M Meurman skrev:
Som du säger, övervåningen är mestadels original, nedervåningen är i princip alla ytskick nya, golv, väggar och tak. Fasaden behöver skrapas och målas, fönstren behöver ses över, en del är renoverade, men dom flesta behöver kittas om och målas.
Du ska få en sista tillrättavisning från språkpolisen: Ytskikt, inte ytskick :giggle:
 
Vilket oskick.
 
  • Gilla
Sinologen
  • Laddar…
M mielo skrev:
Du ska få en sista tillrättavisning från språkpolisen: Ytskikt, inte ytskick :giggle:
Haha, tusan!! Står bergis det i annonsen också! Hehe
 
Vilket hus, vilket jobb.... :heart: FAN att man är fattig!
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Är så galet fint hus! Har ni koll på vad det är för nyans på panelen i köket? Himla fin!
 
  • Gilla
RoffeN
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Är så galet fint hus! Har ni koll på vad det är för nyans på panelen i köket? Himla fin!
Tack! Ja det är grön umbra i 3 olika nyanser, panelen är 15% grön umbra! :)
 
Mikael_L
M Meurman skrev:
Helt nytt hela vägen ut till mätarskåpet. Tack! :)
Har du något emot att berätta om hur mycket det gick på?
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Har du något emot att berätta om hur mycket det gick på?
Oj, jag har ju fakturorna, men sen har en hel del varit byteshandel också, men runt 200 + lite till, ink material.
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Mikael_L
Ja, jag kunde tänka mig det, bara att ni valt bort halvusla eljo renova och gått på ett mer gediget val har ju kostat en del kulor.
Jag blir faktiskt inte förvånad över 200' med tanke på materialval och husets storlek.


Den som köper detta hus får verkligen mycket, för lite. :)
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja, jag kunde tänka mig det, bara att ni valt bort halvusla eljo renova och gått på ett mer gediget val har ju kostat en del kulor.
Jag blir faktiskt inte förvånad över 200' med tanke på materialval och husets storlek.


Den som köper detta hus får verkligen mycket, för lite. :)
Ja nej renova har man liksom blivit allergisk mot! Hoppas den som köper känner likadant! :)
 
M Meurman skrev:
Tack! Ja det är grön umbra i 3 olika nyanser, panelen är 15% grön umbra!
Tackar, skall försöka härma det här hemma för det var verkligen fint!
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
Fadai
Såg precis nyss alla bilderna i "Fredagshuset" och detta är helt oöverträffat den vackraste inredningen jag någonsin sett här på BH! Tapeterna - Wow! Kakelugnarna - Wow! Och köket får mig nästan att dregla.... Jag hade gladeligen, på fullaste allvar, offrat en arm för att få bo där. De få "nya" möbler som syntes var så fint inpassade med de äldre. Om husets nya ägare sätter in en köksö i det köket hoppas jag att vederbörande drabbas av lepra!
 
  • Gilla
oliva och 2 till
  • Laddar…
Tråkigt att ni måste sälja när ni lagt ner så mycket tid och pengar.
Tyvärr är det svårt att få tillbaka sådana stora belopp som det kostar att renovera hus i lägen ute på landet.
 
T twoody skrev:
Tråkigt att ni måste sälja när ni lagt ner så mycket tid och pengar.
Tyvärr är det svårt att få tillbaka sådana stora belopp som det kostar att renovera hus i lägen ute på landet.
Är nog lite surt för dom flesta, men för oss känns det bara helt fantastiskt, svårt att förklara men vi gjorde inte den här resan för att tjäna pengar i slutändan, hoppas huset hamnar hos rätt person bara!
 
  • Gilla
FunkishJonny och 1 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Såg precis nyss alla bilderna i "Fredagshuset" och detta är helt oöverträffat den vackraste inredningen jag någonsin sett här på BH! Tapeterna - Wow! Kakelugnarna - Wow! Och köket får mig nästan att dregla.... Jag hade gladeligen, på fullaste allvar, offrat en arm för att få bo där. De få "nya" möbler som syntes var så fint inpassade med de äldre. Om husets nya ägare sätter in en köksö i det köket hoppas jag att vederbörande drabbas av lepra!
Tak för dom vackra orden!! Håller med dig ang köksön! :)
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.