Så här ungefär.
Schematisk illustration av en takstol i trä med markerad del i rött vid basen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
term och 1 till
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Så här ungefär.
[bild]
Jag tar med mig all info och försöker få tag på någon som vill räkna på det .
 
Agsson, läser tråden och undrar såklart hur det gick med detta. Har själv funderat på att göra samma sak. =)
 
J Jookster skrev:
Agsson, läser tråden och undrar såklart hur det gick med detta. Har själv funderat på att göra samma sak. =)
Hej!

Bygget är i rullning och ena långsidan har numera modifierade takstolar. Hade en konstruktör som ritade ritningar och efter godkänt bygglov bygger jag själv.

Får inte dela med mig av detaljerna på ritningarna men lägger upp en bild som visar principen. Inga mått stämmer på just denna bild och är inget någon bör bygga efter, ta kontakt med någon som är villig att räkna/rita med just era mått.

Med det sagt, det funkar men blir ju en hel del jobb. Men bra blir det om du frågar mig :)

Schematisk ritning av en modifierad takstol med måttangivelser och vinkelindikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pappel
  • Laddar…
Hej, tack för svaret! Va lite sen på att svara här, skyller på att jag varit på nordligaste Fårö med dålig täckning.. Kul att det funkar och att du blir nöjd. Hade varit kul att se lite för efterbilder sen så kanske det blir enklare att ta ett beslut. Har sökt igenom hela internet efter någon som gjort detta nämligen =)
 
Hej! Jag ska kika på ett 70-tals hus med riktigt neddragen toppluva (valmat med stora takfötter). Det skulle vara superkul att få se hur det blev tillslut!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.