jag har aldrig tänkt på det tidigare
 
skorstenar är bäst, jag älskar skorstenar
här hade jag gjört en Enskedevägen 63 Moderna svarta skorstenshuvar på ett tegeltak med våt yta och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jurijjuruj jurijjuruj skrev:
skorstenar är bäst, jag älskar skorstenar
här hade jag gjört en Enskedevägen 63 [bild]
 
  • Installation av svart skorsten på tegeltak med olika verktyg och byggmaterial omkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
gjort menade jag
 
blir det mindre bucklor om man gör bandtäckningem med hård plåt? får man bandtäcka med hård plåt?
 
jurijjuruj jurijjuruj skrev:
blir det mindre bucklor om man gör bandtäckningem med hård plåt? får man bandtäcka med hård plåt?
Det kan skilja lite mellan olika fabrikat angående hårdhet, men då vill det ju till att man får den lika tät som en mjukare variant, och det kan ju också vara att beakta beroende på hur takets lutning och hur de olika hindren är belägna när man väljer fabrikat. Men annars så är det väl näst intill omöjligt att få till en rulle med FA kvalité kan jag tro. Och sedan -VEM vill bearbeta den?
 
jurijjuruj jurijjuruj skrev:
hur mycket dyrare är skivtäckning i gämfört med bandtäckning?
I runda slängar 30% men beroende på takets beskaffenhet naturligtvis och hur seriös man är med att använda skivformat vid diverse hinder.
 
Frank Andersson Frank Andersson skrev:
Känns som vissa bucklor nästan alla kommer just där man satt klamman Kan ju vara att det blir mer matrial just där och plåten drar sig ?
Men bulorna finns ju redan innan man klämt ihop falserna så den teorin är nog lite skev kan jag tycka. Det beror på till största del på falsupptagningsmaskinerna som inte gör ett bra utförande.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Såhär är taket på min tillbyggnad, i princip helt slält. Hade nog varit lite besviken om taket varit så buckligt som på bilderna. Kanske är svårare med aluzink?!
Rödmålat plåttak på en tillbyggnad med släta, horisontella linjer och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
det här plåten vi jobbar med är så mjuk, nästan som en tidning
 
vill du prata med plåtslagare så kan jag rekommendera facebookgruppen . för plåtslagare
 
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
vill du prata med plåtslagare så kan jag rekommendera facebookgruppen . för plåtslagare
Tack
 
När jag lägger bandtäckning så brukar jag dubbelfalsa hela falsen innan jag klamrar och får oftast inga spänningar som gör att de ser buckligt ut. Och nej jag tror inte jag är bäst, utan jag har märkt skillnad mellan att köra loket och handnypa falserna, och skillnad mellan att dubbla innan man klamrar, vet att man kan enkla och sen klamra och köra loket efter. Men som sagt tycker de blir mycket slätare om man hand dubblar innan man klammrar oavsett material. Mvh martin
 
Siljansplat Siljansplat skrev:
När jag lägger bandtäckning så brukar jag dubbelfalsa hela falsen innan jag klamrar och får oftast inga spänningar som gör att de ser buckligt ut. Och nej jag tror inte jag är bäst, utan jag har märkt skillnad mellan att köra loket och handnypa falserna, och skillnad mellan att dubbla innan man klamrar, vet att man kan enkla och sen klamra och köra loket efter. Men som sagt tycker de blir mycket slätare om man hand dubblar innan man klammrar oavsett material. Mvh martin
Hej Martin
Tack för svaret
Såg du bilderna som jag har lagt ut
Vad tycker du?
 
jurijjuruj jurijjuruj skrev:
Hej Martin
Tack för svaret
Såg du bilderna som jag har lagt ut
Vad tycker du?
Hej, ja jag såg bilderna. Täckningen hade inte jag varit jättestolt över, men ska inte uttala mig om de då jag inte vet hur tex underlaget ser ut. Underlaget kan avgöra otroligt mke hur slutresultatet blir på täckningen. Sen kan de vara att falsupptagaren är felinställd, dålig rulle från leverantören. Men om vi utgår från att underlaget och övrigt är bra så tycker jag att slutresultatet inte är något jag hade gillat. Men de är som sagt många faktorer som spelar in i resultatet. Mvh martin :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.