P
I ILoveFunkis skrev:
Livförsäkring skulle kännas väldigt tryggt.

Mitt barn har inte rätt till ersättning om jag förolyckas. Jag har taskiga gener och
det är med andra ord omöjligt för mig att få en livförsäkring.

Inte världens bästa känsla, men dåliga gener
kanske betyder att det är omöjligt att förolyckas!

Har två olycksfallsförsäkringar för att vara på den säkra sidan...
Du borde kunna teckna en livförsäkring med undantag för dödsfall beroende på viss specificerad sjukdom (jag antar att du har någon kronisk sjukdom med dålig prognos).
 
Lite off topic. Men du skrev att du har två olyksfallsförsäkringar. Det känns som en onödig utgift. Nu vet jag inte hur dina försäkringar ser ut och om de täcker olika saker, men vad jag vet kan inte få ersättning utbetald 2 gånger för samma skada. Dvs du får bara ut ersättning från ett bolag oavsett hur många försäkringar du har.
 
Herr hatt Herr hatt skrev:
Lite off topic. Men du skrev att du har två olyksfallsförsäkringar. Det känns som en onödig utgift. Nu vet jag inte hur dina försäkringar ser ut och om de täcker olika saker, men vad jag vet kan inte få ersättning utbetald 2 gånger för samma skada. Dvs du får bara ut ersättning från ett bolag oavsett hur många försäkringar du har.
sveda och värk kan man få ut från mer än en försäkringar
 
  • Gilla
16386 och 1 till
  • Laddar…
Herr hatt Herr hatt skrev:
Lite off topic. Men du skrev att du har två olyksfallsförsäkringar. Det känns som en onödig utgift. Nu vet jag inte hur dina försäkringar ser ut och om de täcker olika saker, men vad jag vet kan inte få ersättning utbetald 2 gånger för samma skada. Dvs du får bara ut ersättning från ett bolag oavsett hur många försäkringar du har.
Just olycksfallsförsäkringar är väl de enda (?) där man kan få ersättning från flera försäkringar/bolag.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
M Modig skrev:
Just olycksfallsförsäkringar är väl de enda (?) där man kan få ersättning från flera försäkringar/bolag.
även livförsäkringar men inte sakförsäkringar
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.