Riktigt snyggt. Själv har jag byggt bodsskivor i både MDF och limträskivor för jag vill ha lite betonglook. Men inget av det håller utomhus oavsett oljefärg och annat. Får bli ett liknande bord som du gör. Får alltså köpa en Domino först bara :)
 
Tack Kave!

Eftersom du vill köpa en Domino och uppenbarligen hade självinducerade selektiva synfel när du tittade på bilderna säger jag inget om det onödiga i det. ;)
 
Tobbe Arnesson skrev:
Torsdag 9:e juni


Detaljbild på hörnen där ribborna möter tvärslåarna, touchade dem lätt med avrundningsfräsen innan montering.

[bild]
Mycket intressant bygge det här :)
Gjorde du infräsningen mellan "ribborna" innan du satte ihop skivan? Jag kunde inte se dem på någon tidigare bild men de fanns kanske där.
 
Japp, infräsningen är gjord innan ribborna sattes in i tvärslåarna (glömde helt fota i den vevan). Eftersom jag försökte fräsa tapphålen utan ändstopp blev dock de flesta tapphål för långa och några ribbor hamnade lite snett, så alla mellanrum blev inte så där fina.

Inte haft mer byggtid men igår satt vi ute vid bordet för första gången, kändes väldigt bra!
 
Bra jobbat Tobbe, snyggt bygge. Fet verkstad du har där...(min är 30 kvadrat o agerar cykelverkstad också ...InlineOla på happy).

I alla fall, ser ut som det flisat sig lite när du fräst tapparna, ett litet tips är att ha en backupbräda bakom så träet får support på utgångssidan.
 
Imponerade projekt!! :)
Kul med med mycket bilder.
 
Tack Ola C och FredrikR.

Jag vet ju egentligen om det där med offerträ där fräsen kommer ut men av någon anledning har jag inte använt det i praktiken.
 
Roligt att du har tid att dokumentera det du gör. Intressant att läsa och bilderna förklarar bra vad du gör.
Dessutom räddade du min dag igår med ett klipp på hur man fixar ett GDI-spjällhus till Mitsubishi. Såg att namnet var bekant.
Bilen går som en klocka idag. Tack!
 
Haha! Kul att filmen hjälpte dig.

Möbelsnickrandet fick en paus när jag började möblera om i snickeriet och skaffade ny bordssåg men så fort jag fått lite ordning igen återupptar jag byggandet (och rapporterandet).
 
Jag blev så galet inspirerad av Tobbe, så jag drog på med bygget själv oxå.

Lyckades övertyga frugan och satte igång med första stolen. Då det e första stolen jag bygger någonsin så har det varit lite väl mycket tänkande, men det går framåt.

4e469431-ab74-f05f.jpg
 
Kul!

Själv har det gått stå i mitt bygge, mycket annat och ett bryggprojekt har kommit i vägen. Hoppas få klart bryggan i helgen så kanske jag kan ta upp stolarna nästkommande helg...
 
Hur gick det för Tobbe Arnesson, själv gick allt i stå i och med ett altanbygge, ska dock ta upp arbetet nu under sommaren är tanken.
 
Tänk vad skönt att man inte är ensam om projekt som har gått i stå. Lycka till båda två! Jag väntar med spänning på kommande resultat
 
Japp, det ligger fortfarande i malpåse. Men bordet pryder verandan så fint. :)

Kanske aktuellt igen under semestern, knappt satt min fot i snickeriet sedan bordet blev klart (förutom en snöslungerenovering men det räknas inte riktigt).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.