il_duce skrev:
Lite inspiration :) [bild]
De verkar inte ha kopplat in fjärrvärmen än :)
 
Ännu en kamineldare......
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Wow, den var ball! Ja, minus eldsvådan då...
 
Jag har fått kontakt med en arkitekt-tösa som jag ska träffa den 17e okt för att börja diskutera mitt vagnsprojekt. Vi har mailat lite grann och det känns som att hon förstår mig och mina knasiga idéer.
Grymt spännande! Håll tummar (och gärna några tår också)!
 
Kul att höra att du inte har släppt projektet!


En fundering Lappri:

Om bygget skulle bli verklighet, var ställer man då upp skapelsen?

Misstänker att den inte är välkommen på alla vanliga husvagnsparkeringar.
 
KnockOnWood skrev:
Kul att höra att du inte har släppt projektet!


En fundering Lappri:

Om bygget skulle bli verklighet, var ställer man då upp skapelsen?

Misstänker att den inte är välkommen på alla vanliga husvagnsparkeringar.
Tack och nej, nej, nej, jag har inte släppt nånting, ibland kan det bara at lite tid innan det börjar röra på sig.

Planen är att jag ska hitta en privat markägare som är villig att hyra ut en plätt.
Jag är en riktig djurnörd så en gård med djur vore perfekt!
(Kanske jag tom kan betala hyran genom att hjälpa till på gården ett par tim/veckan)
 
Blir det någon ritning?
 
dennistennis skrev:
Blir det någon ritning?
Det verkar inte bättre! :D
Planen är att den ska vara max 20 kvm, så det gäller att tänka ett par varv extra vart och hur man vill ha allting.
Vill ju inte flytta in och känna efter 3 månader att "hur...tänkte...jag...med...den...här...planlösningen...?"
Arkitekt-Emelie hade väldigt intressanta idéer så det ska bli såå spännande att se vad hon kokar ihop!
Just nu är det mycket funderande som sagt hur man faktiskt vill bo, och hur spektaklet ska se ut utanpå.
 
Ska du ha rinnande vatten etc? En förbränningstoa funkar bra och kan säkert gå att limma kugghjul på.
12v elsystem? gaslysen?
 
ullberg
dennistennis skrev:
... och kan säkert gå att limma kugghjul på.
Tillåt mig att repetera vad @Lappri sagt tidigare i tråden:

Lappri skrev:
...låt mig citera sir Reginald Pikedevant:
"So use the word Steampunk correctly old chap, don´t use it to refresh crap!"
[länk]
;)

TS: kul idé, önskade jag hade drivet att genomföra något sådant... Och tack för ovanstående youtubeklipp, jag gillade det verkligen!
 
dennistennis skrev:
Ska du ha rinnande vatten etc? En förbränningstoa funkar bra och kan säkert gå att limma kugghjul på.
12v elsystem? gaslysen?
Näe, det blir inget rinnande vatten eller avlopp. Blir till att släpa vattendunkar *gratis träning*
Tack Ullberg (inlägget ovan), du hann före mig där!
Lösning för elen är inget bestämt ännu.
 
ullberg skrev:
Tillåt mig att repetera vad @Lappri sagt tidigare i tråden:

;)

TS: kul idé, önskade jag hade drivet att genomföra något sådant... Och tack för ovanstående youtubeklipp, jag gillade det verkligen!
Tackar! Lätt galenskap är ett utmärkt drivmedel för tankeverksta´n har jag märkt. :p
Skämtåsido, man har mer driv i sig än man först kanske tror, spec om man får med sig härligt folk på tåget.
Trodde aldrig jag skulle få den respons jag fått här, det har verkligen satt eld i baken på mig, tack tack! (y)
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Hur går det?
 
Drömhus2012 skrev:
Hur går det?
Framåt! Sakta men säkert.
Arkitekt-Emelie gillade min idé och filosofi runt ett eget unikt boende så vi kom överens om att det får bli lite av hennes hobbyprojekt och gå lite vid sidan av hennes "vanliga" uppdrag. Just nu har hon fullt upp med att besöka klienter, rita och kicka igång företaget ordentligt, så dygnet har lite för få timmar.
Jag håller på att jaga efter bilder m.m. på mer inspiration osv.
Det är bra träning för min otåliga sida att saker får ligga och marinera lite extra i tankesmedjan.
Men bara de uppslag hon hade på vårt första möte gav mig fjärilar i magen,
ska bli så grymt spännande att se vad det blir av detta! :)
 
Coolt. Skall bli grymt kul att följa processen tills det är klart i den här tråden (med förhoppningsvis mängder av bilder och tankar). ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.