Jg fick min offert idag från optimera, på allt.

1353lmp 22x120 är den för litet? Tänkte så det inte kommer bli för tätt i mellan lockläkten

22x45 lock läkt

Vad tror ni?
 
berne88 skrev:
Jg fick min offert idag från optimera, på allt.

1353lmp 22x120 är den för litet? Tänkte så det inte kommer bli för tätt i mellan lockläkten

22x45 lock läkt

Vad tror ni?
Det kommer att se väldigt randigt ut om du kör på 120, minst 145 tycker jag. På våran kåk har vi 170 med hattläckt (än så länge ny panel kommer v24).
 
Snikvarianten annars, om brädorna är bra, är att göra som man gjorde förr och vända panelen med baksidan ut. Sparar pengar, men jobbet är ju nästan det samma som att sätta nytt.

Vad ska du måla med för färg, det borde väl gå att måla på en renborstad fasad?

Jag hade tagit upp ventilerna, utan att ha sett hur det ser ut dock. De är nog ditsatta av en anledning..

Krympta takutsprång och ej utflyttade fönster är bland det fulaste jag vet. :thumbdown:
 
Ludwig skrev:
Snikvarianten annars, om brädorna är bra, är att göra som man gjorde förr och vända panelen med baksidan ut. Sparar pengar, men jobbet är ju nästan det samma som att sätta nytt.
Oftast är ju baksidan hyvlad, vilket inte är bra att måla på, om man inte använder linoljefärg och det vill man ju inte göra.
 
MB77 skrev:
Oftast är ju baksidan hyvlad, vilket inte är bra att måla på, om man inte använder linoljefärg och det vill man ju inte göra.
Ja så kan det vara om panelen är lite nyare, men är det gammal panel så är den nog sågad.

Jag ska för övrigt köra med linoljefärg när jag byter panel, men jag kör ju linoljefärg till allt så jag har inga problem med det.
 
Ja priset jag fick var 11.82kr/lpm på 22x120 så det borde inte vara så stor skillnad mellan. 120 och 145 får ringa och höra med dom. Och då är det grundad.


Ja det här ska bli spännande å se hur det kommer att gå, med allt, det som man är mest nervös för är alla spikläkter så det blir bra. Reglar på 60cc, hade jag tänkte, det luriga verkar vara runt fönster,
 
Passa även på att kolla vad mellanstruken panel kostar, då är det bara en strykning på plats.
 
MB77 skrev:
Passa även på att kolla vad mellanstruken panel kostar, då är det bara en strykning på plats.
Färg köper jag riktigt billigt. Har tänkta att måla 1 gång i sommar å nästa år kör ja sista, så kan det torka bra, å slippa springor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.