrupp inomhus på den. (Om man är beredd att leva utan det lyset över helgen eller så när det blir ett ordentligt jordfel på fredagkväll.)
 
Är du säker på att din JFB fortfarande fungerar ;)
 
Japp, jag kollar att utlösningsvillkoren är uppfyllda årligen. (Se min tidigare långa tråd om krånglet vid installationen.) Samt släcker hela huset (av misstag då) ca 2-3 gånger om året. Så den får regelbunden motion också. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.