Jag älskar Steampunk och jag vill bo i en vagn. En vagn som kanske inte kommer bli alltför mobil...
Min älskade särbo hittade en bild...och jag vart störtkär. :p

Nu söker jag någon, eller om någon känner någon (som känner någon osv.) som skulle vilja ge sig på att göra lite idéritningar.
Kanske inte just en kopia rakt av , men något som har samma...känsla. Mot betalning givetvis!

Och till er som misstänker att en och annan skruv lossnat i skallen på mig - ni har helt rätt!
Det har glappat ett bra tag men nu verkar det ha brustit helt.
Men jag tror livet blir lite mer intressant om man vågar vara lite galen!
Här finns fler bilder http://www.loupiote.com/burningman/photos/5037307735.shtml
 
  • tumblr_ly69yqBxwV1qkd3oto1_500.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pannkaksparty och 6 till
  • Laddar…
Vad i hela friden är det för nånting? Vad ska du ha den till?
 
Det är en vagn, med ett "hus" på, en slags husvagn. Byggd i steampunkens estetik.
Jag har under många år velat bo (jo, precis året om) i ett Tiny House (som detta t ex. http://www.youtube.com/watch?v=SbRvsWuWNUM ) sen drog tankarna över till en renoverad cirkusvagn och där har dom legat, till Mattias visade mig denna pärla för ett par veckor sen!
Så, målet är att det ska bli mitt nya hem, och om det mot förmodan inte kan uppfyllas, så ska det få bli min ateljé/skrivarstuga/tankesmedja.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Jag tror det blir VÄLDIGT svårt att få den registrerad och godkänd för trafik, men om du nöjer dig med att den står på tomten så är det väl bara att börja leta efter ett gammalt chassi av något slag och börja lära sig svetsa...
 
Coolt! Om det blir verklighet så måste du skapa en byggtråd här.

Gällande ritningar så kanske du kan få tag på ngn arkitektstudent som du kan få med på tåget.....
 
Haha, ja, tänk att se den där saken i trafiken, jisses!
Om den behöver transporteras så får man nog ha det i åtanke från början i bygget så den går att ta isär och helt enkelt ta på två trailers.
 
Härlig inställning :D
 
Absolut, hade iaf tänkt en blogg och så en tråd här!
Lattjo att det kan finnas intresse av att följa spektaklet, på ett säkert avstånd.

Haft lite samma tanke där, måste ju finnas nån open-minded student som vill tjäna några extra slantar.
Några tips på hur man når dem? Ska börja rota i det nu på en gång...
 
Tack Erik!
När jag berättade om projektet för min bästa vän vart reaktionen:
Suck *leende* Jackie, det där är så du!
 
Härlig ide. Skulle man inte kunna bygga något sådant med en gammal tröska som bas, då har du ju chassi och drivlna klar redan. Tänker mig en gammal bm st257 eller en 800a
 
bonnen skrev:
Härlig ide. Skulle man inte kunna bygga något sådant med en gammal tröska som bas, då har du ju chassi och drivlna klar redan. Tänker mig en gammal bm st257 eller en 800a
Tackar! Det kanske kan funka, noterar idén, tack för tipset!
 
Hur stor har du tänkt dig att den skall vara?
 
bonnen skrev:
Hur stor har du tänkt dig att den skall vara?
Oj, oj, oj... Jag har aldrig varit i närheten av ett sånt här projekt förut så jag håller just nu på att letar folk att bolla lite idéer med. Trailerchassin har ju sina begränsningar vad gäller mått och inte minst vikt.
Så summa summarum, jag behöver någon som kan medla mellan min fantasi/kreativitet och vad som faktiskt är möjligt och ta fram skapelsen svart på vitt.
 
Kolla på timmervagnar, det är kraftiga enkla vagnar. T.ex. http://www.blocket.se/vasterbotten/Timmervagn_48490292.htm?ca=11&w=3

Sen borde det gå att komplettera med en axel och svetsa på extra balkar så du får e bra grund att bygga på. Jag förutsätter att du inte tänker dra omkring med den, utan att det får bli på lastbilsflak i så fall... Annars behöver du en framaxel med ledade hjul.

Utifrån vagnens mått borde man sen kunna rita ett trähus som går att ställa ovanpå.
 
Larsa skrev:
Kolla på timmervagnar, det är kraftiga enkla vagnar. T.ex. [länk]

Sen borde det gå att komplettera med en axel och svetsa på extra balkar så du får e bra grund att bygga på. Jag förutsätter att du inte tänker dra omkring med den, utan att det får bli på lastbilsflak i så fall... Annars behöver du en framaxel med ledade hjul.

Utifrån vagnens mått borde man sen kunna rita ett trähus som går att ställa ovanpå.
Tack, alla tips och idéer emottages med öppna armar.
Det vore bra smidigt om det gick att rita något som faktiskt kan dras med på släptåg de (förhoppningsvis) få gånger det behöver flyttas på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.