S Soläng55 skrev:
Vi bygger just nu i egen regi. Vi köpte isolerad stomme med takstolar via en hustillverkare i Litauen. Vi och alla som sett huset är överväldigade över den stabila kvaliten. Tjocka fina väggar. Fönster köpte vi via Bygghemma, 88000,- för 20 fönster varav två runda (dyra). Tror absolut du kan klara din budget om du kan göra en del själv. Vår hustillverkare, som heter Ekomedis, www.Ekomedis.lt, kan leverera helt nyckelfärdigt också-mycket bra pris! Enormt noggranna, informativa och servicemindiga. Dyrast nu är elektriker och rörmokare-men nödvändigt.
Hej, Vi tittade på hemsidan eftersom vi vill bygga ett isolerat fritidshus till ett rimligt pris. Hur var kommunikationen, allt via e-post? Har du bilder på husets konstruktion?
 
H hej_Sandra skrev:
Hej, Vi tittade på hemsidan eftersom vi vill bygga ett isolerat fritidshus till ett rimligt pris. Hur var kommunikationen, allt via e-post? Har du bilder på husets konstruktion?
Hej, mycket bra, tillmötesgående och informativ kommunikation. Mest via Mail, men det går ju att ringa också. Jag kanske inte ska lämna ut deras konstruktionsritningar här men ge mig din mailadresser så kan du få en del.
 
Hej !
Ett tips
Lundqvist travaror.se
Har en rolig kostnadskalkylator på nätet för självbyggare.
Allt är inte med men om man vill får man ett hum om priset. Väggar tak o isol är med)
(Markarbete, kök, innerdörrar, lister mm saknas o såklart även bygglov, o övriga administrativa kostnader o hantverkare.
Jag hamnade på 400 000 för 78m2 .
 
T Toffelhjälten skrev:
Hej !
Ett tips
Lundqvist travaror.se
Har en rolig kostnadskalkylator på nätet för självbyggare.
Allt är inte med men om man vill får man ett hum om priset. Väggar tak o isol är med)
(Markarbete, kök, innerdörrar, lister mm saknas o såklart även bygglov, o övriga administrativa kostnader o hantverkare.
Jag hamnade på 400 000 för 78m2 .
Hej,
Tack för informationen. Vi har nu köpt en tomt med hus.
 
  • Gilla
Soläng55
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.