Alfredo skrev:
En tung hammare tycker jag låter som ett utmärkt sätt att förstöra locket eller burken. Jag behöver aldrig använda något annat än handkraft när jag stänger locket till färgburkar. Vad har du för "monsterburkar"? ;)
Hur skulle man förstöra locket hur tänker du nu?
 
Andy78 skrev:
Hur skulle man förstöra locket hur tänker du nu?
Buckla till det så att det blir otätt.

Om man torkar rent från färg mellan burk och lock regelbundet, har jag aldrig känt att det behövs något större våld för att trycka igen ett lock på en färgburk. Dock har jag stött på färgburkar där man struntat i detta och löst det hela med "en tung hammare" eller liknande, med följden att burk och lock med tiden blivit allt mer deformerade och otäta.
 
Bara ett tips till er som befinner er i samma sits som TS.

Kika på tradera, där finns det mycket bra verktyg till halva priset många gånger, själv har jag gjort fantastiska klipp om man vet vad grejerna kostar egentligen.
 
Alfredo skrev:
Buckla till det så att det blir otätt.

Om man torkar rent från färg mellan burk och lock regelbundet, har jag aldrig känt att det behövs något större våld för att trycka igen ett lock på en färgburk. Dock har jag stött på färgburkar där man struntat i detta och löst det hela med "en tung hammare" eller liknande, med följden att burk och lock med tiden blivit allt mer deformerade och otäta.
Som med allt annat , man får väl ha lite känsla och inte bara banka för kung å fosterland.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.