MathiasS MathiasS skrev:
Har du krav på utseende? Annars köper du 3x3 tält från 24mx eller xlmoto när dom har kampanj.
Eftersom vårt Julatält precis blåst sönder och nu är förpassat till tälthimlen (eller skroten om man så vill) fick det bli ett 3 x 3 m från 24mx. Hyggligt pris 998 kr med trpt. till dörren. Så nu får vi hoppas att det är ett bra tält @MathiasS. :geek:
/B
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
Eftersom vårt Julatält precis blåst sönder och nu är förpassat till tälthimlen (eller skroten om man så vill) fick det bli ett 3 x 3 m från 24mx. Hyggligt pris 998 kr med trpt. till dörren. Så nu får vi hoppas att det är ett bra tält @MathiasS. :geek:
/B
Det är det, har själv använt ett sådant. Svårslaget till det priset....
 
useless useless skrev:
Jag har/har haft några Dancover med PVC-duk. Det jag har nu har stått uppe två vintrar trots att dom egentligen inte är gjorda för det (jag har gjort lite uppstagningar och förstärkningar).

De första tälten köpte jag begagnade av någon som hade haft femtiårskalas. Sen sålde jag dom vidare för samma pengar efter mitt fyrtioårskalas.
Det jag har nu har jag köpt begagnat från en firma som hyr ut tält, så ett tips är att ringa runt till några såna och kolla om dom har några till salu.
Hur stort är ditt tält? Klarar du att montera det själv eller måste ni vara två för det?
 
Frågan är om man ska ha ett 5 meter brett tält eller om det räcker med 4meter? :thinking:

Även om jag ska nöja mig med PE är frågan, fördelen är ju att det är betydligt lättare än en PVC duk... tänker att 5x8meter takduk i PVC kanske är svårhanterlig och tung att jobba med? Jag vill ju gärna att vi ska klara av att sätta upp tältet på två personer.... :)
 
KristinaRT
C crazytok skrev:
Länka gärna till den tråden, tack för tips!
Någon annan gjorde redan det.
Det jag kan tillägga är att vi tittade på Dancover och var sugna med tyckte det blev för dyrt med frakten inräknat - den är ganska saftig....
 
Beställde ett Dancover tält nu i 500gr PVC. Blev dock inte så stort som jag först hade tänkt, vi börjar med ett 6x4m tält för då passar det även bra på vår altan både på fram och baksida. Det kommer nog oftast att räcka, och känner vi framöver att vi vill ha ett större så kan man beställa ett 4x4m tält inkl ränna att sätta imellan tälten för att utvidga. Fördelen med Dancover är ju just tillgängligheten av tillbehör och reservdelar ifall något skulle gå sönder!

Men det var ju inte billigt, slutade på 6000kr inkl väskor och ett rejält stormpaket med jordspikar och linor, och frakt! Och då förhandlade jag ändå till mig så det blev 800kr billigare PLUS att jag blev medlem för att köpa tältet till ett "medlemserbjudande". Annars hade det kostat 7500kr!! :dizzy::dizzy::dizzy:

Ska se om någon nappar för att hyra det några ggr så har det iaf inte kostat mig alltför mycket i slutändan. :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Charl1e
  • Laddar…
Du kollade inte efter begagnade?
 
Jo, men det fanns inget! :(
 
nikasp
Bara att slå till på ett grått (vitt?) med väggar? Endast tänkt att användas som väderskydd för att kunna jobba ute utan panik för lite regn. Inser att 3 meter blir kort för målning men jag får lösa sånt med tarp.

Go eller finns något bättre för runt 1000-lappen? Köper med väggar om man eventuellt skulle vilja kuckilura ute i dåligt väder och samtidigt känna sig som en motocrossfamilj.

Vitt depåtält med väggar och 24MX-logotyp, med motorcykel och person under taket.
 
Sjukt bra pris alltså!
 
Om du köper på xlmoto.se (samma affär annat namn) så har du ytterligare 15% med rabattkod SCARY15.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Aha! Kom på att Black Friday är på gång också, inget jag har bråttom med men tack för tipset!
 
De där mx24 (och de andra från samma butiker med annat namn, XL Moto, sledshop) är ruskigt mycket för pengarna. Många gånger bättre än de sladdriga partytälten som säljs överallt...
 
richardtenggren
Jag betalade 799 för mitt från xlmoto(det var mer diskret än 24mx). Detta var förra våren, men riktigt trevligt tält, osar kanske inte någon superkvalitet men funkar för ändamålet! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.