Snälla släpp det där nu. Sist de hade en säkerhetslucka kände de till den i 10 månader utan att åtgärda eller informera om den. Vårt förtroende för Tapatalk är förbrukat.

Fortsätt hellre ge konstruktiv kritik på hur ni vill ha det.

Bo.Siltberg skrev:
Fick precis mail från Tapatalk om ett antal nya releaser i dagarna, bl.a för vBulletin. Är därmed säkerhetshålet täppt så att vi kan få tillbaka den riktiga BH-appen?

Dear Forum Owners,

It has been a busy November here at Tapatalk with 11 plugin updates for various forums. With addition to lots of user interface, functionality fixes and bug fixes, all updates include security fixes so we highly recommend that the latest versions are installed.

Below is all the forum plugins that we have updated this month. You can click on the platform name to go directly to its download page.

vBulletin 3.8 * 4.7.1 28-Nov-2014
vBulletin 4 * 5.3.1 28-Nov-2014
 
Ett "bli av med reklamen"-inlägg :)
 
Det där är dålig stil. Bidra till forumet med meningsfulla inlägg istället för att åka snålskjuts och förorena seriösa trådar.
 
Per Eskilsson skrev:
Vi kommer inom kort att lansera en rebrandad Tapatalk app. Tanken med appen är att den ska vara gratis för alla appanvändare (inte kosta 22 kr) så att så många som möjligt kan använda appen. Appen kommer att fungera i iPhone, Android, iPad och iPod touch.
Hur går det kommer det släppas någon app för oss 5 som har iPhone inom en snar framtid?
 
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Hej Mycke_nu

Var din kommentar riktad till mig?

Tråkigt att du tycker det är dålig stil. Speciellt som jag vill samma sak som du. Jag vill inte skriva i en tråd där jag inte tillför något. Och eftersom jag lär mig massor genom bygga hus forumet, så läser jag mycket och ofta. Har däremot sällan något fakta-svar som inte någon annan av er med mer byggkunskap har svarat på. En lösning då, för att just inte göra det du kritiserar, gödsla med onödiga kommentarer, är att lägga kommentaren som gör att jag liksom tidigare slipper reklamen i en tråd som handlar om grundorsaken till att jag behöver göra det överhuvudtaget.

Men i fortsättningen så kommer jag att göra det i en annan tråd som jag fick tips om ovan.
 
Kommentaren var väl riktad till alla som bara kommenterar för att slippa reklam.

Man kan ju åtminstone stötta Per och Marlene genom antingen skriva läsvärda inlägg som ökar trafiken på BH eller acceptera reklam från dem som faktiskt betalar kostnaderna för sajten.

Inte så att jag själv är något paradexempel av präktighet i detta avseende, men att skriva enbart för slippa reklam tycker jag gränsar till sabotage. Åtminstone otacksamhet.
 
  • Gilla
breakman
  • Laddar…
Hej Mycke_nu
När och om du låter bli att skriva på en vecka, sedan läser på forumet via mobilen i ytterligare en vecka så att du testar att utsätta dig för den upplevelsen som jag vill bort ifrån. Då, men först då låter jag din åsikt påverka mig. Med andra ord, upplev min verklighet först.
Reklam när jag läser via datorn hemma är inget problem. Men på telefonen är det det. Och det inser ägarna också annars skulle inte alternativet med reklamfritt om man är aktiv finnas överhuvudtaget.
 
Som jag ser det är det en kompromiss dom är villiga att göra. Bidrag till forat så slipper du reklamen.

Läsvärda inlägg skapar trafik, vilket i sig betyder intäkter. Om vi användare aktivt saboterar detta genom att enbart posta skräpinlägg så tycker jag det är ett problem.

Inte så att jag är helt perfekt själv, som sagt. :surprised:
 
  • Gilla
breakman
  • Laddar…
Vilket var anledningen till att jag skapade tråden för skräpinläggen så att trådar kan hållas rena från dessa.

Jag gillade Tapatalk och som en av "dom 5" som använder iPhone har jag börjat försonas med mobilversionen då jag tolkar det som att en IOS app kommer att dröja. Skulle inte det gå att få bort reklamen skulle jag inte läsa, skulle jag inte läsa skulle jag heller inte posta. Den cirkeln vore inte bra för BH och jag tror inte att jag är ensam om att känna så.

Detta var ju uppe tidigare då det var reklam i Tapatalk och redan då sa jag med flera att reklam går bort men att vi var beredda på att köpa oss reklamfria men det alternativet finns inte idag.
 
  • Gilla
granis70
  • Laddar…
Rätta mig om jag har fel men..

Reklamen finansierar väl mer än sajten?!
Driver inte Per och Marlen den på heltid, och alltså avlönas mha. reklampengarna?

Går det att leva på ett webforum är det bara att gratulera dock.
 
FredrikR skrev:
Reklamen finansierar väl mer än sajten?!
Driver inte Per och Marlen den på heltid, och alltså avlönas mha. reklampengarna?
Fast det ingår väl i begreppet "finansierar sajten". Sajten torde knappast fungera utan "personal" som driver den och personal måste normalt avlönas.
 
Alfredo skrev:
Fast det ingår väl i begreppet "finansierar sajten". Sajten torde knappast fungera utan "personal" som driver den och personal måste normalt avlönas.
Nej, men jag inbillar mig dock att många ser på internetforum som nåt man driver på fritiden, inte något man livnär sig på.
Men jag kanske har fel. :)
 
FredrikR skrev:
Men jag kanske har fel. :)
Det finns nog precis alla varianter så jag tycker inte att det finns något rätt eller fel här.
 
Jag hänger även på ett annat forum som drivs ideellt, och det fungerar. En stor skillnad är att detta andra forum är MYCKET SNABBARE, ingen reklam som ska laddas...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.