Hej.
Min har dragit sig 10min framåt, och den här ju kanske varit i drift hälften mot din. Så det är nog ett standardfel.
Kommer inte ihåg om den synkade sig själv vid installation.

Min klippare har varit väldigt seg att lära sig tomten, men den verkar ha skärpt sig nu. Jag fick radera kartan en gång innan det blev bra!

Eriksgatan skrev:
Har märkt att klipparen går ut tidigare än den borde. Upptäckte nu att klockan dragit sig 19 minuter och det på lite drygt 3 månader. Saknas det GPS-modul på Connect-klipparna?
Det var ju klockan GPS-en styrde på Indego 10 och den klockan drog sig inte någonting.
 
Long time no see.

Inget nytt i Indego Connect världen?

Antar att de flesta är "vinterparkerade".
 
Error 55 Knappbatteri nästan slut...? Någon som vet hur man åtgärdar detta på indigo 1000 connect? Köpte den i höstas så det finns ju garanti kvar.
 
Eriksgatan
Androidappen har signalerat två gånger sedan nio i morse om att den uppdaterar klipparens mjukvara, men det syns fortfarande version 00564.01004 på klippardisplayen och i appen. Men det kan ju gå extremt långsamt med dålig GPRS-täckning och nu står klipparens display och lyser så kanske är det på gång. Någon mer som har sett något?
 
I min Windows Phone (Win10Mobile) så har jag två "Maintenance advice" som har kommit i natt 22:09 & 04:13 "Software download in progress. A software update is being downloded to your Indego. Please do not switch off your mover or the docking station."
 
Redigerat:
Jag har under dagen fått en ny notifikation.

"Maintenance advice"
"Software installation in progress. A software update is being installed on your Indego. Please ensure that the mover is in the docking station and both are switched on"

Enligt appen har Indegon nu "Mover software version: 0647.1043"

Får testköra :)
 
Har appmjukvara 1.7.0 Kan ej få kontakt med klipparen ?
Klipparens mjukvara 0529.0943
Försök senare meddelas det !
Så här blev det efter appuppdateringen !?
 
Eriksgatan
TwinTitan skrev:
Har appmjukvara 1.7.0 Kan ej få kontakt med klipparen ?
Klipparens mjukvara 0529.0943
Försök senare meddelas det !
Så här blev det efter appuppdateringen !?
Ursäkta en möjligen provocerande fråga, men har du en Indego Connect? Tidigare hade du en annan Indego och programversionen du uppger låter som en Indego 10 (eller 1300). De kan inte uppdateras över mobilnätet utan enbart med SD-kort och kan heller inte kommunicera med Connect-appen.
 
Redigerat:
Hej Eriksgatan
Det är ju snällt att någon svarar !
Givetvis har jag numera en Connect (maj -15)
Min gamla mjukvara 0529.0943 är den samma som du hade tidigare.
Plötsligt i gårkväll kom uppdateringen 0647.1043 :)
 
  • Gilla
Eriksgatan
  • Laddar…
frav skrev:
Samma för alla, vad jag vet. Skillnaden med Connect är en annan styrdator med eSIM.
Frågan kanske har varit uppe tidigare, ber om ursäkt i så fall men om det "bara" är hjärnan som skiljer sig och all annan hårdvara densamma, är det då möjligt att uppgradera en standard Indego till en Connect genom delar från reservdelslagret?
 
Eriksgatan
TwinTitan skrev:
Hej Eriksgatan
Det är ju snällt att någon svarar !
Givetvis har jag numera en Connect (maj -15)
Min gamla mjukvara 0529.0943 är den samma som du hade tidigare.
Plötsligt i gårkväll kom uppdateringen 0647.1043 :)
Sorry TwinTitan, har lite svårt att hålla reda på vilka versioner alla Indegossar/gummor har haft inklusive min egen...:wow:
Tog för min över 3 dygn med 6-7 notifikationer om att den håller på att uppdateras innan den nya versionen kom.
Har inte hunnit testköra den ännu eftersom vintern kom ovanligt tidigt i år...:confused:
 
Någon som noterat någon skillnad med nya mjukvaran 6.0C build 00647.01043 ?

Har en känsla av att klippningen går snabbare. Någon av de tidigare mjukvarorna gjorde ju att klipptiden kunde bli 4-6ggr längre än normal.

Kan buggen med att den vänder utanför begränsningskabeln vara löst?
 
Eriksgatan
frav skrev:
Någon som noterat någon skillnad med nya mjukvaran 6.0C build 00647.01043 ?
Ingen märkbar förändring här, inte mer än att jag någon vecka efter uppdateringen för första gången vid tidsinställd start istället fick felmeddelandet 7 gånger i appen om att begränsningskabeln varit utan spänning en längre tid. Så klipparen gick aldrig ut den morgonen. När jag upptäckte detta och kunde kolla klipparen 1½ timme senare så lyste laddstationens lampa fast grönt sken men det fanns inget annat sätt att starta klipparen på än att bryta strömmen till laddstationen, den var helt låst. Först efter det andra strömlösa försöket fungerade det igen. Jag tror inte ett ögonblick att strömmen varit bruten utan att det är någon bugg. Slutsatsen är att jag inte kan lita på att den här klipparen heller klarar att klippa gräset medan man åker bort.:mad:

Är också fortfarande nästan omöjligt att få kontakt med klipparen via appen för att t.ex. pausa den och skicka till basen 95 % av tiden eller kunna att se hur mycket den klippt av gräsmattan så Connect-tillägget mot den vanliga Indego 10 är helt bortkastade pengar. Jag skulle vilja veta vilka typiska signalstyrkor andra maskiner visar för att försöka bli klok på om det är något antennfel på min. Denna varierar mycket och senast jag kollade visade den -093 dB. Men den har även visat -071 dB ibland på samma ställe (vid laddstationen).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.