Thomas59
Thomas Lundquist skrev:
Men kan ni trycka i en 12mm borr och börja proppa? Det är väl ett test?

Var knappar sitter är en ren vanesak.

Testet har börjat som ett kafferep där ett gäng fruntimmer sitter och tittar på hur kakorna ser ut och var pärlsockret sitter ;).

Vad väntar ni på, samtidigt borröppnande?
Här går vi vetenskapligt till väga min käre Thomas. Det är inte bara att stoppa i en borr och börja borra. Här måste väljas ut gråstenar att borra i, lämpliga kläder för uppgiften, stoppur för att mäta borr- och batteritider osv. Sen ska avancerade excelark för testdata ska tas fram yada yada yada!

Eller så är det bara så att vi villl hålla er på halster.

Sen vill jag gärna veta vem i testgruppen som läcker topphemliga uppgifter om våra tester. Det där med pärlsockret var inte meningen att spridas ut till forummedlemmarna.

*****************************************************************************************************
Med tanke på att bilning och håltagning inte står på toppen av agendan under julen får vi (jag) väl utmana er kreativitet.

Kom med förslag på bästa JULRELATERADE testet av borrhammaren så ska vi se om vi kan vaska fram nåt pris.

Givetvis kommer testet att genomföras (inom rimliga gränser och inget olagligt eller i alla fall inget med fängelse på straffskalan) och dokumenteras. Bara er fantasi sätter gränserna!
 
Redigerat:
Thomas Lundquist
Thomas59 skrev:
Här går vi vetenskapligt till väga min käre Thomas. Det är inte bara att stoppa i en borr och börja borra. Här måste väljas ut gråstenar att borra i, lämpliga kläder för uppgiften, stoppur för att mäta borr- och batteritider osv. Sen ska avancerade excelark för testdata ska tas fram yada yada yada!

Eller så är det bara så att vi villl hålla er på halster.

Sen vill jag gärna veta vem i testgruppen som läcker topphemliga uppgifter om våra tester. Det där med pärlsockret var inte meningen att spridas ut till forummedlemmarna.
d^_^b.
OK, det är ju jultider och man har fått väntat i alla år vid den tiden.
 
Thomas59
Thomas Lundquist skrev:
d^_^b.
OK, det är ju jultider och man har fått väntat i alla år vid den tiden.
Av barn får man höra sanningen. Vi är väl alla runt 5 år idag. Timmarna går LÅNGSAMT!
 
Nu får ni ge er alla snålvattensdrypande verktygsnördar! ;)

Tänk på dom stackars nykläckta maskinerna som brutalt separerats från sin kull o i dramatiska former skickats kors o tvärs genom landet. Allt detta just innan jul, hur skulle ni känna det om ni slängdes in i slaveriets vagga dagen innan dopparedan?
En av ungarna sa att trasan är nog en snuttefilt som luktar mamma GBH 5-40 och ska hjälpa till under aklimatiseringsprocessen.

Jag har även beslutat att den skall få en julklapp i form av en oanvänd 5mm borr jag har.

Pga av allt tjatande så kände jag mig tvingad att att köra in en 6mm borr i nosen (bökigare än vanligt) och testköra maskinen mot lite betong...

Well, att påstår att jag är lyrisk är nog att ta i lite men jag skyller på att masinen ännu inte har vant sig med sitt nya hem och det känns inte ok att "såga" maskinen efter dessa få sekunder........

Men att ge ett första intryck beträffande effektivitet, buller och vibrationer kommer inte att bli svårt.
 
Nimajneb skrev:
Tänk på dom stackars nykläckta maskinerna som brutalt separerats från sin kull o i dramatiska former skickats kors o tvärs genom landet. Allt detta just innan jul, hur skulle ni känna det om ni slängdes in i slaveriets vagga dagen innan dopparedan?
Hette jag Bosch och var byggd för betong skulle jag känna mig oerhört instängd i min trånga plastlåda och fullkomligen längta efter att få ge mig på lite stenhårt arbete, helst så dammigt och bullrigt som möjligt! ;)
 
Lantbrevbäraren tutade på gårdsplan och jag for ut som ett skott, men ingen blå väska..:(

Misstankarna riktades nu mot lanthandlar'n och en skymningsräd mot ICA Nära genomfördes med det totala förakt mot trafikregler som endast en verktygsnörd med abstinensbesvär kan uppvisa.

BINGO! :wow:

Dessutom kom JET PACK med ett gäng SDS+ borr från Amazon UK, så nu är det snart klart för hårdkörning med 24 x 600 mm borr i Kronans gamla bunker. :cool:

(Jo, jag vet att max borrdiameter är 12 mm..) :)
 
  • IMG_1258.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1259.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1260.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Thomas Lundquist
Tror att "mycke_nu" är en riktig kamikaze-testare.
In med 12mm-aren i muren nu alternativt kronans hederliga testvägg :).
Perforera!!
 
Thomas59
mycke_nu skrev:
(Jo, jag vet att max borrdiameter är 12 mm..) :)
Har du LÄST bruksanvisningen? Fusk!

En snabb enkät bland mina kompisar visar att bruksanvisningen endast används i nödfall. Således testar jag så långt det går utan att läsa den.
 
Thomas59 skrev:
Kom med förslag på bästa JULRELATERADE testet av borrhammaren så ska vi se om vi kan vaska fram nåt pris.
Ta och montera ett lämpligt visp sedan kan du använda den till att tillverka knäck, tillagar du en tillräckligt stor sats så kan du testa hållbarheten på batteriet samtidigt samt undersöka om det finns något överhettningsskydd inbyggd i maskinen. Men ta det lugnt så du inte knäcker maskinen :rolleyes:
 
Thomas59
arwid skrev:
Ta och montera ett lämpligt visp sedan kan du använda den till att tillverka knäck, tillagar du en tillräckligt stor sats så kan du testa hållbarheten på batteriet samtidigt samt undersöka om det finns något överhettningsskydd inbyggd i maskinen. Men ta det lugnt så du inte knäcker maskinen :rolleyes:
Efterlyser ev en SDS-->Vispadapter?

Fler förslag?
 
Thomas59 skrev:
Efterlyser ev en SDS-->Vispadapter?

Fler förslag?
Duger inte ett borr att vispa med?
Tomten kanske behöver lite LEDljus när han kommer i morgon....
 
Thomas59
Nimajneb skrev:
Duger inte ett borr att vispa med?
Tomten kanske behöver lite LEDljus när han kommer i morgon....
Möjligt, knäck ska väl inte vispas så där alldeles överdrivet mycket så borr borde funka.

Fler förslag behövs?
 
Thomas59
Tråden är just nu sjua under menyn "mest lästa" trådar de senaste 30 dagarna. Känner pressen!
 
F@n, min maskin tycks ha försvunnit. Nåja, det kan väl vara en bra sak att få lite spridning på roligheterna. Under tiden får jag väl recensera julklapparna från Dieter Schmidt. Det kommer. Här eller på annan plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.