Känns som vissa bucklor nästan alla kommer just där man satt klamman Kan ju vara att det blir mer matrial just där och plåten drar sig ?
 
Noramasen Noramasen skrev:
Ja det är nästan hopplöst omöjligt att lägga utan att den får sträckningar, sedan finns ju skräckexempel, men schlebach har hittills oöverträffade maskiner för att få så släta band som möjligt. Men att mörka band skulle synas mindre håller jag absolut inte med om, men det beror också på hur ljuset faller på taken hur de uppfattas. Därför förespråkar jag alltid skivtäckning i den mån det är möjligt. (Hållbarare, vackrare och mera hantverk. Även om det är dyrare inledningsvis, men på sikt betalar de sig.)
Kan det vara besiktnings anmärkningar på grund av bucklorna?
 
Tveksamt plåten är ju monterad rätt ock tätt är det ju å inga skador i ytskikt!
 
Min plåtslagare (som är en av de bästa hantverkare jag har haft att göra med, alla kategorier) bad om ursäkt för att det blev lite buckligt. Han sa att det var nästintill omöjligt att få det helt fritt från bucklor (han hade någon förklaring som jag glömt nu).

Jag tycker inte det syns annat än på nära håll så det stör mig inte.
Plåtslagare arbetar på ett tak med svagt synliga bucklor på metallplåtarna under soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Krumsaxa
  • Laddar…
jurijjuruj jurijjuruj skrev:
Kan det vara besiktnings anmärkningar på grund av bucklorna?
hur mycket dyrare är skivtäckning i gämfört med bandtäckning?
 
V vectrex skrev:
Min plåtslagare (som är en av de bästa hantverkare jag har haft att göra med, alla kategorier) bad om ursäkt för att det blev lite buckligt. Han sa att det var nästintill omöjligt att få det helt fritt från bucklor (han hade någon förklaring som jag glömt nu).

Jag tycker inte det syns annat än på nära håll så det stör mig inte.
[bild]
 
  • Plåttak i förgrunden med en delvis synlig svart yta och gult måleri, säkerhetsstängsel runt takkanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tak med plåtkonstruktion och verktyg för byggarbete fästa på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nyinstallerat grått plåttak på ett hus, delvis synlig takstol och natur i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
vad tycker ni om det här ?
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
Frank Andersson Frank Andersson skrev:
Tveksamt plåten är ju monterad rätt ock tätt är det ju å inga skador i ytskikt!
hej. Har du sett bilderna som jag har lagt in här? vad tycker du?
 
ser fint ut fast den är bucklig
 
Rickard.
Jag tycker det ser bra ut även om jag är lite allergisk mot bandtäckningar på "lätta" tak. Ge mig rännor, valmning, skorstenar och brytningar då kommer bandtäckningen till sin rätta och blir skitsnyggt. Då försvinner även alla små bucklor.

Allt beror nog lite på vad man förväntar sig.
 
har alla tak bucklor, jag menar bandtäcningar?
 
det känns att det syns mer på aluzinr är till exempel vanlig svart plåt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.