Eriksgatan
Inget här ännu... :(
 
Nu ha min Indego Connect s/w 6.0C build 00564.01004
 
Eriksgatan
Appversionen heter nu 1.6.1.
Rapportera gärna om ni finner att någon bugg är fixad.

På min klippare är mjukvaruversionen alltjämt 0529.0943.
Är det fler än "frav" som har fått en uppdatering nedladdad till sin klippare?
 
Nu ska jag inte ropa hej ännu, men hitintills har den skött sig 100%:igt efter s/w uppdateringen.

Eriksgatan, har du inte något meddelande s/w uppdatering under alerts i appen? De skulle förvisso distribuera ut mjukvaran stegvis till alla Connect-robotar. Så alla får det inte på samma gång.
 
Får även tillägga att Windows Phone appen fungerar riktigt bra.
 
Connect appens Alerts vid uppdateringen.

wp_ss_20150821_0001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
wp_ss_20150821_0002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick även gå in Settings / Mower /Check for software updates för att starta själva uppdateringen. vilket gjordes mellan dessa två Alerts.

Uppdatering pågår.

WP_20150813_06_15_09_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Då kom nästa problem med att den inte hittar slingan. Så nu är den på service. Men inget ont som inte har något gott med sig. Ringde och pratade med supporten och mitt klagande på gnisslandet från drivningsmotorerna, och då pratar jag inte brummande utan gnisslandet. Länkat till video tidigare inlägg. Det verkar som Bosch har skaffat nya motorer så vi får se när jag får tillbaka klipparen om detta stämmer.
/Erik
 
Jag har ju precis bytt upp mig ifrån en Indego 10 till en 1100 connect och har precis samma gnissel som dig Erik.
Jag tycker också att morrandet är högre än hos min gamla maskin.
Även hade den mycket obalans i klippskivan, men det har jag balanserat upp något så den inte knattrar hela tiden...

Om det finns bättre motorer kan det nog vara läge att skicka in den också så småningom.

Håll oss uppdaterade om hur motorerna är.

Jag upplever att den har lite svårare att kartera och sätta tomtens form än indego 10 med 5.9 344 mjukvaran.
De tre första inlärningsklippningarna har tagit ca 24h stycket och maskinen har gått väldigt mycket i loopar innan den har gått vidare med andra zoner på mattan. Det ska ju egentligen bara behövas två inlärningsomgångar.
Det är väldigt mycket spår och lite klippt än så länge. Det är bara att hoppas att den börjar fatta snart.
Bland annat har jag på några ställen på kartan två träd bredvid varandra när det egentligen bara finns ett i verkligheten.
 
Eriksgatan
GordonE skrev:
Om det finns bättre motorer kan det nog vara läge att skicka in den också så småningom. Håll oss uppdaterade om hur motorerna är.
Ja, uppdatera oss!

GordonE skrev:
Det är väldigt mycket spår och lite klippt än så länge. Bland annat har jag på några ställen på kartan två träd bredvid varandra när det egentligen bara finns ett i verkligheten.
Instämmer med den iakttagelsen. Har själv fått "spökträd" (men den klipper åtminstone där, så det är bara på kartan det ser löjligt ut). Klipparen klarar heller inte att klippa mellan yttre begränsningskabeln och träd som står 1,20 m ifrån, vilket samtliga 7 tidigare klippare klarat att göra. Tror inte att det blir någon skillnad förrän där kommer en uppdatering.
 
Så efter 3 veckor så skickar Bosch en ny klippare. Tydligen större sensor fel!!???!!!
Ialla fall så pratade jag med supporten och då skulle denna maskinen ha uppgraderade drivningsmotorer, men det tvivlade jag på när jag såg tillverkningsdatumet som är mars 2015. Satte igång klipparen och det tog väll 2 rundor innan gnisslet var konstant igen och mer vibrerande från klipphuset. Så det blir en vända till.

/Erik
 
Eriksgatan
Häromdagen kom det en uppgradering av Androidappen till 1.6.6. Har ännu inte märkt någon skillnad, lika dålig kontakt och uppdateringar av klipparens karta som tidigare.

I går kväll kom däremot den första uppdateringen av klipparens mjukvara. Jag fick 7 likadana meddelanden om att den höll på och uppgraderas i appen men det tog över 12 timmar innan jag kunde se i appen och klipparen att där var en ny version installerad. Denna heter 0564.1004.
Nu skall buggarna kollas upp.
 
Eriksgatan
Har märkt att klipparen går ut tidigare än den borde. Upptäckte nu att klockan dragit sig 19 minuter och det på lite drygt 3 månader. Saknas det GPS-modul på Connect-klipparna?
Det var ju klockan GPS-en styrde på Indego 10 och den klockan drog sig inte någonting.
 
Fick du 554.1004 & inte 564.1004 som jag fick tidigare i sommar?
 
Eriksgatan
564.1004 dvs. samma som du fick. Skrev fel i min signatur men rätt i inlägget. Tack för påpekandet!(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.