Mikael_L
MathiasS skrev:
Tvärtom! Jag förser den bilåkande marknaden med en snål och snikig skoda fabia och tar istället in ett bensinslukande monster. Totalt sett så blir det nog fler mil körda med den snåla bilen och färre med den blodtörstiga. Positiv miljökonsekvens alltså.

Fler borde följa mitt exempel.
:D
Du har som vanligt (bra) svar på allt ... d^_^b
 
Slår ett slag för Toyata HI-LUX grymma slitvargar med riktigt bra kvalité och som inte är drabbade av rosten i ramen som tex king-cab eller motor-ras som Navarran. Finns ju med 4 dörrars dubbelhytt. Lastar åh drar bra 4x4 samt hög & låg-växel. Helt otrolig kvalite bara går åh går!! En riktigt manlig dragis är ju Dodge-pickis gärna med Cummins-diesel. d^_^b Dodge ram 1500(b-kort), 2500(b-kort), 3500(c-kort)
 
Fnularn skrev:
Slår ett slag för Toyata HI-LUX grymma slitvargar med riktigt bra kvalité,,,,
Ja, det är nog ingen som säger emot det uttalandet efter att ha sett den här videon:
http://video.yahoo.com/watch/100875/505090

Tyvärr lite dåligt ljud första halvan, men det funkar nog ändå.
 
Ford Expedition. Har dock ingen egen erfarenhet att dela med mej av förutom att min Explorer -98 är så gott som outslitlig. I princip bara småkrafs typ lås och radio som krånglat på 17 000 mil.
 
Fortsätt gärna diskussionerna kring lämpliga dragbilar, kanske utan ingångskraven från mig. För egen del kommer jag fokusera sökandet till en Jeep verkar det som.

De japanska hyttbilarna är nog praktiska, men jag behöver ha en komfortabel bil också och en bil jag kan åka till jobbet med. Pajeron saknar V8. Ford Expedition kan jag inte säga mycket om - det finns bara EN till salu på blocket. Dodge-bilarna lockar men är för dyra helt enkelt.

För den som vill läsa på finns verkligen ALLT att läsa på länken Janne tipsade om wjjeeps.com - riktigt bra!

Jan - JA, jag vill veta hur hög bilen är. Om jag behöver budgetera för att sänka golvet i garaget är det ju bra att veta det innan man köper bilen...:cool:
 
Toyota Landcruiser är ju ganska populära och verkar gå hur långt som helst.

Har man lite större budget för bränsleekonomi och är beredd att ha en lite udda bil som andrabil så är ju Volvo-valparna både gedigna, billiga och lätta att hitta.
 
Valpen var ju ett wildcard. Om man nu kan acceptera alla dess tillkortakommanden så faller den likväl på säkerheten. Inte så kul att köra runt i kanske?
 
Näe en valp är ett elände att köra och säkerheten är ju en katastrof. Men som dragbil skulle den ju funka. 2500kg får dom dra ungefär men det är ju rätt trötta bilar så det kommer nog gå rätt segt med lite lass på kroken.
 
Hm, jag hade nog höjt portöppningen hellre än sänkt golvet i mitt garage :D
Nu står inte bilen helt plant men jag har mätt från ett vattenpass som ligger ovanpå "tvärstaget" (eller va de kan heta?:S) på railsen vilket är bilens högsta punkt.
Då är Jeepen 172 cm hög med 235x75x15 hjul.

Det skulle glädja mej mycke om Du köper en Jeep :wow: efter en rad med Volvos nån BMW å Honda så återföll jag i V8-jänkebilsträsket 2005 å upptäckte att Jeep är en väldigt trevlig bil d^_^b jag har bara åkt Plymouth å Cheva förut.

I själva verket är Jeep Grand Cherokee den optimala bilen som jag ser det, man åker mjukt och skönt på vägen, sitter högt och krocksäkert, den lastar mer än V70n och drar kärror bättre än nån personbil jag provat, riktig 4-hjulsdrift gör att man tar sej fram överallt man vill. Den går att använda till allt, alltid man behöver bara en bil :p å V8-ljudet är musik :cool:
 
Tyresö
phl skrev:
Valpen var ju ett wildcard. Om man nu kan acceptera alla dess tillkortakommanden så faller den likväl på säkerheten. Inte så kul att köra runt i kanske?

Valpens ballhetsfaktor är utan tvekan hög! Då har komforten och säkerheten mindre betydelse.
 
Tyresö skrev:
Valpens ballhetsfaktor är utan tvekan hög! Då har komforten och säkerheten mindre betydelse.
Japp så är det :cool:
 
Jan-Å skrev:
Hm, jag hade nog höjt portöppningen hellre än sänkt golvet i mitt garage :D
Nu står inte bilen helt plant men jag har mätt från ett vattenpass som ligger ovanpå "tvärstaget" (eller va de kan heta?:S) på railsen vilket är bilens högsta punkt.
Då är Jeepen 172 cm hög med 235x75x15 hjul.

Det skulle glädja mej mycke om Du köper en Jeep :wow: efter en rad med Volvos nån BMW å Honda så återföll jag i V8-jänkebilsträsket 2005 å upptäckte att Jeep är en väldigt trevlig bil d^_^b jag har bara åkt Plymouth å Cheva förut.

I själva verket är Jeep Grand Cherokee den optimala bilen som jag ser det, man åker mjukt och skönt på vägen, sitter högt och krocksäkert, den lastar mer än V70n och drar kärror bättre än nån personbil jag provat, riktig 4-hjulsdrift gör att man tar sej fram överallt man vill. Den går att använda till allt, alltid man behöver bara en bil :p å V8-ljudet är musik :cool:
172cm - perfekt! Det går ju in utan problem!

Ja, att det sitter en v8 i gör ju inte ont direkt. Hade tidigare en Audi V8, en 89'a. Av olika praktiska skäl funkade det inte att ha den kvar men jag saknar den fortfarande. Några av hålen efter den skulle en JGC kunna fylla. Inte alla, men den gör också saker som audin inte kan...

Jakten efter rätt bil är påbörjad men känner jag mig själv rätt så hinner vi en bit in på nästa år innan jag har rätt bil i sikte. Imorgon kommer jag iaf ha ett par timmar att slå ihjäl mitt på dan, ska se om jag hittar en bil att provköra i närområdet.
 
Tyresö skrev:
Valpens ballhetsfaktor är utan tvekan hög! Då har komforten och säkerheten mindre betydelse.
Alla som kört dessa bilar i lumpen minns väl känslan av att bränna rakt ut i skogen och köra fast för att sedan slå i alla diffarna, lägga i lågväxeln och bara köra vidare. Det är helt sjukt vad dom tar sig fram med rätt förare bakom ratten.
 
Mina Valpminnen sträcker sig till att...

Nu f...n välter jag o fanjunkarn skriker.... f...n Nimajneb den fixar dubbla lutningen!!!

Jagb tycker ändå att du inte ska helt sålla bort Range (eller land) Rovern, jag gjorde det pga att jag då inte hittade en med rätt trackrecord och vettigt pris.
 
Rover-bilarna väcker inget habegär när dom tillhör min begränsade budgetklass. Dessutom finns det rätt få bilar till salu vilket är en viktig parameter. Om det finns många bilar till salu hittar man tillslut en pärla, annars får man ta det som finns vilket inte alls känns lika kul. Jakten efter rätt bil är ju halva nöjet....:=)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.