Köpte tältet på 24mx för ett par år sedan. Tre väggar samt tak. Tror jag betalade 699:-. Tycker i ärlighetens namn att kvaliteten var skräp. Åkte på ÅVC efter få användningar tyvärr.

Ni som köper, förankra det för allt i världen!

Jag har ett äldre mx24, de nyare har något tunnare duk... Jämfört med de billigaste partytälten som bara är marginellt billigare är det superkvalitet. Men det är inget man har uppställt permanent. Jag har använt mitt när vi kör gokart. Perfekt att slå upp för en heldag, skugga, regnskydd.

Sugen på ett till för att bygga ihop ett större när man ska ha bjudning i trädgården...

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Ska klura lite. Risken är ju att jag vill ha det uppe vecka ut och vecka in i alla fall sommar och in på hösten. Tänkte vitt/grått då det är mindre anskrämligt men kanske blir grönt av mögel upp väggarna.

nikasp
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag betalade 799 för mitt från xlmoto(det var mer diskret än 24mx). Detta var förra våren, men riktigt trevligt tält, osar kanske inte någon superkvalitet men funkar för ändamålet! :)
Blir nog ett sånt i svart. Ser att jag har 2,5 mil till butiken så kanske åker och plockar upp ett snart. Får nog bli ett svart ändå så slipper man att skiten i nederkant syns. Får nog säkra med några stormlinor. Folk verkar bli sura när tält oavsett märke blåser sönder men det kan man ju förstå med sån konstruktion, lite enklare att få ett lågt tunneltält att hålla.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
nikasp nikasp skrev:
Blir nog ett sånt i svart. Ser att jag har 2,5 mil till butiken så kanske åker och plockar upp ett snart. Får nog bli ett svart ändå så slipper man att skiten i nederkant syns. Får nog säkra med några stormlinor. Folk verkar bli sura när tält oavsett märke blåser sönder men det kan man ju förstå med sån konstruktion, lite enklare att få ett lågt tunneltält att hålla.
Jag köpte fyra markskruv för hundkoppel typ, som jag använt för att förankra i fötterna, fick borra upp hålen något. Problemet hos oss är att det är väldigt stenrikt så har ibland fått sätta markskruven en bit ut och förankrat med en lina, vilket troligen är bättre men tar ju längre tid.
Vi bor ju nära havet så det blåser en hel del här men det har klarat sig. Har skakat loss lite skruvar jag fått sätta tillbaka igen men annars så har det funkat.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Jag har fyllt gokartdäck med betong och gjutit in en gängstång med ögla på. Håller förstås inte för storm men väl för vanlig stark vind.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.