Har en liten stuga vi kommer flytta in i snart. Finns ingen TV antenn idag.
Ingen fast telefon och inget Internet finns. Inga andra möjligheter som det ser ut.

Vill inte ha något med mer än 12mån bindningstid, Kommer flytta över detta paket i ett nybyggt hus om några år.

Boxer Mix verkar fylla mina önskemål eller är det någon måste ha kanal i Max paketet?

Någon som talar för annat val?
 
Det var svåra frågor denna gång. Har själv Boxer Mix och är nöjd med det. Hittar inga kanaler i Max som är värda prisskillnaden, men det kan givetvis bara du själv avgöra.
Den andra frågan är ännu värre, Boxer vs Viasat osv.
Det är som att fråga vilken religion som är den enda rätta. Man får olika svar beroende på vem man frågar, och alla är lika övertygade om att just deras val är det enda rätta.
Så kändes det iallafall när jag själv försökte finna svar på frågan på nätet. När nu Boxer äntligen ska börja sända HD så kommer jag att behålla Boxer.
Men om Boxer är bästa valet - nä det vet jag inte...
Det geografiska läget kan ju "hjälpa till" att avgöra. Kolla att du har/kan få fri sikt mot satelliterna, och låna en antenn och kolla att Boxer fungerar där du bor.
 
pappan skrev:
Det var svåra frågor denna gång. Har själv Boxer Mix och är nöjd med det. Hittar inga kanaler i Max som är värda prisskillnaden, men det kan givetvis bara du själv avgöra.
Den andra frågan är ännu värre, Boxer vs Viasat osv.
Det är som att fråga vilken religion som är den enda rätta. Man får olika svar beroende på vem man frågar, och alla är lika övertygade om att just deras val är det enda rätta.
Så kändes det iallafall när jag själv försökte finna svar på frågan på nätet. När nu Boxer äntligen ska börja sända HD så kommer jag att behålla Boxer.
Men om Boxer är bästa valet - nä det vet jag inte...
Det geografiska läget kan ju "hjälpa till" att avgöra. Kolla att du har/kan få fri sikt mot satelliterna, och låna en antenn och kolla att Boxer fungerar där du bor.
Kikat lite på paketen och det är som du säger inget som motiverar Max.
Ska kolla med mina gamla föräldrar om att välja till ett extra kort till sitt paket så kan jag ta det och betala direkt till dem istället.
Blir ju en del billigare.
 
Boxer är lite "flexiblare" iom att du kan flytta runt korten som du vill. Där inte kortet sitter har du tillgång till det fria utbudet, SVT,TV4 samt TV6 bland annat
 
Jag tycker Boxer med inbyggt kort är bäst av flera skäl. Det främsta skälet är nog att du får en enklare tv. Att tvn startar och byter kanal snabbare (jämfört med om du har en box) och att du bara behöver en fjärrkontroll (den som följde med tvn). Vad gäller paket så räcker Mix-paketet för oss.

Vi har precis bytt tillbaka från Canal Digital till Boxer eftersom vi tycker att allt blev krångligare med Canal Digital.
 
Nja, inbyggt kort är väl att ta i, däremot inbyggd box. Problemet blir väl om man ska spela in en annan kanal än den man ser, eller spela in öht med hjälp av timerinspelning
 
Viasat har en stor fördel med "On demand" möjligheten, fast vi har canal digital också för vi gillar tv :wow: Boxer har vi använt på jobbet på flera olika enheter, mycke strul, få kanaler och dålig support är min erfarenhet av dom.

Men "pappan" har rätt i att det i mångt och mycket är personligt och omöjligt att jämföra egentligen.
 
Per Eskilsson skrev:
Jag tycker Boxer med inbyggt kort är bäst av flera skäl. Det främsta skälet är nog att du får en enklare tv. Att tvn startar och byter kanal snabbare (jämfört med om du har en box) och att du bara behöver en fjärrkontroll (den som följde med tvn).
Finns ju inget som säger att en inbyggd mottagare byter kanal snabbare. Skulle tro att det oftare är tvärtom, de inbyggda digitalmottagare jag testat har i alla fall inte imponerat i något avseende. Att handhavandet blir aningen enklare är odiskutabelt även om det finns lösningar som minimerar det problemet, vill man däremot ha vettiga möjligheter att spela in så blir det tvärtom betydligt smidigare att ha en box med hårddisk.
För egen del förväntar jag mig tio års livslängd på en TV, de senaste tio åren (ok lite mer) har vi (mycket förenklat) gått från analog, till DVB-T kodad med MPEG2 och CI-slot, till MPEG4, till DVB-T2 och CI+. OK, man behöver inte följa med i alla steg, men jag tippar att det med tiden kommer att stå en box även under de TV-apparater som säljs idag om de skall fungera som husets huvudsakliga TV. I köks-TV eller liknande kommer säkert många att nöja sig med mindre funktioner och mindre utbud som det kan innebära om man använder den inbyggda mottagaren.
 
alfista skrev:
Finns ju inget som säger att en inbyggd mottagare byter kanal snabbare. Skulle tro att det oftare är tvärtom, de inbyggda digitalmottagare jag testat har i alla fall inte imponerat i något avseende.
Nu har jag testat lite mer och måste ta tillbaka mitt påstående om att det går snabbare att byta kanal med inbyggd mottagare. Det tar ungefär lika lång tid.

Men det går snabbare att starta tvn när man vill se på nyheterna. Med inbyggt kort tar det 5 sekunder medan det tar 48 sekunder med box (för mig).
 
Frågan är då hur du gjort den jämförelsen, är det mot en satellitbox? På vilka kanaler?
Samma sak gäller kanalbyten, där får man tänka till lite så man jämför samma saker, det finns en del fallgropar.
Fortfarande säger det inget om att inbyggda mottagare generellt är snabbare (eller långsammare) än separata boxar.
 
Jag har jämfört Boxer med inbyggd mottagare med Canal Digital med box. Tiden gäller från det att apparaterna sätts på till det att SVT1 visas.
 
Där har du en "felkälla". Du jämför en okrypterad kanal (SVT i marknätet) mot en krypterad (SVT via Canal Digital). Hade du exempelvis jämfört Kanal 5 marksänt mot Kanal 5 via satellit hade skillnaden sannolikt blivit mindre. Än mer rättvist om du använt en box för marknätet och jämfört mot din TV. Till syvende och sist kommer det inte att bevisa något generellt, och egentligen är det en skitsak, men det blir ju trots allt mer relevant om man inte jämför äpplen och päron.
 
Om SVT sänds via marknätet eller inte eller krypterat eller inte spelar mig ingen roll. Jag är intresserad av hur lång tid det tar att sätta på nyheterna när klockan är 18:00. Då är min första prio att inte missa vinjetten.
 
Självklart, men skillnaden i tid beror inte på att den ena mottagaren sitter i en box och den andra inbyggd i TVn. Hade du haft en box för marknätet kunde den mycket väl varit snabbare än din inbyggda mottagare (lite tveksamt kanske, men skillnaden hade antagligen varit marginell).
 
Får man inte alltid en ytterligare fjärrkontroll om man har en box? Oavsett om den är för marknätet eller inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.