Jag väcker liv i denna tråd!

I morgon ska jag på en träff på Husgruppen i Norrköping, vi är sugna på en av deras tomter på Myrvägen 30+. Tyvärr, eller inte, bygger de ju vad som helst vilket kan bli dyrare. Och är dyrare än t.ex. Smålandsvillan m.fl. Men man kan skräddarsy antar jag, och välja att själv montera kök, in- och utvändig målning m.m. Ska bli spännande.
 
Hur gick det på mötet?? Vilken säljare var du i kontakt med? Pelle eller Matilda?
 
Pelle pratade jag med, har en offert också, men vi har lagt det på is så länge, då vi inte är säkra på om Svärtinge är rätt område för oss.
 
Svärtinge är alltid rätt!! ;-)

Nej vars, Svärtinge kändes inte rätt för oss heller från början. Vi tittade på Vikbolandssidan först och sedan ut förvi Vrinnevisjukhuset. Har aldrig ångrat att vi valde Svärtinge. Stora tomter, bra kommunikation och lugnt läge är en del av fördelarna som jag ser det. Jag åker till jobbet på mindre än 15 min.
 
Hej

Nybliven medlem som håller på att titta på att bygga hus i svärtinge, har läst hela tråden, puh. Mycket bra informationer, tack.
Är faktiskt inne på att bygga ett Vallsjöhus 196, så det var när jag skulle kolla upp information/erfarenheter om Vallsjö och typen 196 som jag hittade denna tråden. Brodén finns det möjlighet att komma förbi för att få lite mer förstahands information?
 
Tjena!
Också nybliven medlem här.Vi har köpt oss en tomt på övre vägen med en liten sommar stuga på som ska rivas och upp ska antagligen ett fiskarheden hus.Tänkt oss att göra mycket av jobbet själv men mark och grund lejer vi bort,tittar på offerter nu.Inte billigt med platta på mark!=)Har en hel del träd som björnligan ska få ta hand om.Tänkte höra om det är nån mer som har byggt fiskarheden hus och vad ni har för erfarenhet av det?
Skulle vara roligt om tråden togs upp igen av folk som håller på och bygger eller har byggt i svärtinge=)
 
Sebbe, den visningen var vi också på. Fin tomt! Färdig med gräsmatta och allt.
 
ja det blev ett väldigt bra köp,mycket nöjd=).Va ni på mötet med husgruppen?vi ska också dit,blev det nåt för er med dom?
 
Har träffat husgruppen tidigare och fått offerter, men vår ekonomi klarar inte det.
 
Hejsan!
Vi har nyligen köpt en tomt med en stuga på som vi ska bo i under tiden som vi ska bygga ett nytt bredvid!:)
Vi ska göra mycket själva så vi har sneglat på fiskarheden opalen!
Ska träffa Husgruppen snart och se va dom har att erbjuda!
Vi vill nog ha ett enplan vikel på ca 150-160m2.
Någon med erfarenhet av dessa företag?:S
Sebbe83 va blev det för er?
 
Tjena Käcke!
jo vi tittade också mycket på fiskarheden men kom fram till att det blev avsevärt billigare att bygga lösvirke,kommer bara att leja bort grunden och stomresning.
Har precis börjat med grundarbetena och hoppas gjutningen blir av början av nästa vecka.
Letar febrilt efter någon duktig snickare som kan hjälpa oss med stomresningen,men jag va nog ute bra sent.
Vart har ni köpt tomt?jag har själv på övre vägen 13
 
Hej igen!
Ok, jag har sätt att du har grävmaskiner där!
Vi bor på mellanvägen, det är en vinterbonad f.d. sommarstuga som vi bor i nu!
Vi bor bra här men vi ska nog bygga nytt bredvid på sikt..
Men bygger du helt i lösvirke eller är det någon husfirma som hjälper dig?
Vore kul att titta förbi och se hur det går för dig!
Vi har ju gångavstånd :)
 
ja nu byggs det för fullt!men det blir tyvärr ett glapp från att det grunden är klar tills snickarna kommer,blir runt års skiftet vi börjar med stomresning.
Blir helt i lösvirke tagit hjälp med grund,stomme och vvs annars kommer vi nog försöka fixa det mesta själv.Ni får komma och hälsa på när det är stomrest sen då kommer jag nog hänga rätt mycket där:)
Ni själva då när är det tänkt att ni ska börja?
 
Vi vet inte riktigt när det blir dags!
Igentligen skulle man bygga lösvirke men är orolig att man tar sig vatten över huvudet:S
Är mer inne på att köpa en vattentät stomme och göra allt inne själv!!
Men vi får ta en sväng förbi och titta hur det går för er!!
Hör av dig om det är så att du behöver ha hjälp med något som behöver två extra händer!
 
Redigerat:
Nu är första våningen uppe!
sket i snickarna och tog tag i det själv istället;)
nu håller vi på med bjälklaget och nästa vecka ska väggarna till plan 2 upp!men shit va slitigt det är för ryggen...somnar gott om kvällarna.
ni är välkomna att hälsa på om ni behöver inspiration,bygget ser ut som en igloo för tillfället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.