Dragfjäder skrev:
Tack för alla svar!
Jag ser att Telia har en brakslapp om att man inte kan använda sitt huslarm tillsammans med ADSL-modemet, men det gör jag ju f.n. med Glocalnet.
Har någon erfarenhet av detta eller är någon tillräckligt kunnig för att avfärda det som trams?
Det går utmärkt att använda larm ihop med ADSL. Om larmet ansluts med propp ska splittern sitta först, sen larmproppen. Om larmet är fast anslutet i 1:a jacket ska det ligga på de övre skruvarna.

/ Kai
 
Dom frånskriver sig bara ansvar för ev fel.

Bägge utrustningarna är specade för att sitta först i kedjan, dvs första jacket. För modemets skull så är det för att separeringen av DSL/Telefon ska vara först och för larmets skull för att säkra telelinan.

Modemet först, sedan larmet och efter det telefoner så funkar det utmärkt.

Telia kan strula lite med sin support om man har annan utrustning inkopplad så om man får problem så är det bra att koppla bort sånt innan man felanmäler. ;)
 
Eller säga att man har gjort det i alla fall ;)
 
Hoppar på lite sent i tråden.
Har haft telias bredband/tv/telefonpaket i över ett år och kan bara säga att det funkat kanonbra.
Jag har en hastighet 6-8 mbit/sek.
Har aldrig upplevt störningar varesig på tv eller telefonen.


//Simon
 
Okeydokey.
Efter en fin kortslutning i mitt telefonsystem för några veckor sen har jag kopplat om allt, så jag har full koll på telefonin.
Telia, here I come! :)
 
Telia ska skicka ny bredbandsswitch och nya tv-boxar för att avhjälpa segheten... Jag är skeptisk, I stort sett alla i bredbandsföreningen som har blivit inkopplad upplever samma sak... förutom en i styrelsen som jobbar på Telia...:rolleyes: Ska bli intressant på årsmötet och se vad alla 500 abbonenter tycker
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.