67 408 läst · 236 svar
67k läst
236 svar
Bosch Indego Connect robotklippare
Windows Phone appen finns tillgänglig:
http://www.windowsphone.com/s?appid=e8e9ae16-d476-41e8-bdc5-43d19d8e3ff9
https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/bosch-smart-gardening/9nblggh1p76s
http://www.windowsphone.com/s?appid=e8e9ae16-d476-41e8-bdc5-43d19d8e3ff9
https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/bosch-smart-gardening/9nblggh1p76s
Appversionen heter nu 1.6.1.
Rapportera gärna om ni finner att någon bugg är fixad.
På min klippare är mjukvaruversionen alltjämt 0529.0943.
Är det fler än "frav" som har fått en uppdatering nedladdad till sin klippare?
Rapportera gärna om ni finner att någon bugg är fixad.
På min klippare är mjukvaruversionen alltjämt 0529.0943.
Är det fler än "frav" som har fått en uppdatering nedladdad till sin klippare?
Nu ska jag inte ropa hej ännu, men hitintills har den skött sig 100%:igt efter s/w uppdateringen.
Eriksgatan, har du inte något meddelande s/w uppdatering under alerts i appen? De skulle förvisso distribuera ut mjukvaran stegvis till alla Connect-robotar. Så alla får det inte på samma gång.
Eriksgatan, har du inte något meddelande s/w uppdatering under alerts i appen? De skulle förvisso distribuera ut mjukvaran stegvis till alla Connect-robotar. Så alla får det inte på samma gång.
Connect appens Alerts vid uppdateringen.
Fick även gå in Settings / Mower /Check for software updates för att starta själva uppdateringen. vilket gjordes mellan dessa två Alerts.
Uppdatering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick även gå in Settings / Mower /Check for software updates för att starta själva uppdateringen. vilket gjordes mellan dessa två Alerts.
Uppdatering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då kom nästa problem med att den inte hittar slingan. Så nu är den på service. Men inget ont som inte har något gott med sig. Ringde och pratade med supporten och mitt klagande på gnisslandet från drivningsmotorerna, och då pratar jag inte brummande utan gnisslandet. Länkat till video tidigare inlägg. Det verkar som Bosch har skaffat nya motorer så vi får se när jag får tillbaka klipparen om detta stämmer.
/Erik
/Erik
Jag har ju precis bytt upp mig ifrån en Indego 10 till en 1100 connect och har precis samma gnissel som dig Erik.
Jag tycker också att morrandet är högre än hos min gamla maskin.
Även hade den mycket obalans i klippskivan, men det har jag balanserat upp något så den inte knattrar hela tiden...
Om det finns bättre motorer kan det nog vara läge att skicka in den också så småningom.
Håll oss uppdaterade om hur motorerna är.
Jag upplever att den har lite svårare att kartera och sätta tomtens form än indego 10 med 5.9 344 mjukvaran.
De tre första inlärningsklippningarna har tagit ca 24h stycket och maskinen har gått väldigt mycket i loopar innan den har gått vidare med andra zoner på mattan. Det ska ju egentligen bara behövas två inlärningsomgångar.
Det är väldigt mycket spår och lite klippt än så länge. Det är bara att hoppas att den börjar fatta snart.
Bland annat har jag på några ställen på kartan två träd bredvid varandra när det egentligen bara finns ett i verkligheten.
Jag tycker också att morrandet är högre än hos min gamla maskin.
Även hade den mycket obalans i klippskivan, men det har jag balanserat upp något så den inte knattrar hela tiden...
Om det finns bättre motorer kan det nog vara läge att skicka in den också så småningom.
Håll oss uppdaterade om hur motorerna är.
Jag upplever att den har lite svårare att kartera och sätta tomtens form än indego 10 med 5.9 344 mjukvaran.
De tre första inlärningsklippningarna har tagit ca 24h stycket och maskinen har gått väldigt mycket i loopar innan den har gått vidare med andra zoner på mattan. Det ska ju egentligen bara behövas två inlärningsomgångar.
Det är väldigt mycket spår och lite klippt än så länge. Det är bara att hoppas att den börjar fatta snart.
Bland annat har jag på några ställen på kartan två träd bredvid varandra när det egentligen bara finns ett i verkligheten.
Ja, uppdatera oss!GordonE skrev:
Instämmer med den iakttagelsen. Har själv fått "spökträd" (men den klipper åtminstone där, så det är bara på kartan det ser löjligt ut). Klipparen klarar heller inte att klippa mellan yttre begränsningskabeln och träd som står 1,20 m ifrån, vilket samtliga 7 tidigare klippare klarat att göra. Tror inte att det blir någon skillnad förrän där kommer en uppdatering.GordonE skrev:
Så efter 3 veckor så skickar Bosch en ny klippare. Tydligen större sensor fel!!???!!!
Ialla fall så pratade jag med supporten och då skulle denna maskinen ha uppgraderade drivningsmotorer, men det tvivlade jag på när jag såg tillverkningsdatumet som är mars 2015. Satte igång klipparen och det tog väll 2 rundor innan gnisslet var konstant igen och mer vibrerande från klipphuset. Så det blir en vända till.
/Erik
Ialla fall så pratade jag med supporten och då skulle denna maskinen ha uppgraderade drivningsmotorer, men det tvivlade jag på när jag såg tillverkningsdatumet som är mars 2015. Satte igång klipparen och det tog väll 2 rundor innan gnisslet var konstant igen och mer vibrerande från klipphuset. Så det blir en vända till.
/Erik
Häromdagen kom det en uppgradering av Androidappen till 1.6.6. Har ännu inte märkt någon skillnad, lika dålig kontakt och uppdateringar av klipparens karta som tidigare.
I går kväll kom däremot den första uppdateringen av klipparens mjukvara. Jag fick 7 likadana meddelanden om att den höll på och uppgraderas i appen men det tog över 12 timmar innan jag kunde se i appen och klipparen att där var en ny version installerad. Denna heter 0564.1004.
Nu skall buggarna kollas upp.
I går kväll kom däremot den första uppdateringen av klipparens mjukvara. Jag fick 7 likadana meddelanden om att den höll på och uppgraderas i appen men det tog över 12 timmar innan jag kunde se i appen och klipparen att där var en ny version installerad. Denna heter 0564.1004.
Nu skall buggarna kollas upp.
Har märkt att klipparen går ut tidigare än den borde. Upptäckte nu att klockan dragit sig 19 minuter och det på lite drygt 3 månader. Saknas det GPS-modul på Connect-klipparna?
Det var ju klockan GPS-en styrde på Indego 10 och den klockan drog sig inte någonting.
Det var ju klockan GPS-en styrde på Indego 10 och den klockan drog sig inte någonting.